برانکو: مصلحت اندیشی به خودمان ضربه می زند

به گزارش مجله فوتبال، هرگونه مصلحت اندیشی و حساب و کتاب به ما ضربه می زند. بازیکنان با تمام ذوق و انگیزه ای که دارند به خاطر پرسپولیس هجومی بازی خواهند کرد.

برانکو: مصلحت اندیشی به خودمان ضربه می زند

به گزارش مجله فوتبال ، چهره بشاش برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری را می توانیم نشانی از آمادگی او و تیمش برای دربی بدانیم. بازی حساسی که پروفسور برای استقبال از ان منتظر پرسش مجله فوتبال نماند: واقعاً شادم از استقبال مجله فوتبال. این نشان دهنده حساسیت و اهمیت دربی است که هواداران هم بی صبرانه منتظر شروعش هستند. افتخار می کنم که بار دیگر در دربی حضور دارم. قشنگ تر از این در فوتبال وجود ندارد که ابتدا با استقلال بازی کنیم و سپس با السد. می خواهم این شادی و رضایت را به بازیکنانم انتقال دهم که از دربی لذت ببرند و بانشاط و باانگیزه بازی کنند. در این مدت با استقلال دربی های زیادی برگزار کرده ایم و انتظار دارم فردا هم یک بازی خوب در فضایی خوب داشته باشیم. فضایی که باید از تماشاگران هم به خاطر ایجاد آن تشکر کنیم.

دربی های شما هیچوقت بدون برنده تمام نشده. پرسپولیس یا برده، یا باخته. این بار چه می شود؟

باید سؤال شما را اصلاح کنم و بگویم هیچوقت دوست ندارم تیمم بازنده باشد و فقط و فقط برد می خواهم. البته باخت در فوتبال طبیعی است اما تا وقتی که من سرمربی پرسپولیس هستم این تیم مقابل هر حریفی برای برد به میدان می آید. فرقی هم نمی کند حریف ما استقلال باشد یا الدحیل یا السد. می دانم که همیشه نمی توان برنده بود اما این فلسفه و دیدگاه من است که از هر بازی فقط برد می خواهیم. هواداران هم چنین انتظاری از ما انتظار دارند و باید بدانیم که آنها و خواسته هایشان از ما مهم ترند.

برای پرسپولیس دربی مهم تر است یا بازی با السد؟

برای من و پرسپولیس مهم ترین بازی، بازی پیش روست، همینطور که قبل از بازی با سپیدرود مهم ترین بازی برای ما آن بازی بود. الان هم دربی مهم ترین بازی ما خواهد بود. بعد از آن به السد فکر خواهیم کرد.

حاضرید در دربی هم به جوان هایی مثل آدام همتی میدان بدهید؟

ما در یک سال گذشته پنج بازیکن خیلی خوب مان را که ملی پوش هم بودند، از دست دادیم اما مسیر خوب مان را ادامه دادیم. فقط به این خاطر که به کار و توانایی خود اعتقاد داشتیم. هیچ کدام از بازیکنان جوان ما ترسی از بازی ها ندارند. قبلاً هم گفتم که این فصل محکم تر و جدی تر از فصل پیش بازی خواهیم کرد و فکر کنم این را نشان داده ایم. بازی های مان را به راحتی نمی بریم اما شانس های گل زیادی را ایجاد می کنیم. خیلی خوب است شما در فصل نقل و انتقالات با جذب بازیکنان خوب تیم تان را تقویت کنید اما ما نتوانستیم بازیکن بخریم. البته من هر فصل بیش از دو یا سه بازیکن به تیمم اضافه نمی کنم. همین طور که قبلاً دیده اید نفراتی چون مصلح، ربیع خواه، همتی و انصاری را در شرایطی گرفتیم که آنها خیلی بازیکنان اسمی نبودند اما در پرسپولیس عملکرد خوبی داشتند. مسئله ای که می خواهم به آن اشاره کنم این است که همیشه در فوتبال پیروزی نیست و شکست هم اتفاق می افتد. مهم این است که بازیکنانم با تلاش و همتی که دارند، به من دلگرمی می دهند. ما برای اینکه موفقیت های مان را تکرار کنیم فاکتورهای زیادی لازم داریم که مهم ترین آن تلاش و انگیزه بازیکنان است. به خاطر همین بازیکنان پرسپولیس در دربی هم با قلب شان وارد زمین می شوند و نتیجه هر چه باشد، نهایت تلاش خود را انجام خواهند داد.

ممکن است به خاطر بازی با السد تغییرهای زیادی در ترکیب داشته باشید؟

هرگونه مصلحت اندیشی و حساب و کتاب به ما ضربه می زند. بازیکنان با تمام ذوق و انگیزه ای که دارند به خاطر پرسپولیس هجومی بازی خواهند کرد. دیدگاه اصلی ما همواره بازی هجومی بوده است.

مقابل سپیدرود یک تعویض طلایی باعث پیروزی تان شد. برای دربی هم چنین تعویضی در ذهن دارید؟

می توان کارمان را به روش های مختلف توصیف کرد. بازیکنان نیمکت نشین ما سال گذشته فرصت بازی کردن نداشتند چرا که ما قهرمان ایرانیم و راحت نمی توان به ترکیب قهرمان وارد شد. شانس بازی کردن راحت به دست نمی آید. برای من مهم این است که بازیکنانم انگیزه دارند. شما دیدید آدام همتی چقدر باانگیزه وارد زمین شد. طاهرخانی هم که یک دقیقه و نیم بازی کرد، مثل گلوله به زمین رفت و با شوق بازی کرد. این چیزی است که باعث خوشحالی من می شود، بازیکنی که یک دقیقه یا 90 دقیقه با تمام وجود بازی می کند.

استقلال تیم پرمهره ای است که خوب نتیجه نگرفته. این می تواند فاکتوری برای پیروزی پرسپولیس باشد؟

من بعضی از نظرسنجی ها را می بینم که ما را برنده می دانند. معلوم است که دل مان می خواهد دربی را ببریم یا قهرمان شویم اما خودتان استقلال را در دو بازی اخیر مقابل السد قطر و نساجی دیدید که چقدر سطح بالا بازی کرد. استقلال بازیکنان زیاد، باکیفیت و خوبی جذب کرده اما آنها نیاز به زمان دارند. دو سه بازی اخیر استقلال نشان دهنده رشد این تیم به نسبت اول فصل است و باز هم می گویم که هرگز کسی نمی تواند بگوید کدام تیم برنده دربی است.

به نظر می رسد ترکیب تیم تان هم تعیین است و عالیشاه روی نیمکت می نشیند.

ترکیب استقلال را می دانم، ترکیب تیم خودم را هم می دانم اما شما فردا می بینید که چه بازیکنانی بازی می کنند. شاید تردیدی داشته باشم و استقلال هم یکی دو تغییر در تیمش به وجود بیاورد اما ما آنقدر یکدیگر را می شناسیم که سورپرایز خاصی در کار نخواهد بود.

در مورد انتخاب لوکا مودریچ به عنوان بازیکن سال دنیا چه نظری دارید؟

افتخار می کنم و به عنوان یک کروات خوشحالم. به عنوان مربی سابق مودریچ افتخار می کنم او به سطحی رسیده که حاکمیت رونالدو و مسی بر فوتبال دنیا را قطع کرد. همین طور خوشحالم که دالیچ که قبلا هفت سال بازیکن من بوده، در بین سه سرمربی برتر دنیا قرار گرفت. ما کروات ها به آنها افتخار می کنیم.

2 – 770

منبع: ایران ورزشی

به "برانکو: مصلحت اندیشی به خودمان ضربه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: مصلحت اندیشی به خودمان ضربه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید