بهره برداری از ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی شیراز

به گزارش مجله فوتبال، خبرنگاران/فارس ایستگاه عملیاتی ویژه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با هدف استقرار نیروها و تجهیزات عملیاتی و انجام عملیات های سنگین اطفاء حریق و امدادی، با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری شیراز افتتاح شد.

بهره برداری از ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز یکشنبه 27 بهمن در حاشیه افتتاح ایستگاه عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز در گفت وگو با مجله فوتبال، وجود 20 آتش نشان ویژه و متخصص که توانایی حضور در عملیات های سنگین اطفاء حریق، امداد کوهستان، چاه، غواصی و تصادفات دارند را از ویژگی های شاخص این ایستگاه برشمرد.

محمدهادی قانع اضافه نمود: کلانشهر شیراز در حال حاضر دارای 22 ایستگاه و یک پایگاه آتش نشانی شامل 21 ایستگاه عملیاتی مردان و یک ایستگاه عملیاتی بانوان است.

او همچنین از بهره برداری دو ایستگاه جدید شهرک گویم و ایستگاه اصلی حسینی الهاشمی در سال 99 اطلاع داد و گفت: با حمایت شهردار و شوراییان شیراز دو خودرو ولو که کابین بندی و مجهز به تجهیزات امداد، نجات و اطفاء حریق شده بود نیز امروز به شمار ناوگان آتش نشانی ما اضافه شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از تهیه دو دستگاه اتوبوس آرامش ویژه آتش نشانان شیرازی نیز اطلاع داد و در این باره بیان کرد: این دو خودرو برای پوشش خدمات اولیه آتش نشان راه اندازی شده است.

قانع اضافه نمود: اقدامات فوق براساس برنامه 5 ساله سازمان آتش نشانی در حال اجراست و سال آینده نیز در حوزه خرید تجهیزات به روزتر اقدام خواهیم کرد.

او یادآور شد: در حال مبادله قراردادی مبنی بر خرید یک دستگاه نردبان 56 متری آتش نشانی هستیم و کوشش می گردد تا اردیبهشت ماه سال آینده به ناوگان تجهیزاتی سازمان متبوع اضافه گردد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اختصاص ردیف بودجه ای خاص برای کلنگ زنی و تجدید بنای ایستگاه شماره 20 آتش نشانی شیراز هم اطلاع داد و اعلام کرد: ایستگاههای 1، 7، 8 و 10 نیز در مرحله طراحی قرار دارند.

قانع گفت: در دو بخش بهسازی و ساخت ایستگاه های جدید نیز اقدامات خوبی طی ماههای اخیر اجرا شده است و هم اینک ایستگاههای قدیمی که احتیاج به طراحی و کلنگ زنی داشته اند در دستور کار قرار گرفته اند.

او ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی مناسب علاوه بر تجدید بنای ایستگاههای جدید، کار تملک و طراحی چهار ایستگاه جدید در خیابان های بنی هاشمی، بلوار مدرس، میدان ارم و کمربندی با هدف کاهش زمان رسیدن به حادثه نیز به اتمام برسد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه نمود: در کنار تجهیز و به روز کردن ایستگاه های آتش نشانی، اقدمات ایمنی و پیشگیرانه مناسبی نظیر شناسنامه دار کردن ساختمان ها، برگزاری جشنواره های ایمنی و ارائه خدمات مناسب در حوزه آموزش نیز اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهره برداری از ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید