راهنمای سفارت تایوان و اخذ ویزای این کشور

به گزارش مجله فوتبال، ویزای تایوان

تایوان یکی از مجذوب نماینده ترین کشوهای آسیایی ست و برای هر توریست و ماجرایی مقصدی جالب و متنوع است. کشوری زیبا در جنوب غربی آسیا که با جاذبه هاب تاریخی و طبیعی خیلی ها را به تب و تاب سفر انداخته تا با بازدید از این کشور جاذبه هایی منحصربفردی را دیدن نمایند که امکان ندارد در هیچ جای دیگری از جهان بشود نمونه آن ها را پیدا کرد. شاید شما هم دوست داشته باشید سفری به تایوان ترتیب دهید اما باید بدانید رفتن به این کشور ویزا می خواهد و باید چند روزی قبل از سفر ویزای تایوان را درخواست کنید. این که ویزای تایوان را از کجا و چطور بگیرید اطلاعاتی است که در ادامه درباره آن حرف می زنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

راهنمای سفارت تایوان و اخذ ویزای این کشور

انواع و اقسام ویزای تایوان

همه شهفرایندان ایرانی که برای کار، تحصیل، جهانگردی و … خیال دارند تا سفری به تایوان ترتیب دهند باید قبل از سفر ویزای تایوان را دریافت نمایند. تایوان در حال حاضر در ایران هیچ سفارتی ندارد و برای دریافت ویزا و مصاحبه باید به سفارت تایوان در دبی بروید.

  • ویزای یکبار ورود: با این ویزا فقط یک بار می توانید به کشور تایوان بروید.
  • ویزای چندبار ورود: این ویزا مخصوص کسانی است که به قصد تجارت به تایوان می فرایند و برای اثبات هدف خود از سفر باید مدارکی را به سفارت تحویل دهند.

برای سفر به تایوان چه مدارکی ضروری است؟

  • اصل پاسپورت که به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • دعوتنامه: توجه کنید که باید در سربرگ نام شرکت دعوت نماینده آورده گردد و مشخصات کامل شرکت و نام دعوت نماینده هم به طور کامل نوشته گردد. اگر دعوتنامه در اختیار ندارید می توانید به جای آن رزرو هتل به همراه آدرس، ایمیل و تلفن را ارائه دهید.
  • ارائه مدارک شغلی معتبر: این مدارک شامل جواز کسب ، کپی روزنامه رسمی شرکت یا گواهی اشتغال به کار است. گواهی اشتغال به تحصیل باید لاتین و با مهر لاتین باشد.
  • فرم درخواست ویزا
  • گواهی ای که نشان دهد وضع اقتصادی خوبی دارید، این گواهی شامل پرینت گردش حساب 3 تا 6 ماه قبل است و آخرین مانده حساب شما هم باید بالای 5 هزار دلار باشد.
  • 3 قطعه عکس 43: این عکس ها باید رنگی با پشت زمینه سفید باشند و حداکثر سه ماه قبل گرفته شده باشند.
  • اگر درخواست ویزای کاری دارید باید سوابق کار با طرف تایوانی را ارئه دهید.
  • بیزینس کارت (کارت ویزیت به لاتین)
  • تحویل فرم تعهد نامه
  • ارائه رزرو هتل و واچر هتل
  • تکیمل فرم مشخصات فردی
  • تکمیل و امضا اپلیکنت

قبلا ارائه ضامن اقتصادی هم جزو مدارک صدور ویزا بود که برای تسهیل این شرط برای کسانی که پاسپورت ایرانی دارند برداشته شده است.

دریافت ویزای تایوان چه مراحلی دارد؟

تایوان در ایران سفارت ندارد و اگر می خواهید سفری به این کشور ترتیب دهید باید مدارک خود را به آژانس ها و یا کارگزار معتبر ارائه دهید و برای مصاحبه به سفارت تایوان در دبی بروید. این ویزا با توجه به نوع مدارکی که ارائه داده اید در فاصله 14 تا 30 رور بعد صادر می گردد.

ویزای تایوان چقدر اعتبار دارد؟

اعتبار ویزاهای تک سفره معمولا سه ماه تا یک سال است و با ان می توانید به مدت 14، 30، 60 و 90 روز در این کشور اقامت کنید. همنه ویزاهای چند سفره که فقط برای اهداف کاری هستند بعد از صدور به مدت 6 ماه اعتبار دارند. اگر می خواهید سفری یک روزه به تایوان ترتیب دهید و یا ترانزیت به وسیله تایوان است به ویزا احتیاجی ندارید البته به شرطی که بلیط سفر بعدی و یا مدارکی را برای خارج نشدن از سالن ترانزیت ارائه دهید. اگر هم می خواهید بیش از 6 ماه در تایوان بمانید (برای کارهایی مثل تحصیل، ماموریت و …) باید درخواست ویزای اقامت داشته باشید.

اگر پای صحبت کسانی که به تایوان می فرایند بنشینید بیشتر آنها تایوان را جزیره ای از چشم اندازهای بینظیر، فستیوال هایی تماشایی و البته فرهنگی بی مانند می دانند. این کشور در سالیان اخیر توجه ویژگی ای به جذب جهانگرد دارد و با توجه به اینکه جاذبه های بی مانندی هم دارد در این زمینه به موفقیت های زیادی دست پیدا نموده است به طوری که امروز خیلی از جهانگردان سفر به تایوان را در فهرست برنامه های خود قرار داده اند و خیال دارند دیر یا زود جند روزی را در این کشور بگذرانند.

تایوان کشور چندان بزرگی نیست اما جزیره های کوچک و بزرگی دارد که هر کدام از آنها دنیایی متفاوت را در جلوی چشمان شما به نمایش در می آورند. نظرتان با سفر به تایپه و بازدید از مرکز این کشور چیست؟ خیزلی ها تایپه را مرکزی رنگارنگ و پر جنب و جوش می دانند که سفر به آن حال و هوایی خاص دارد، جایی که سنت و مدرنتیه را به زیباترین حالت ممکن با هم ترکیب نموده و جذابیتی بی بدیل را خلق نموده است.

بی علت نیست که پرتغالی ها بعد از اینکه تایوان را کشف کردند چنان مبهوت زیبایی های این جزیره شدند که نام آن را فورمزا به معنی زیبا گذاشتند. پیشنهاد می کنیم حتما سفری به این کشور داشته باشید و از جذابیت های تاریخی و طبیعی آن تماشا کنید بدون شک سفر به این کشور تجربه ای به یاد ماندنی را برایتان می سازد که تا مدت ها خاطرات آن از یادتان نمی رود.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفارت تایوان و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفارت تایوان و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید