با جزئیات بخش Career تازه فیفا 23 آشنا شوید

به گزارش مجله فوتبال، حالت حرفه (Career Mode) همیشه یکی از بخش های مهم مجموعه فیفا بوده است. به همین دلیل الکترونیک آرتز (EA) تمام تلاش خود را می کند تا این بخش را از همیشه بهتر کند. در فیفا 23 حالت حرفه تغییرات زیادی نسبت به قبل داشته است. از گیم پلی گرفته تا بحث طراحی و شخصی سازی. فیفا 23 گسترده ترین عنوان این مجموعه بوده و به همین دلیل بخش حرفه آن نیز از همیشه کامل تر است.

با جزئیات بخش Career تازه فیفا 23 آشنا شوید

در این متن ما قصد داریم تا به تغییرات ایجاد شده در حالت حرفه فیفا 23 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هایلایت های قابل بازی (Playable Highlights)

شرکت سازنده فیفا همیشه در پی این است که بازیکنان کنترل بیشتری روی قسمت حرفه داشته باشند. به همین دلیل است که هایلایت های قابل بازی در فیفا 23 قرار داده شده است. در این حالت شما می توانید قسمت های مهم بازی ها را تجربه کنید. با اینکار می توانید نتایج آن ها را تغییر داده و دقایق حساس که از دست رفته اند را به پیروزیت تبدیل کنید. سپس می توانید ادامه بازی را به شبیه سازی واگزار کنید.

یک سیستم پس زمینه در این حالت وجود دارد که شرایط دو تیم را آنالیز می کند. اینکه هر تیم در کدام قسمت خود مثل دفاع یا حمله قدرتمند بوده و می تواند بهتر عمل کند. سپس بر اساس اطلاعات بدست آمده بازی فیفا 23 لحظات کلیدی ای را می سازد. سپس این لحظات را در بازی پخش می کند. هر شانس گل یک هایلایت را در بازی بوجود می آورد. حال در حالت هایلایت های قابل بازی، کاربران کنترل این قسمت را بدست گرفته و می توانند گل بزنند یا از تیم خود دفاع کنند.

تمامی هایلایت ها با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل کاربران با موارد تکراری روبرو نخواهند شد. به همین دلیل یک شبیه سازی کامل از شرایط واقعی بازی است. هایلایت ها می توانند ضدحمله، یک حمله معمولی یا حتی کرنر باشند. پس در این قسمت شما با همان چیزی روبرو خواهید بود که در یک بازی معمولی وجود دارند. تنها زمان شما برای ایجاد یک تغییر در بازی کمتر است. نکته مثبت هایلایت قابل بازی این است که نتایج بازی ها به طور کامل به هوش مصنوعی وابسته نیست. به همین دلیل بازیکنان بیشتر در تجربه خود دخیل هستند.

هایلایت های قابل بازی به عنوان مدیر

در این حالت شما می توانید تمام هایلایت های داخل بازی را تجربه کنید. همینطور اینکه می توانید آن هایی که حمله یا دفاع هستند را جداگانه انتخاب کنید. اینکه شما کدام هایلایت را بازی کنید محدودیتی ندارد و بستگی به سبک بازی شما دارد.

هایلایت های قابل بازی به عنوان بازیکن

دقیقاً مثل اینکه شما یک بازی عادی را تجربه کنید، هایلایت های قابل بازی به عنوان بازیکن نیز به شما دو انتخاب را ارائه می کند. اینکه شما کل تیم را کنترل کنید یا اینکه تنها بازیکن خود را کنترل کنید. اگر شما بازیکن را انتخاب کنید، هایلایت ها تنها مواردی را شامل می شوند که بازیکن شما در آن دخیل است. موارد دیگر را خود بازی تصمیم می گیرد.

تفاوت ها در منو اصلی (Main Menu)

تلاش الکترونیک آرتز این است که منوهای مختلف بازی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند. به همین دلیل منو اصلی بخش حرفه نیز مانند قسمت های دیگر بازی است. منو اصلی بخش حرفه به طور کامل از نو طراحی شده است. حال شما به مواردی که بیشتر علاقه دارید دسترسی سریع تری خواهید داشت.

همینطور اینکه این منو اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. مواردی که به شما در پیشرفت بازی کمک خواهد کرد. برای مثال اینکه قرارداد کدام بازیکنان رو به اتمام است یا نقاط قوت تیم شما چیست همگی در همان ابتدا به شما نمایش داده خواهد شد. این اطلاعات در فیفا 23 بیشتر به شما ارائه می شوند و شما دسترسی بهتری هم به آن ها دارید. با اینکار دیگر برای اطلاعات نیازی به گشتن در منو اصلی نیست.

لحظات پویا (Dynamic Moments)

لحظات پویا در اصل موارد سینمایی هستند که در حالت حرفه شما را همراهی خواهند کرد. این موارد هم در حالت بازیکن و هم در حالت مدیر وجود دارند. هدف اصلی از طراحی لحظات پویا گیرا کردن بازی و بهتر کردن تجربه کاربران است. به طور کلی 7 لحظه پویا در طول تجربه شما وجود دارد. هر کدام بر اساس دستاوردی است که شما بدست آورده اید.

هر دستاورد اصلی شما دارای یک ویدئو خاص خواهد بود. با اینکار شما از پیروزیت در فیفا 23 بیشتر لذت خواهید برد. این موارد مخصوصاً در حالت بازیکن بسیار خوب طراحی شده و باعث می شوند تا شما درگیر فیفا 23 بشوید.

فرمت مسابقات پیش فصل (Pre Season Tournament Format)

مسابقات پیش فصلی تغییرات زیادی کرده اند. حال این موارد بسیار واقعی تر شده اند. در این مسابقات 8 تیم حضور دارند. هر تیم باید بازی مختلف انجام دهد تا شروع خوبی داشته باشد. تنها برنده مسابقات می تواند جایزه را دریافت کند و بودجه خود را افزایش دهد. زمان بندی مسابقات نیز تغییر کرده است. حال بازی ها به فصل نزدیک تر شده اند. با اینکار شما می توانید از بازیکنان خود استفاده بهتری در مسابقات بکنید.

ذخیره فایل ها تغییر کرده است

تجربه حالت حرفه با استفاده از چند تیم و بازیکن مختلف واقعاً جالب است. به همین دلیل الکترونیک آرتز نیز تمام تلاش خود را کرده تا این اتفاق را برای کاربران راحت تر کند. حال شما می توانید از یک منطقه برای ذخیره فایل های مختلف بخش حرفه استفاده کنید. شما می توانید در این فایل های ذخیره تغییر ایجاد کرده و 17 عدد فایل ذخیره ای مختلف در بخش حرفه داشته باشید.

علاوه بر آن فیفا 23 اطلاعات بیشتری را از هر فایل به شما ارائه می دهد. پس شما نیازی به اجرای یک فایل نخواهید داشت. اطلاعات مورد نیاز شما در همان قسمت منو وجود خواهد داشت.

تغییرات بخش حرفه در زمینه مدیریت (Manager Career)

کاربران فیفا همیشه علاقه داشتند تا به جای یکی از مربی های معروف فوتبال بازی کنند. حال در فیفا 23 شما می توانید به جای یکی از 350 مربی موجود در این بازی قرار بگیرید. زمانی که شما این شخصیت را انتخاب کردید، می توانید پوشش آن ها را شخصی سازی کرده و تصمیم بگیرید که چه تیمی را مدیریت کنند. اگر با یک تیم پیروز عمل کردید می توانید به کار خود ادامه داده یا اینکه تیم خود را تغییر دهید. اینکه فرایند بازی چگونه خواهد بود کاملاً به شما بستگی دارد.

آنالیز کننده جابجایی (Transfer Analyst)

فیفا 23 به شما اجازه خواهد داد تا سطح مبادلات خود را بالا ببرید. آنالیز کننده جابجایی به شما در زمینه مالی و تأثیر بازیکنان روی تیم شما کمک خواهد کرد. 5 سطح برای هر معامله در نظر گرفته شده است. از سطح A که بهترین حالت برای تیم و تجارت است تا F که بدترین مورد است. شما می توانید امتیاز هر نقل و انتقال را در سمت چپ صفحه ببینید.

این امتیازها بر اساس قیمت درخواستی و توافق شده ارائه می شوند. همینطور اینکه این آنالیز کننده تنها برای جابجایی نیست. بلکه برای وام ها نیز کاربرد دارد. برای کسب امتیاز بیشتر شما باید تلاش کنند تا معاملات خود را به حداقل هزینه هر تیم نزدیک تر کنید. با اینکار معاملات شما نیز بهتر انجام خواهند شد. اگر شما قصد خرید یک بازیکن را دارید باید با دقت تمام اطلاعات موجود در مورد او را آنالیز کنید. در فیفا 23 شما می توانید اطلاعات بسیار زیادی را در مورد هر بازیکن و توانایی های او بدست بیاورید.

در کنار شرایط مالی آنالیز کننده جابجایی اثر هر بازیکن روی تیم را نیز آنالیز خواهد کرد. حتی به شما راهنمایی خواهد کرد که او را در کدام قسمت از تیم قرار دهید تا عملکرد بهتری داشته باشد. زمانی که شما یک بازیکن را از دست بدهید، آنالیزگر به شما بهترین جایگزین را پیشنهاد خواهد داد. حال شما باید تصمیم بگیرید که چگونه جایگزین را خریداری کنید.

به بازی یک تنش سنج (Tension Meter) قرار داده شده تا فشار هر معامله بیش از حد نشود. اگر شما بیش از حد به تیم و گروه خود فشار بیاورید این تنش سنج به شما اخطار خواهد داد.

بهبودهای تیم خود را بسازید

در فیفا 23 قابلیت شخصی سازی قسمت حرفه پیشرفت بسیار زایدی داشته است. به حدی که شما می توانید به طور کامل تیم خود را شخصی سازی کنید. حال شما می توانید از پوشش تیم تا فرایند پیشرفت تیم را به طور کامل تغییر دهید. در بخش ساخت تیم خود (Create Your Club) موارد زیادی اضافه شده تا شما تیم مورد علاقه خود را بسازید. این به شما اجازه خواهد داد تا شخصیت تیم خود را بهتر کنترل کنید.

شما می توانید نام بازیکنان، قد، وزن و حتی شکل ظاهری آن ها را تغییر دهید. آزادی عمل شما در حالت حرفه از همیشه بیشتر خواهد بود.

آنالیز دقیق شرایط مالی

مدیریت مالی و مالی تیم یکی از بخش های به شدت مهم در قسمت حرفه است. حال شما اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت خواهید کرد. با اینکار شما به ورشکستگی نزدیک هم نخواهید شد. با اینحال باید بسیار مراقب باشید تا حرکت ریسکی انجام ندهید. شما باید همیشه مراقب بودجه خود باشید و با مواردی که قبلاً ذکر شد تلاش کنید بهترین خرید را داشته باشید تا تیم آسیب مالی نبیند.

تغییرات بخش حرفه در زمینه بازیکن (Player Career)

شخصیت بازیکنان

هر بازیکن دارای شخصیت مخصوص خود است. همین باعث خواهد شد تا سبک بازی کردن آن ها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در حالت حرفه فیفا 23 قسمت شخصیت وجود دارد. شما می توانید با انتخاب هرکدام ویژگی های خاصی را به بازیکن خود ببخشید. تیم شما نیز از این ویژگی های شخصیتی استفاده خواهد کرد. هدف اصلی تیم سازنده این است که شما بیشتر درگیر بازی بشوید و حس یک بازیکن بودن را داشته باشید.

با هربار بازی شما امتیازهای شخصیت (Personality Point) بدست خواهید آورد. این امتیازها به شما کمک خواهند کرد تا دقیق تر شخصیت اصلی خود را در بازی قرار دهید. سیستم آنالیز بازیکن به طور دقیق شخصیت بازیکن شما را آنالیز خواهد کرد. سپس موارد خاصی را به شما پیشنهاد خواهد داد تا آن ها را برای ارتقاء شخصیت خود انتخاب کنید. این موارد باعث می شوند تا 3 سبک شخصیتی متفاوت در این بازی وجود داشته باشد:

  1. تک رو (Maverick): این بازیکنان خودخواه بوده و در پی گل زدن هستند. همینطور اینکه برای ستاره شدن حاضر به انجام هر کاری هستند. این شخصیت علاقه شدیدی به تک روی داشته و به طور کلی به تیم اهمیت زیادی نمی دهد. سبک زندگی خاص خود را نیز دارند.
  2. هنرمند (Virtuoso): این سبک شخصیت بسیار هوشمند و با استعداد است. به همین دلیل از آن ها می توان برای پیشرفت در تیم استفاده کرد. مخصوصاً اینکه می توانند در یک چشم به هم زدن نتیجه یک بازی را تغییر دهند. عملکرد این بازیکنان بسیار خوب بوده و برای تیم به شدت مفید هستند.
  3. ضربان قلب (HeartBeat): این شخصیت مهم ترین شاخصه برای یک تیم است. او فرایند کامل گروه را خوانده و تلاش می کند تا بر تیم مقابل غلبه کنند. اولویت اول این بازیکنان تیم است. به همین دلیل تمام تلاش خود را می کنند تا تیم در بهترین شرایط خود باشد. از خود گذشتی آن ها است که باعث می شود دو تیپ شخصیتی قبلی پیروز شوند.

تکامل نیز در این بخش از بازی وجود داشته و اهمیت زیادی دارد. شما با امتیازات مختلفی که بدست می آورید کرکتر خود را ارتقاء داده و بازیکن خود را قوی تر می کنید. هر موردی که برای ارتقاء انتخاب می کنید باید با تیپ شخصیتی بازیکن شما مرتبط باشد. زمانی که شما تمام موارد مورد نظر را بدست بیاورید، به شخصیت مطلق (Absolute Personality) می رسید. این حالت نهایت تکامل یک بازیکن است و آینده آن را مشخص می کند.

فعالیت های خارج از زمین فوتبال

فعالیت های خارج از زمین به شما اجازه خواهد داد تا کرکتر خود را بیشتر شکل دهید. با اینکار دیگر شخصیت بازیکنان شما تنها داخل بازی اهمیت ندارد بلکه تصمیم ها و اعمال روزمره نیز تأثیر زیادی روی شخصیت شما دارد. برای مثال برخی از اوقات شما باید تصمیم بگیرید که چه کاری را در موقعیت های خاص انجام دهید. هر انتخاب شما نتیجه متفاوتی هم خواهد داشت.

تصمیمات مختلف درون زمین فوتبال و خارج از آن به شما نشان داده خواهند شد. برای مثال اگر شما بهترین بازیکن یک بازی شدید می توانید بنا بر امتیازی که می خواهید نسبت به آن واکنش نشان دهید. تصمیمات شما می تواند تا حد خوبی تحت تأثیر اعمال تیم هم قرار بگیرد.

سرمایه گذاری (Investments)

در زندگی هر بازیکن سرمایه گذاری اهمیت بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه درآمد زیادی داشته و باید تلاش کنند آن را حفظ کنند. اینجاست که بحث سرمایه گذاری اهمیت زیادی پیدا می کند. مخصوصاً اینکه با یک سرمایه گذاری خوب شما می توانید پول خود را چندین برابر کنید. برخی سرمایه گذاری ها از موارد دیگر ریسکی تر هستند ولی نتیجه خوبی دارند. پس شما باید تلاش کنید بهترین مورد را انتخاب کرده تا پول خود را از دست ندهید.

خرید کردن (Shopping)

کسب درآمد یک بخش از بازی است. حال شما باید این پول بدست آورده را خرج کنید. خرید کردن در شخصیت بازیکنان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل با هر خرید شما امتیازهای شخصیت متعددی دریافت خواهید کرد. از طرفی سبک زندگی شما نیز با خریدهایی که می کنید مشخص می شود.

تمرکز اصلی شما هنگام خرید نباید فقط خودتان باشد. بلکه می توانید کارهای خیرخواهانه هم انجام دهید. با پیشرفت در بازی شما درآمد بیشتری خواهید داشت و موارد بیشتری هم به شما نمایان خواهد شد. اینکه شما کدام مورد را برای بازیکنتان انتخاب می کنید به طور کامل به سلیقه و فرایند بازی شما بستگی دارد. شما می توانید از درآمد خود برای ارتقاء توانایی ها هم استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا بازیکن شما قوی تر بشود.

الکترونیک آرتز در بازی فیفا 23 تمام تلاش خود را کرده تا یک عنوان تکراری را به طرفداران عرضه نکند. به همین دلیل این بازی با عناوین قبلی تفاوت داشته و موارد بسیار زیادی به آن افزوده شده است. بخش حرفه حال بیش از پیش واقعی شده و باعث می شود کاربران با این بخش تجربه یک بازیکن یا سرمربی واقعی بودن را درک کنند.

منبع: EA.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "با جزئیات بخش Career تازه فیفا 23 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزئیات بخش Career تازه فیفا 23 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید