بهبود آسم در بچه ها با مصرف امگا 3

به گزارش مجله فوتبال، یک مطالعه کوچک نشان داده است که با مصرف امگا 3 می توان علائم آسم در دوران کودکی را کاهش داد، در حالی که امگا 6 ممکن است شرایط را تشدید کند.

بهبود آسم در بچه ها با مصرف امگا 3

این مطالعه در مجله آمریکایی پزشکی تنفسی و مراقبت های ویژه پزشکی منتشر شده که شامل مطالعه بر روی 135 کودک مبتلا به آسم است.

بچه ها 5 تا 12 ساله بودند که در استان مریلند در شهر بالتیمور زندگی می کردند. رژیم غذایی آنها، علائم آسم و استفاده از داروهای آسم در ابتدای مطالعه و دوباره در سه و شش ماه بعد از آغاز مطالعه مورد آنالیز نهاده شد.

نمونه های خون نیز در طی هر ارزیابی گرفته شد و در طی مطالعه دستگاه هایی نصب شد که میزان آلاینده هوا در خانه های شرکت نمایندگان را میزان گیری کند.

انگیزه برای تحقیق این بود که رابطه بین امگا 3 و اسید چرب امگا 6 و میزان مرگ و میر بچه ها مبتلا به آسم تعیین گردد.

دانشمندان بعلاوه می خواستند ارتباط بین مصرف اسید های چرب و شدت علائم آسم مرتبط با ذرات (PM)، التهاب سیستمیک و میزان مصرف دارو را آنالیز نمایند.

منابع اسیدهای چرب امگا 3 شامل ماهی و انواع دیگر غذاهای دریایی، آجیل و دانه ها، روغن های گیاهی مانند دانه کتان، سویا و روغن کانولا، غذاهای غنی شده، تخم مرغ، ماست، آبمیوه و شیر هستند.

اسیدهای چرب امگا 6 را می توان از بعضی روغن ها، از جمله روغن ذرت، گل آفتابگردان، روغن دانه انگور، سویا، بادام زمینی و بعضی سبزیجات تهیه کرد. بعلاوه م توان آن را در سس مایونز و بعضی چاشنی های سالاد یافت.

شدت گرفتن علائم آسم با مصرف امگا 6

نتایج مطالعه نشان داد که مصرف بیش از حد امگا 6 با احتمال افزایش شدت آسم مرتبط است. افزایش میزان مصرف امگا 6 بعلاوه باعث افزایش سطح نوتروفیل های خون می گردد. نوتروفیل ها نوعی از سلول های سفید خون هستند که در التهاب مهمی نقش دارند.

در مقابل، مصرف بیش از حد امگا 3 با کاهش اثر علائم مرتبط با PM 2.5 همراه بود. تاثیر علائم آسم مرتبط با PM 2.5 با افزایش مصرف امگا 6 بالا می رود.

نویسندگان نتیجه می گیرند:

مصرف امگا 3 و امگا 6 با بیماری آسم در بچه ها مرتبط است و ممکن است واکنش آسم به PM را تغییر دهد.

دکتر امیلی بریگهام، سرپرست این مطالعه، استادیار پزشکی در جان هاپکینز است. او محدودیت های مطالعه را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد که قبل از مطالعات بیشتر نباید تغییرات زیادی در رژیم غذایی و شیوه زندگی بیماران مبتلا به آسم انجام داد.

در گذشته نیز مطالعات مشابهی با گروه های کوچکتر صورت گرفته است. یکی از این مطالعات که در مجله تنفسی اروپا منتشر شده و به وسیله موسسه پزشکی تنفسی در سیدنی استرالیا برگزیده شد، دریافتند که تغییر میزان مصرف اسید های چرب بر روی هیچ یک از معیارهای بالینی آسم در بچه ها تاثیری ندارد، و اصلاح مصرف چربی در بچه ها مبتلا به آسم به منظور یک درمان مفید زیاد کارآمد نیست.

این مطالعه بعلاوه فرض می نماید که یکی از مکانیسم های کاهش علائم آسم در بچه ها ممکن است مصرف یک رژیم غذایی غنی از امگا 3 در اوایل زندگی یا در مراحل قبل از تولد باشد که ممکن است به وسیله کاهش واکنش های التهابی به آلرژی ها در افراد حساس، از توسعه آسم جلوگیری کند.

اگر چه نتایج از نظر بالینی زیاد قابل توجه نبود، اما نویسندگان پیشنهاد می نمایند که مصرف طولانی مدت امگا 3 ممکن است علائم آسم را کاهش دهد.

منبع: فوت و فن / news-medical.net

به "بهبود آسم در بچه ها با مصرف امگا 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود آسم در بچه ها با مصرف امگا 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید