امکانات شهرک صنعتی شکوهیه قم بلااستفاده مانده است

به گزارش مجله فوتبال، استاندار قم گفت: امکاناتی در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد که بلااستفاده است و بعضی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل هستند که باید معین گردد چگونه می توان آنها را فعال کرد.

امکانات شهرک صنعتی شکوهیه قم بلااستفاده مانده است

به گزارش مجله فوتبال، بهرام سرمست صبح امروز در جلسه با علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی که در دفتر استانداری برگزار گردید، مطرح کرد: درصدد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم، پارک علم و فناوری که در آن شرکت های دانش بنیان مستقر است دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و باید ظرفیت این شرکت ها شناسایی گردد.

استاندار قم بیان نمود: سیاست گذاری های کشور براساس عبور از اقتصاد معیشتی به سوی اقتصاد دانش بنیان است و در این زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند یاری کند و افرادی که ثبت اختراعات و نوآوری فعال انجام می دهند را مورد حمایت قرار دهد.

سرمست توضیح داد: استان قم جوانان فعال و نخبه خوبی دارد و باید از ظرفیت آن ها در زمینه های مختلف بهره گرفت و صندوق نوآوری به توسعه بازارهای فروش شرکت های دانش بنیان یاری کند.

وی ادامه داد: در مجموعه استانداری و دستگاه های دولتی استان بر ارتباط با دانشگاه ها تاکید شده است و در جلسات مختلفی که با روسای دانشگاه ها و پارک علم و فناوری برگزار گردید بر این موضوع تاکید شد که باید خلاء ارتباطی بین دانشگاه ها و مدیریت اجرایی حل گردد.

استاندار قم بیان نمود: دانشگاه های استان دارای ظریت های مناسبی است و 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم وجود دارد و در زمینه علوم انسانی و دینی ظرفیت های بسیار خوبی در قم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمست مطرح کرد: با توجه به ارتباطی که بین دانشگاه و استانداری برقرار است باید از ظرفیت های دانش بنیان بهره گرفت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور باید در راستای حمایت از این شرکت ها و جذب سرمایه گذار در استان برنامه ریزی کند.

استاندار قم گفت: در برنامه ریزی ها باید به این موضوع توجه گردد که سازمان هایی که درگیر نوآوری هستند نظیر صندوق و بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری مورد حمایت قرار گیرند.

سرمست اضافه کرد: شهرک های صنعتی که شرکت های دانش بنیان دارند باید نشست هایی برگزار نموده و به ظرفیت جوانانی که دانش لازم را در اختیار دارند ولی در امکانات سخت افزاری با مشکل روبرو هستند، توجه کند و امکانات در اختیار این شرکت ها قرار بگیرد.

وی توضیح داد: باور دارم که باید برای برطرف مسائل کشور به ظرفیت جوانان و نخبگان توجه ویژه ای گردد و چاره ای جز باور نسل جدید نداریم، باید نخبگان را پای کار آورد و به خوبی از آنها بهره مند شویم؛ نخبگانی که از کشور مهاجرت کردند، ظرفیت عظیمی برای کشور بودند که این سرمایه از دست رفته است و باید از دیگر نخبگان کشور مراقبت کرد و از ظرفیت آنان استفاده کرد.

استاندار قم مطرح کرد: بالاترین سرمایه کشورمان نفت است این سرمایه همیشگی نیست و امکان دارد در آینده تمام گردد ولی در اقتصاد دانش بنیان این گونه نیست و این دانش همیشگی و پایدار است و باید سرمایه های انسانی و فکری در کشور به کار گرفته گردد؛ استانداری قم آمادگی این را دارد که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی چند شرکت دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امکانات شهرک صنعتی شکوهیه قم بلااستفاده مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات شهرک صنعتی شکوهیه قم بلااستفاده مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید