راهنمای جامع خرید فرش مشهد

به گزارش مجله فوتبال، امروزه فرش های ماشینی جزء جدانشدنی منازل بسیاری از ما ایرانی ها می باشد. فرش مشهد از برندهای معتبر و شناخته شده فرش های ماشینی است که در بازار امروز جایگاهی بسیار درخشان دارد. چرا که این فرش تمام ویژگی های یک فرش درجه یک از جمله کیفیت بالا، دوام و ماندگاری زیاد بعلاوه زیبایی و درخشندگی طرح و نقش را دارا می باشد.

راهنمای جامع خرید فرش مشهد

با در نظر گرفتن بالا بودن قیمت فرش ماشینی انتخاب فرشی مناسب که دارای کیفیت و دوام زیادی باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد اهمیت بسیاری پیدا نموده است. فرش مشهد را با تکیه بر رجحانن تجهیزات به روز در جهان فراوری می نمایند.

مواد اولیه فرش مشهد:

از خصوصیات بسیار مهم فرش مشهد استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه در فراوری آن است. درخت انبه جزو اصلی ترین موادی است که برای فراوری این فرش به کار می رود. این محصول از با کیفیت ترین نخ پنبه های موجود که دارای دوام بالایی است استفاده می نماید. فرش مشهد کرک های خود را از پشم می بافد. پشم به کار رفته را در این فرش، به شدت صیقل می دهند تا کیفیت پشم بالا رود و پشم، رنگ را بهتر جذب خود کند.

بیشترین تعداد محصولات فرش مشهد به وسیله این دو ماده اولیه ساخت خواهد شد. اما گاهی به خصوص در نمونه های تاریخی برای فراوری این فرش، ابریشم را هم به کار می برند. استفاده از ابریشم در فراوری فرش سبب نرمی و لطافت بیشتر آن می گردد از طرفی هم ابریشم براق است و جلوه بسیار زیبایی به فرش خواهد داد.

ویژگی های بافت فرش مشهد:

از نکات مهمی که در فرش مشهد وجود دارد، نوع بافتی می باشد که مخصوص خود این برند است. اگرچه گره فارسی رواج بیشتری دارد. اما بافت فرش مشهد از دو نوع بافت ترکی و بافت فارسی ترکیب شده است. این نوع بافت باعث استحکام خیلی زیاد این فرش شده است.

تمام دارهای فرش بافی در فرش مشهد از مدل عمودی و ثابت می باشند. از ابعاد متداول این فرش (6 متری 12 متری و 15 متری) می باشند. اما استفاده نمایندگان این فرش می توانند هر مقدار ای که مایلند فرش مورد احتیاج خود را به این برند سفارش بدهند. این تنوع ابعاد فرش در این برند به مقدار ای زیاد است که شما قادرید مقدار هایی با مساحت بیشتر از 100 متر راهم سفارش دهید.

پود کشی در این برند به شکل دو پود است. این فرش را در دسته فرشهای لول بافت جای می دهند. ناگفته نماند که این مسئله سبب استقامت و محکمی فرش خواهد شد. برندهای معتبر دیگری همچون فرش نگین مشهد یا فرش زمرد مشهد می توانند از لحاظ کیفیت، زیبایی و دوام بالا در رده فرش مشهد قرار گیرند.

و در نهایت طراحی و مدل های بسیار زیبا، کیفیت بالا، قیمتهای بسیار مناسب، دوام بالا و … در این نوع فرش ها موجبات رجحان و محبوبیت آنها در بازار شده است. همه این ویژگی ها در این نوع فرش موجب شده تا بازار خرید و فروش فرش مشهد رواج بالایی پیدا کند.

فرش مشهد

منبع: فوت و فن

به "راهنمای جامع خرید فرش مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع خرید فرش مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید