نشانه های استرس شدید

به گزارش مجله فوتبال، اضطراب و استرس جزء جدانشدنی از زندگی امروزی ما هستند. ما به بودنشان عادت نموده ایم ولی جسم مان خیر.اگر استرس مزمن دارید از هجوم روزانه هورمون های استرس به خاطر داشتن یک کار سخت و یا زندگی شخصی آشفته رنج می برید به بعضی از نشانه هایش میپردازیم.

نشانه های استرس شدید

علائم استرس و اضطراب شدید

احساسات ناخوشایند و غیر محبت آمیز به اطرافیان
یکی از علائم استرس و اضطراب شدید این است که شما گاهی احساس کنید که دیگران شما را دوست ندارند و یا از اینکه در کنار شما هستند، ناراحت می شوند.

این نوع واکنش های احساسی که هیچ دلیل منطقی هم ندارد، نوعی واکنش منفی از نوع اضطراب اجتماعی است.

اضطراب اجتماعی، نوعی اضطراب است که در موقعیت های اجتماعی برای فرد به وجود می آید.

این نوع اضطراب با واکنش های برون ریزی احساسات هم می تواند همراه باشد. در برخی از موارد هم ترس از قضاوت دیگران و یا احساس خجالت داشتن بیش از حد، می تواند به نوعی واکنش اضطراب ارتباط پیدا کند.

مثل اینکه شما در یک جمع احساس خجالت بیش از حد داشته باشید یا اینکه از قرارگرفتن در محیط های ناتعیین و جمع های غیرآشنا به شدت دچار اضطراب و استرس شوید.

این موضوع به دلیل بالا بودن سطح استرس و اضطراب در بدن شما است و یکی از علائم استرس و اضطراب شدید است که باید به نحو درستی روش های درمان با این نوع اضطراب آنالیز گردد.

احساس ترس شدید
یکی از علائم استرس و اضطراب، احساس ترس است. این طبیعی است که شما در قرارگیری با یک مشکل یا یک بحران دچار ترس و در پی آن پیدا کردن راهکار خلاص شدن از این ترس باشید.

اما گاهی شما به طور طبیعی و بدون هیچ دلیل بیرونی، مدام احساس ترس دارید. کوچکترین صدایی شما را وحشت زده می نماید و یا کوچکترین موضوعی باعث حالت تهوع و اضطراب شدید می گردد.

اگر دچار این مسائل هستید، بدون شک استرس و اضطراب شما از حد نرمال بیشتر است و باید علائم استرس و اضطراب شدید را در شما آنالیز نمایند.

شاید سطح هورمون هایی در شما بیشتر از حد معمول است. این موضوع فقط با انجام آزمایش های تخصصی تعیین می گردد. پس حتما در اولین فرصت به یک پزشک مراجعه کنید.

احساس خستگی به طور مداوم
تصور کنید یک دونده هستید. در تمام طول روز در حال دویدن و کوشش بیش از حد توان خود هستید. چه بلایی بر سر شما و بدن شما می آید؟

بدون شک بعد از مدت کوتاهی شما دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن و همین طور ضعف در عملکرد دستگاههای حیاتی بدن می شوید. و شاید حتی قادر نباشید یک قدم هم بردارید.

داشتن احساس خستگی به طور مداوم، از علائم استرس و اضطراب است. در این حالت خواب شما هم تحت تاثیر قرار می گیرد و بدن در زمان هایی که احتیاج به خواب و بازسازی خود دارد، دیگر قادر نیست به درستی به وظایف خود ادامه دهد.

در نتیجه شما دچار یک سیکل خستگی، استرس ، تنش و خستگی و … خواهید شد.

احساس گناه و سرزنش خود
افرادی که به استرس و اضطراب شدید دچار هستند، اغلب از رفتارهای خود، گفتارهای خود و همینطور عملکرد خود ناراضی هستند.

هر چیزی که می گویند آنها را ناراحت می نماید. هر رفتاری را که دارند خودشان را ناراحت می نماید و از انجام هر کاری که می نمایند ، احساس پشیمانی می نمایند.

وقتی شخصی دچار این فرایند سرزنش خود باشد، مطمئتا مدام خودش را زیر سوال می برد و در نتیجه دچار استرس و اضطراب شدید می گردد که چرا رفتارش درست نیست!

استرس و اضطراب شدید، باعث می گردد شما در -زمان حال- زندگی نکنید. به نوعی علاقه دارید مدام به گذشته برگردید.

یا اینکه دلتان نمی خواهد وارد یک جمع شوید و مدام در پی همان ساحل امن خود هستید. قصه به همین جا ختم نمی گردد.

شما وقتی دچار استرس و اضطراب شدید باشید، سعی می کنید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. در پی این مقایسه احساس سرزنش و گناهکار بودن به وجود می آید زیرا بدن در حالت تدافعی است و منطقی رفتار نمی کنید.

بعد از اینکه علائم استرس و اضطراب را در خود پیدا کردید، بدون اینکه بیشتر از این دچار استرس شوید، نفسی عمیق بکشید و بپذیرید که این شرایط موقتی است و برای برطرف آنها احتیاج است که خودتان دست به کار شوید.

برترین شخصی که می تواند به شما یاری نماید؛ بدون شک خودتان هستید. این علائم را بشناسید و برای برطرف آنها، دلیل را پیدا کنید.

برای پیدا کردن دلیل استرس و اضطراب شدید، می توانید از یک دوست و همراه، و یا پزشک و همین طور مشاور یاری بگیرید.پیروز باشید.

منبع: سایت مراقبت از خانواده

منبع: راسخون

به "نشانه های استرس شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های استرس شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید