خبرهای خوش نجار برای مردم زلزله زده کوهرنگ

به گزارش مجله فوتبال، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه تا خاتمه بازسازی منطقه ها زلزله زده در کنار مردم حادثه دیده هستیم، گفت: به علت محرومیت بالای منطقه ها زلزله زده در شهرستان کوهرنگ مسئله ای برای پرداخت خسارت های برآورد شده نداریم.

خبرهای خوش نجار برای مردم زلزله زده کوهرنگ

به گزارش مجله فوتبال، اسماعیل نجار- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر یکروزه به منطقه ها زلزله زده در شهرستان کوهرنگ شرایط زلزله زدگان را مورد ارزیابی قرار داد و بعلاوه جلسه مدیریت بحران شهرستان شرکت کرد، معاون وزیر کشور در خاتمه این سفر خبرهای خوبی برای مردم زلزله زده و محروم این شهرستان داشت.

مصطفی نجار پنجم آبان ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ با اشاره به وقوع زلزله در این شهرستان، اظهار کرد: زلزله به همه مسئولان کشوری، لشکری و استانی ماموریت داد تا خدمت به مردم محروم این منطقه را در اولویت قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه تا خاتمه بازسازی منطقه ها زلزله زده در کنار مردم حادثه دیده هستیم، گفت: به علت محرومیت بالای منطقه ها زلزله زده در شهرستان کوهرنگ مسئله ای برای پرداخت خسارت های برآورد شده نداریم، اعتبارات موردنیاز یکشنبه هفته آینده در جلسه هیات دولت مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تجربه بالایی در بازسازی منطقه ها زلزله زده در کشور دارد، شرح داد: این نهاد تا قبل از تخصیص اعتبار اقدامات اولیه را شروع خواهد نمود، ساخت و ساز بر عهده مردم است و بنیاد مسکن به عنوان تسهیل گر در کنار مردم حادثه دیده قرار می گیرد.

نجار از تخصیص 85 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات وارده به بخش های زیربنایی در شهرستان کوهرنگ اطلاع داد و اضافه نمود: این اعتبار در اختیار استانداری چهارمحال و بختیاری قرار خواهد گرفت و مدیران مربوطه با موضوع استانداری برای جبران خسارت ها در این بخش وارد عمل شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد سایر اعتبارات در بخش بلاعوض، یادآور شد: اعتبار بلاعوض برای احداث منزل مسکونی در منطقه ها شهری و روستایی 25 میلیون تومان، اعتبار بلاعوض برای تعمیر منازل آسیب دیده تا سقف 20 میلیون تومان، یاری بلاعوض برای خرید لوازم معیشتی در منطقه ها شهری و روستایی 15 میلیون تومان، اعتبار بلاعوض برای احداث واحدهای دامداری 10 میلیون تومان و برای اسکان موقت زلزله زدگان 20 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این اعتبارات را برای بازسازی منطقه ها زلزله زده راهنمایی کند، بعلاوه هزینه پروانه ساخت نیز به وسیله دولت پرداخت خواهد شد.

نجار اعلام نمود: بعلاوه تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث منزل مسکونی در منطقه ها شهری 150 میلیون با کارمزد پنج درصد و روستایی 120 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد، تسهیلات برای تعمیر منازل آسیب دیده تا سقف 30 میلیون تومان، تسهیلات برای خرید لوازم معیشتی در منطقه ها شهری و روستایی 20 میلیون تومان، تسهیلات برای احداث واحدهای دامداری 20 میلیون تومان پیش بینی شده است.

معاون وزیر کشور در خاتمه با بیان اینکه برای کاهش هزینه های ساخت و ساز در منطقه ها زلزله زده مصالح به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت عمده خریداری و حمل آن نیز بر این نهاد است، بعلاوه برای بازسازی هر واحد مسکونی هشت تن سیمان رایگان و برای واحدهای تعمیری نیز یک تن سیمان رایگان اختصاص پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خبرهای خوش نجار برای مردم زلزله زده کوهرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوش نجار برای مردم زلزله زده کوهرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید