8 راه ساده برای تشخیص کارکرد واقعی خودرو دست دوم ، مطمئن ترین روش برای تشخیص اندازه کارکرد خودرو را بدانید

به گزارش مجله فوتبال، دستکاری مقدار کارکرد خودرو یکی از کلک های قدیمی است که دلالان خودرو برای افزایش قیمت ماشین به کار می برند. این مطلب را بخوانید چون کوشش نموده ایم راه های تشخیص کارکرد واقعی خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم تا هنگام خرید خودروی کارنموده قیمت بیشتری به کلاهبرداران پرداخت نکنید.

8 راه ساده برای تشخیص کارکرد واقعی خودرو دست دوم ، مطمئن ترین روش برای تشخیص اندازه کارکرد خودرو را بدانید

به گزارش مجله فوتبال، دستکاری اندازه کارکرد خودرو یکی از کلک های قدیمی است که دلالان خودرو برای افزایش قیمت ماشین به کار می برند. با اینکه امروزه به راحتی می توان اندازه کارکرد واقعی خودرو را تشخیص داد، اما باز هم دلالان و کلاهبرداران بازار خرید و فروش ماشین از این نیرنگ استفاده می نمایند. تا خاتمه این مطلب همراه ما باشید چون کوشش نموده ایم راه های تشخیص کارکرد واقعی خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم تا هنگام خرید خودروی کارنموده قیمت بیشتری به کلاهبرداران پرداخت نکنید.

1- اندازه کهنگی پدال، فرمان و دنده به شما علامت می دهند

اگر قصد خرید خودرو از ثبت نام ایران خودرو را ندارید و تصمیم گرفته اید یک خودروی کارنموده خریداری کنید اما به فروشنده اعتماد ندارید که آیا اندازه کارکرد خودرو را کمتر از اندازه واقعی به شما اعلام می نماید یا نه، می توانید با استفاده از ظاهر کلی ماشین مخصوصا اندازه نو و یا کهنه بودن فرمان و دسته دنده، سائیدگی پدال به اندازه کارکرد و استفاده ماشین پی ببرید. اگر اندازه ساییدگی بیشتر از کارکردی بود که صاحب خودرو ادعا می کرد، به صداقت گفتارش شک کنید.

2- خودرویی که دیسک ترمز با لبه های تیز دارد

اگر قصد تشخیص اندازه کارکرد واقعی خودرو را دارید کارشناسان خودرو به شما پیشنهاد می نمایند به وسیله دیسک ترمز هم شانس خودتان را امتحان کنید. روش تشخیص اندازه واقعی کارکرد خودرو به وسیله دیسک ترمز به این صورت است که اگر لبه های دیسک ترمز تیز باشند، به معنی اندازه بالای کارکرد و تعداد زیاد ترمز گرفتن خودرو است. معمولا مالکان دلایلی مثل اینکه در ترافیک رانندگی نموده اند، سعی در توجیه این موضوع دارند و شما باید مطلع باشید و فریب کلاهبرداران را نخورید.

  • 4 نشانه ای که بیانگر خرابی سیستم ترمز خودرو است

3- دیاگ، مطمئن ترین روش برای تشخیص اندازه کارکرد خودرو

خودروهای امروزی مجهز به سیستم ECU هستند که اندازه کارکرد واقعی خودرو را در خود ذخیره می نماید و امکان تقلب را کاهش می دهد. برای پی بردن به کارکرد واقعی، کافی است دیاگ بزنید. البته اگر فردی که کیلومتر را دستکاری نموده است خیلی حرفه ای باشد، می تواند ECU را هم دستکاری کند و در این صورت امکان تشخیص کارکرد واقعی خورو تقریبا غیر ممکن است.

4- هرچه فواصل موجود در رادیاتور بیشتر، کارکرد خودرو بیشتر

در رادیاتور، فواصلی وجود دارد که که در گذر زمان بر اثر برخورد با هوا و حشرات بیشتر هم می شوند. هر چقدر این فواصل بیشتر گردد، نشان از کارکرد زیاد خودرو دارد. یکی دیگر از نشانه هایی که رادیاتور به شما یاری می نماید به کارکرد واقعی خودرو پی ببرید، این است که هر 150 هزار کیلومتر باید رادیاتور ماشین تعویض بگردد، اگر کیلومتر ادعا شده از این میزان کمتر بود اما رادیاتور تعویض شده بود، به دستکاری کیلومتر شک کنید.

5- از کوزه همان برون تراود که در اوست

این ضرب المثل در خصوص خرید خودرو هم می تواند صادق باشد. اگر تصمیم به خرید خودروی کارنموده ای دارید که از نظر ظاهری بسیار قدیمی است اما مالک آن ادعا می نماید که اندازه کارد خودرو بسیار کم است، بهتر است معامله را بر هم بزنید و از خرید خودرو منصرف شوید.

خودرویی که دارای رنگ رفته، آثار ضربه رو بدنه ماشین و صندلی های از کار افتاده است، احتمالا کارکرد خیلی زیادی هم دارد؛ حتی اگر اندازه کارکرد ادعا شده به وسیله مالک خودرو درست باشد، باز هم این خودرو ارزش خریدن ندارد چون مالک قبلی خیلی خوب از ماشینش مراقبت ننموده است و احتمالا شرایط قطعات داخلی هم به بدی همان ظاهر است و چه بسا بدتر!

6- گارانتی ماشین شما را هدایت می نماید

یکی دیگر از نشانه هایی که به شما یاری می نماید که به کارکرد واقعی خودرو پی ببرید، اندازه تعمیر موتور و یا قطعات دیگر خودرو است. سوالی که در اینجا بوجود می آید این است که از کجا بفهمیم موتور ماشین تعمیر شده؟ پاسخ به این سوال بسیار راحت است. با توجه به سابقه گارانتی و تعداد دفعات مراجعه به نمایندگی اندازه تقریبی کارکرد خودرو را می توانید متوجه بشوید.

7- سال فراوری ماشین یک راهنما برای شما است

ماشین شما فراوری چه سالی است؟ سال فراوری خودرو می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. اندازه تقریبی کارکرد هر خودرو سالانه بین 20 تا 30 هزار کیلومتر است. با یک ضرب ساده، می توانید اندازه تقریبی کارکرد را به دست آورید. کارکرد خودرو هرچقدر بیشتر باشد، استهلاک خودرو و اندازه عیوب آن بیشتر می گردد و از قیمت ماشین می کاهد.

8- کار را به کاردان بسپارید

مشورت با یک فرد متخصص و قابل اعتماد برترین کاری است که می توانید انجام بدهید. به همین منظور اگر قصد خرید خودروی دست دوم دارید، خودرو را به مکانیک مورد اعتماد خودتان نشان دهید تا بتواند شما را در تشخیص مسائل فنی خودرو، اندازه کارکرد واقعی خودرو و قیمت هدایت کند. معمولا یاری گرفتن از یک فرد متخصص در هر زمینه ای اندازه پشیمانی شما را می تواند به حداقل برساند.

متاسفانه در هر بازاری تعدادی افراد سودجو وجود دارند که هنگام خرید یک کالا سعی می نمایند کالا را یک کالای کم ارزش جلوه دهند و عیب روی آن بگذارند ولی هنگام فروش همان کالا، به قدری از کالا تعریف می نمایند که شما راغب به خرید آن شوید و تصور کنید که این یک فرصت استثنایی است و اگر همین الان پای معامله نروید، بزرگترین شانس خود را از دست داده اید، غافل از اینکه ارزش این معامله اصلا چیزی که تظاهر می نمایند نیست. این اتفاق در بازار خودروهای دست دوم زیاد اتفاق می افتد.

منبع: خودروبانک

منبع: همشهری آنلاین

به "8 راه ساده برای تشخیص کارکرد واقعی خودرو دست دوم ، مطمئن ترین روش برای تشخیص اندازه کارکرد خودرو را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راه ساده برای تشخیص کارکرد واقعی خودرو دست دوم ، مطمئن ترین روش برای تشخیص اندازه کارکرد خودرو را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید