خبرنگاران جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان به تابستان سال جاری نمی رسد

به گزارش مجله فوتبال، اصفهان - خبرنگاران - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: زمان برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان بدلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و بدون شک به تابستان سال جاری نمی رسد.

خبرنگاران جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان به تابستان سال جاری نمی رسد

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان، مرداد سال گذشته در اصفهان برگزار گردید.

محمدعلی جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با مجله فوتبال اضافه نمود: با توجه به شرایط پیش آمده از شیوع بیماری کرونا، همه فعالیت های فرهنگی منوط به تصمیم گیری و مصوبه های ستاد مقابله با کروناست و برای برگزاری جشنواره ها نیز باید این موضوع را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه احتمال برگزاری جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان در نیمه دوم سال جاری مطرح بود، گفت: اما با توجه به اینکه شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا بطور مداوم در حال تغییر است باید دید که در ماه های آینده چه پیش خواهد آمد.

جعفری با اشاره به اینکه در چند روز گذشته، ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با برگزاری چند برنامه موافقت نکرد، شرح داد: این برنامه ها با رعایت همه ضوابط و دستورهای بهداشتی طراحی و آماده شده بودند اما با توجه به تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا فعلا برگزاری آن لغو شد.

وی یکی از این برنامه ها را برپایی سیرک عنوان و اضافه نمود: مقرر بود این برنامه نمایشی در تالار رو باز هنر در خیابان آبشار اصفهان با رعایت دستورهای بهداشتی و با یک سوم ظرفیت اصلی آن یعنی یکهزار نفر برگزار گردد اما تشخیص ستاد استانی مقابله با کرونا این بود که برگزاری آن در زمان حاضر به صلاح نیست.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه بعضی دیگر از برنامه های فرهنگی مانند کنسرت موسیقی نیز هنوز به جریان نیفتاده است، توضیح داد: برگزاری چنین برنامه هایی در مرحله نخست احتیاج به تصمیم ستاد مقابله با کرونا و سپس شرایط خوانندگان، هزینه های سالن و مبلغ بلیت دارد.

وی با اشاره به بازگشایی سینماهای اصفهان از چهارم تیر سال جاری پس از چهار ماه تعطیلی اعلام نمود: روز نخست بازگشایی استقبال چندانی از آن نشد اما به گفته سینماداران در روزهای بعدی از جمله پنجشنبه و آدینه استقبال مردم نسبت به پیش بینی اجرا شده، خوب بود.

جعفری تاکید نمود: مردم و فعالان فرهنگی و هنری باید این نکته را در نظر داشته باشند که چگونگی فعالیت های فرهنگی و هنری منوط به شرایط حاصل از همه گیری بیماری کروناست و امکان تغییر آن وجود دارد.

استان اصفهان حدود30 سینما با 53 سالن و 13 هزار جایگاه دارد.

تا به امروز بیش از 227 هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان به تابستان سال جاری نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان به تابستان سال جاری نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید