من نخواهم مرد، تنها تبدیل خواهم شد!

به گزارش مجله فوتبال، یک دانشمند که به دلیل ابتلا به بیماری تحلیل عضلانی در حال مرگ است، کوشش می نماید که به اولین سایبورگ واقعی دنیا تبدیل گردد.

من نخواهم مرد، تنها تبدیل خواهم شد!

به گزارش مجله فوتبال و به نقل از دیلی میل، دکتر پیتر اسکات مورگان(Peter Scott-Morgan) یک دانشمند 61 ساله و اهل شهر تورکی در انگلیس است که دو سال پیش فهمید به بیماری نورون حرکتی مبتلا شده است. در آن موقع به اسکات مورگان گفته شد که تنها یک سال دوام خواهد آورد.

بیماری نورون حرکتی به هر یک از پنج اختلالات عصبی می گویند که به طور انتخابی نورون های حرکتی را تحت تأثیر قرار می دهند.

در این بیماری سلول هایی که کنترل فعالیت عضلانی داوطلبانه از جمله صحبت کردن، راه رفتن، بلع و حرکت کلی بدن را بر عهده دارند، تحت تاثیر قرار می گیرند. اختلال در آنها باعث افزایش ناتوانی و در نهایت مرگ بیمارمی گردد.

ولی پیتر اسکات مورگان به جای اینکه خبر مرگ خود را بپذیرد، تصمیم گرفت که انسان بودن را به چالش بکشد و حال میخواهد که نسخه دوم خود را بسازد.

وی در حال حاضر به تدریج عملکرد بدن خود را با ماشین ها جایگزین می نماید.

در این راستا یک ویلچر برقی، اسکات مورگان را قادر می سازد بنشیند، بایستد و یا دراز بکشد.

وی همچنین صدای خود را در یک رایانه ذخیره نموده است تا پس از تبدیل شدن به یک سایبورگ از آن صدا استفاده گردد.

در آخرین تغییرات اعمال شده در روند تبدیل شدن پیتر اسکات به یک سایبورگ، یک آواتار رایانه ای از چهره وی طراحی شده است تا در صورت از کار افتاده عضلات صورت، وی از آن برای نشان دادن حالات مختلف چهره استفاده کند. این آواتار با هوش مصنوعی کنترل می گردد و دقیقا مانند پیتر اسکات مورگان قبل از ابتلا به بیماری است.

وی می تواند دستگاه های مختلف را به وسیله چشم های خود کنترل کند که از میان آن ها می توان به یک تخت خواب اشاره نمود.

مورگان به تازگی در یک عمل جراحی حنجره خود را برداشته است. این به این معنی است که صدای خود را از دست داده است.

دکتر پیتر اسکات مورگان هفته گذشته در توئیتر خود نوشت: این آخرین پست من به عنوان نسخه اول پیتر اسکات مورگان است. ما در حال اجرا آخرین مراحل پزشکی تبدیل شدن من به یک سایبورگ کامل هستیم.

مورگان اضافه کرد: من نمی میرم، بلکه تبدیل خواهم شد. من عاشق علم هستم.

وی راجع به تبدیل شدن به یک سایبورگ گفته که وقتی من از سایبورگ بودن صحبت می کنم، منظورم یک سایبورگ قدیمی نیست. بلکه سایبورگی است که تمام اندام های پیشرفته انسان را که 13.8 میلیارد سال پیش ساخته شده بود، داراست. قرار است من به اولین سایبورگ کامل دنیا تبدیل شوم. تقریبا همه چیز در خصوص من تغییر خواهد نمود، مغز و بدنم.

مورگان همچنین گفته که ناگفته نماند، تمام رفتارها و تعاملات من با دنیا رباتیک خواهد شد و به طور طبیعی، حواس پنچ گانه من بهبود خواهند یافت. ولی از همه مهم تر، بخشی از مغز من و تمام شخصیت بیرونی من کاملا مصنوعی و الکترونیکی خواهد شد.

وی همچنین گفته که پیشرفت های من به اینجا ختم نخواهد شد و به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

این دانشمند همچنین در حال جست وجوی فناوری ردیابی چشم است که وی را قادر می سازد تنها با استفاده از چشمان خود چندین رایانه را کنترل کند.

از نکات قابل تامل راجع به اولین سایبورگ دنیا می توان به انجام یک عمل جراحی اشاره نمود که در نوع خودش برای اولین بار در دنیا انجام می گردد و طی آن یک لوله برای تغذیه وی، مستقیما به معده مورگان اضافه شده است.

همچنین یک لوله کاتتر به مثانه وی و یک کیسه کولوستومی مستقیما به روده وی وارد شده است تا به مورگان یاری گردد با هرگونه مشکل احتمالی تغذیه و یا دفع مقابله کند و مستقل باقی بماند.

به رغم خطر فراوانی که این اعمال جراحی داشته است، مورگان گفته که دوست دارد کامیاب گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "من نخواهم مرد، تنها تبدیل خواهم شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من نخواهم مرد، تنها تبدیل خواهم شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید