صدور حکم جدید حبس برای دمیرتاش

به گزارش مجله فوتبال، دادستانی آنکارا با صدور حکم جدیدی مانع از آزادی رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق ها شد.

صدور حکم جدید حبس برای دمیرتاش

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال به نقل از روزنامه جمهوریت٬ با صدور حکم دادگاه حقوق بشر اروپا و خاتمه دوران محکومیت صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ها٬ انتظار می رفت که در روزهای آتی٬ وی از زندان آزاد گردد. اما دستگاه قضای ترکیه تصمیم گرفت با صدور حکمی جدید٬ مانع از آزادی دمیرتاش شده و برای دیگر رهبر حزب دموکراتیک خلق ها یعنی خانم فیگن یوکسک داغ نیز حکم جدید در نظر گرفته گردد.

دادگاه آنکارا اعلام نموده که دمیرتاش در سال 2014 میلادی شهروندان کُرد را در حمایت از مردم کوبانی به خیابان ها فرا خوانده و در درگیری بین مردم و پلیس بیش از 20 نفر کشته شده اند و دمیرتاش در این ماجرا٬ مقصر است و به اتهام تحریک مردم به خشونت و تهدید امنیت ملی٬ باید در زندان بماند.

رمضان دمیر از وکلای دمیرتاش در گفت وگو با رسانه ها بیان کرد: ما منتظر آزادی دمیرتاش بودیم. بر اساس بدیهی ترین مبانی حقوقی٬ نمی توان فردی را به خاطر ارتکاب یک جرم٬ دو بار محاکمه کرد و دو بار به او جزا داد اما متاسفانه ظاهراً در دستگاه قضای ترکیه٬ حتی این اصل بدیهی در خصوص نمودها رعایت نمی گردد.

دمیرتاش که خودش هم حقوقدان و وکیل مدافع بوده٬ از زندان ادیرنه با ارسال چند توییت٬ به حکم دادستانی آنکارا واکنش نشان داده و نوشت: در این کشور٬ نه دستگاه قضا وجود دارد٬ نه قانون٬ نه قاضی و عدالت. این فقط مشکل ما نیست و برای تمام ترکیه چنین است.

وی اضافه کرد: این روزها در ترکیه در خصوص بسته جدید اصلاح دستگاه قضا صحبت می گردد. بفرمایید! این هم اصلاح دستگاه قضا. مگر چیز دیگری می خواستید؟

دمیرتاش تاکنون دو بار در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با اردوغان رقابت نموده و در دوران مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک در سال 2013 تا اوایل 2015 نقش مهمی ایفا نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صدور حکم جدید حبس برای دمیرتاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حکم جدید حبس برای دمیرتاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید