تدوین بودجه نشان از رویکرد انسان محوری در شهر تهران دارد

به گزارش مجله فوتبال، آنالیز نتیجه نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با کمیسیون تلفیق این شورا موضوعی بود که صبح امروز در صحن شورا مطرح شد تا به عنوان آخرین بخش از فصل درآمدی لایحه بودجه 98 شهر تهران مورد آنالیز و اعلام نظر قرار گیرد.

تدوین بودجه نشان از رویکرد انسان محوری در شهر تهران دارد

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند تصویب لایحه بودجه گفت: بر اساس رویه قرار بود نشست کمیسیون تلفیق با کمیسیون های تخصصی انجام گرفته و نتیجه آن در جلسه هم اندیشی و صحن شورای شهر تهران بیان گردد. روز گذشته این نشست برگزار شده و برای تدوین نهایی موضوعات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شب گذشته تا ساعت 3 صبح جلسه خود را ادامه داد.

وی گفت: در این نشست موضوع درآمدی و سقف مورد نظر با توجه به روال، فضا و صندلی مأموریت های فرهنگی و اجتماعی مطرح شد که اعضا با صبر به استماع آن نشستند و هرکدام نظرات اصلاحی خود را بیان کردند و نتیجه آن نشان داد که رویکرد شورای پنجم رویکردی انسان محور در حوزه مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از نگاه های ما این بود که سطح این حوزه را حداقل تا سطح سال گذشته همتراز نگه داریم که با انجام بعضی تغییرات توانستیم آن را حفظ کنیم ضمن اینکه چند تبصره درآمدی نیز برای این حوزه مطرح و تصویب شد و از طرفی اختصاص درآمدهای سازمان فرهنگی هنری به همین حوزه نیز مورد تائید نهاده شد.

حق شناس با بیان اینکه کوشش کمیسیون بر این بود که بتواند از پخش شدن منابع جلوگیری کند گفت: آنچه هم اکنون ارائه می گردد بر این مبنا تهیه شده است که بیشتر تخصیص ها در حوزه تملک سرمایه ای صورت گیرد و صورت هزینه ها کاهش یابد تا در نتیجه آن شاهد اتمام پروژه های نیمه تمام باشیم.

وی سقف در نظر گرفته شده برای افزوده شدن به مأموریت های فرهنگی را 238 میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: بر اساس پیش بینی مقرر شد که در حدود 30 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه رازی اختصاص یابد که رقم اولیه آن حود 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به شهر آفتاب اشاره نمود و گفت: برآورد ارزش شهر آفتاب در حدود 15 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که در حدود 2 سال است که نمایشگاه کتاب به دلیل مسائل در آن برگزار نمی گردد. پیشنهاد شهرداری برای این موضوع 25 میلیارد تومان بود که ما با افزایش 30 میلیارد تومان دیگر آن را به 55 میلیارد تومان رساندیم.

وی همچنین به موضوع تملک، مرمت و نگهداری خانه مشاهیر اشاره نمود و گفت: پیش بینی شهرداری برای این موضوع 8 میلیارد تومان بود که ما آن را به 24 میلیارد تومان افزایش دادیم چرا که مالکان با توجه به اینکه خانه آنها در طرح نهاده شده است امکان هیچ اقدامی را ندارند و ما نیز آنها را خریداری ننموده ایم و این موضوع آنها را با چالش جدی روبرو نموده است.

حق شناس از توجه به گذرهای تاریخی شهر تهران اطلاع داد و گفت: رقم پیشنهادی برای خیابان لاله زار در حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که به 25 میلیارد تومان افزایش یافت. گذر کتاب نیز از 2 میلیارد تومان به 5 میلیارد تومان ارتقا یافت و رقم تخصیص یافته برای خیابان ویلا به عنوان پهنه گردشگری از 0 ریال به 20 میلیارد تومان رسید.

وی در مورد دلیل ارتقا رقم پیش بینی شده برای خیابان ویلا گفت: در این خیابان 20 خانه تاریخی شناسایی شده و مقرر است که سه خانه در آن تملک و تبدیل به موزه گردد تا بتوان مقدمات و زیرساخت های لازم برای ایجاد پهنه ای بین المللی در حوزه گردشگری را در تهران ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از پیش بینی بودجه ای برای ایجاد 4 گرمخانه در 4 پهنه شهر تهران اطلاع داده و گفت: در قالب ساخت این گرمخانه ها برای نخستین بار حوزه مربوط به نگهداری زنان آسیب دیده اختصاص داده شد.

وی همچنین به موضوع آرامستان های شهر تهران اشاره نمود و گفت: در تهران 70 آرامستان وجود دارد که به لحاظ تاریخی دارای ارزش است این در حالی است که تمامی آنها متروکه هستند و ما پیش بینی کردیم که حداقل 3 آرامستان را در ری، تهران و تجریش مرمت کنیم و برای آن رقم 9 میلیارد تومان را پیش بینی کردیم.

حق شناس همچنین به موضوع پهنه بندی مناطق گردشگری تهران اشاره نمود و گفت: برای تحقق این موضوع پیش بینی شد که برای حوزه سرخه حصار 5 میلیارد تومان، بوستان ولایت 1 میلیارد تومان، خلیج فارس 2 میلیارد تومان، خیام 30 میلیارد تومان، خانه تعیین التجار 10 میلیارد تومان اختصاص داده گردد.

در نهایت این پیشنهادات با آنالیز محل تخصص بودجه لازم به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و 200 میلیارد تومان به سرجمع درآمدی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزوده شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تدوین بودجه نشان از رویکرد انسان محوری در شهر تهران دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین بودجه نشان از رویکرد انسان محوری در شهر تهران دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید