خبرنگاران فرماندار رشت: روستاها را با فرهنگ سازی عاری از زباله کنیم

به گزارش مجله فوتبال، رشت - خبرنگاران- فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بسیاری از زباله در روستاها قابل برگشت به طبیعت است، گفت: روستاهای این شهرستان را از زباله های تر عاری کنیم و این شدنی است.

خبرنگاران فرماندار رشت: روستاها را با فرهنگ سازی عاری از زباله کنیم

به گزارش خبرنگار مجله فوتبال، علی فتح اللهی غروب دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند در فرمانداری شهرستان رشت اضافه کرد: در گذشته زباله های تر و خشک در روستاها از یکدیگر جدا می شد اکنون نیز بخش زیادی از زباله ها در روستاها قابل برگشت به طبیعت است که البته نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و توجه مردم به عملیاتی کردن این مهم گفت: برای تحقق این مهم آموزش به مردم در روستاها و شهرها اهمیت بسزایی دارد که باید به صورت برنامه محور به آن پرداخت.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در موضوعات مختلف از جمله پسماند خاطر نشان کرد: تا زمانی که در همه برنامه ها، اتفاقات و فعالیت ها در سطح جامعه فرهنگ سازی نکنیم به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به بهره گیری برخی کشورها از زباله با تکنولوژی های روز و کسب درآمد اضافه کرد: ما دایم زباله را یک معضل بزرگ اجتماعی، شهری و روستایی می دانیم اما منتظریم که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

فتح اللهی با تاکید بر ضرورت توجه به رفع مسائل پسماند و زیست محیطی بیان داشت: تا به این باور نرسیم که زباله برای ما مشکل و دغدغه اول است، مسائل در این حوزه وجود خواهد داشت

وی با بیان اینکه جلسات و مصوبات ما باید کاربردی باشد، گفت: دهها موضوع مختلف را سطحی مطرح و بدون راهکار عملیاتی مناسبی از آن عبور می کنیم در حالی که باید رفع مشکل پسماند و زباله با راهکارهای کارشناسی شده آن در اولویت باشد.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد و امروز زباله از جمله معضلات جدی این شهرستان بویژه در منطقه سراوان است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار رشت: روستاها را با فرهنگ سازی عاری از زباله کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار رشت: روستاها را با فرهنگ سازی عاری از زباله کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید