خبرنگاران واکنش پنتاگون به برخورد خودروی روسی و کاروان آمریکایی در سوریه

به گزارش مجله فوتبال، تهران- خبرنگاران- سخنگوی پنتاگون در واکنش به برخورد خودروی روسیه و کاروان آمریکایی ها در سوریه گفت: ایالات متحده انتظار بازگشت به روال (عادی) را در شرق سوریه دارد.

خبرنگاران واکنش پنتاگون به برخورد خودروی روسی و کاروان آمریکایی در سوریه

به گزارش بامداد آدینه مجله فوتبال از اسپوتنیک، جاناتان هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به مجله فوتبال گفت: نیروهای روسی در شرق سوریه در اوایل این هفته توافق عدم درگیری در سوریه را شکستند و با رفتار تحریک آمیز و پرخاشگرانه خود باعث مجروح شدن شماری از نیروهای آمریکایی شدند.

هافمن در ادامه اضافه کرد: ما از پرسنل خود به علت درگیر نشدن به خاطر این برخورد ناگوار تشکر می کنیم. ما به روس ها توصیه نموده ایم که رفتار آن ها خطرناک و غیرقابل قبول بود.

سخنگوی پنتاگون تاکید نمود: ما انتظار بازگشت به روال (عادی) در سوریه را داریم و این حق را برای خود قائلیم که هر زمان که امنیت نیروهای ما در معرض خطر باشد، با جدیت از نیروهای خود دفاع کنیم.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه نیز روز پنجشنبه به حادثه اخیر برخورد خودرو نظامی آمریکایی با خودرو روسی در سوریه واکنش نشان داد و نظامیان آمریکایی را در این حادثه مقصر خواند.

گراسیموف گفت: در خصوص عبور کاروان نظامی روسیه، از قبل به ائتلاف بین المللی (به رهبری آمریکا) در سوریه، اطلاع داده شده بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن نظامیان آمریکایی کوشش کردند راستا را بر روی خودرو پلیس نظامی روسیه ببندند.

مقام های آمریکایی تایید کردند که شماری از نظامیان این کشور در برخورد با نیروهای روسی در شمال سوریه زخمی شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران واکنش پنتاگون به برخورد خودروی روسی و کاروان آمریکایی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش پنتاگون به برخورد خودروی روسی و کاروان آمریکایی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید