اولین محموله خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران می رسند؟

به گزارش مجله فوتبال، با توجه به وعده دولت برای اعلام جزئیات شرایط واردات خودرو تا سرانجام خرداد ماه، اولین محموله خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران می رسند؟

اولین محموله خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران می رسند؟

مجله فوتبال - در شرایطی که هر روز اخبار ضد و نقیضی در خصوص واردات خودرو به کشور منتشر می گردد، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که در خوشبینانه ترین حالت، چهار ماه زمان احتیاج خواهد بود تا خودروهای وارداتی به گمرک ایران برسند و بنابراین در صورتی که دولت بتواند براساس وعده قبلی خود، تا انتها خردادماه، شرایط واردات خودرو به کشور را به شکل عمومی اعلام نماید، پیش بینی می گردد که اولین محموله خودروهای وارداتی در پاییز وارد گمرکات کشور گردد که البته فرایند ترخیص و فروش خودروهای مذکور خود موضوع دیگری است که ممکن است مشمول مرور زمان گردد.

سال 1397 به خاطر مدیریت تراز ارزی کشور، واردات بعضی کالاها و اقلام از جمله خودرو ممنوع شد. در واقع به سبب اعمال تحریم ها، فروش نفت کاهش یافت و برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو با ممنوعیت روبرو شد. این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت 1401 ادامه داشت و پس از آن با هماهنگی دولت این مصوبه تمدید نشد.

اولین محموله خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران می رسند؟

آیا شرط واردات خودرو با حجم 2500 سی سی برقرار است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام نمود: تا وقتی دستورالعمل واردات به صورت جامع و نهایی منتشر نگردد، نمی توانیم بگوییم چه خودروهایی وارد خواهند شد.

مهدی دادفر در ادامه اضافه نمود: تا وقتی نرخ عوارض، نرخ تعرفه و بعلاوه دیگر موارد فزاینده قیمت تمام شده کالاهای وارداتی معین نگردد، هیچ قطعیتی وجود نخواهد داشت و نمی توان اظهارنظر کرد.

وی بعلاوه تاکید نمود: با توجه به اینکه پیش از این صحبت از واردات خودرو با حجم 2500 سی سی مطرح بود، باید منتظر باشیم تا معین گردد همچنان این اندازه برقرار خواهد بود یا خیر؟

دادفر با بیان اینکه هنوز دستورالعملی در خصوص واردات ابلاغ نشده، گفت: همه موارد در پیش نویس طرح مطرح شده اما در رفت وآمدها تغییر می نماید؛ بنابراین هیچ موردی نه غلط است و نه قطعی؛ بنابراین تنها باید منتظر ابلاغ و انتشار دستورالعمل ماند.

دادفر توضیح داد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل واردات خودرو معین نیست، واردکنندگان نیز اقدامی برای واردات انجام نداده اند.

به گفته وی، حداقل و خوش بینانه، چهار ماه از زمانی که مصوبه صادر و دستورالعمل ها معین گردد، زمان احتیاج است تا خودرو وارد گردد. با توجه به مقررات محدودکننده (همانند استاندارد، معین نمایندگی، معین خدمات پس از فروش، گمرک، محیط زیست، پلیس راهور و…) هیچ کس هم نمی تواند این زمان را کاهش دهد.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران

به "اولین محموله خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران می رسند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین محموله خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران می رسند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید