آیا بچه ها اجازه ورود به فرست کلاس هواپیما را دارند؟!

به گزارش مجله فوتبال، بچه ها در فرست کلاس هواپیما

پرواز فرست کلاس هر هواپیما گران ترین بلیط هواپیما به شمار می رود و امکانات ویژه ای را برای رفاه و آسایش مسافران فراهم می نمایند. اما هربار که خانواده ای به همراه کودکش وارد فرست کلاس می شوند صدای غرولندهای سایر مسافران بلند می گردد. بسیاری از مسافران فرست کلاس دوست دارند در محیطی آرام و بدون سر و صدا سفر می نمایند و حضور یک کودک، به ویژه یک نوزاد می تواند این آرامش را به هم بزند. از طرفی، خانواده ها هم دوست دارند به همراه کودکشان با پرواز فرست کلاس سفر نمایند و اتفاقا به خاطر فضای بیشتر فرست کلاس دوست دارند از این امکان استفاده نمایند. به نظر شما آیا بچه ها باید اجازه ورود به بخش فرست کلاس را داشته باشند؟ در حال حاضر قوانین ایرلاین ها در خصوص ورود بچه ها به پرواز فرست کلاس چیست؟ آیا والدینی که همراه با کودک سفر می نمایند مجبورند همواره در بخش اکونومی باشند؟ با خبرنگاران همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را با هم پیدا کنیم.

آیا بچه ها اجازه ورود به فرست کلاس هواپیما را دارند؟!

مسائل حضور بچه ها در پرواز فرست کلاس

چند ماه پیش، جورج کلونی، بازیگر مشهور و همسرش به همراه نوزاد شش ماهه شان با پرواز فرست کلاس به لندن سفر کردند. وقتی وارد هواپیما شدند به تمام مسافران بخش فرست کلاس یک هدفون صداگیر و یک یادداشت عذرخواهی بابت سروصدای احتمالی نوزادشان دادند. مسافران هم حتما از تجربه همسفری با جورج کلونی شاد شدند و مسئله ای با سروصدای نوزادشان نداشتند.

اما ورود نوزادان و بچه ها به هواپیما همواره اینطور مسالمت آمیز نیست! بارها پیش آمده که مسافران فرست کلاس از سروصدای یک نوزاد یا کودک شکایت نموده اند، تا حدی که والدین مجبور شده اند به بخش بیزنس یا حتی اکونومی هواپیما بفرایند. چندی پیش یکی از وبلاگ نویسان آمریکایی به همراه نوزادش در بخش فرست کلاس هواپیما سفر می کرد. اما گریه نوزاد و سرو صدایش آنقدر باعث آزار مسافران دیگر شد که درخواست کردند به بخش دیگر هواپیما برود. این فرد مجبور شد با آنکه بلیط هواپیمای فرست کلاس را رزرو نموده بود همراه با کودکش به بخش اکونومی برود!

مسئله حضور بچه ها در پروازهای فرست کلاس همواره با مسائلی همراه بوده است. از طرفی، بسیاری از والدین که همراه با کودکشان سفر می نمایند برای داشتن فضای بیشتر، بلیط هواپیمای فرست کلاس را رزرو می نمایند. از طرفی دیگر، بیشتر مسافران فرست کلاس نیز برای سفری آرام و دور بودن از هیاهو و شلوغی بخش اکونومی، بلیط فرست کلاس را رزرو نموده اند. می بینیم که در خصوص ورود بچه ها به فرست کلاس با تناقضی مهم روبرو هستیم. چاره چیست؟!

سفر با بچه ها و به ویژه سفر هوایی یکی از معضلات پدر و مادرهاست. بچه ها انرژی زیادی دارند و نمی توانند مثل بزرگسالان ساعت ها روی جایگاه بنشینند. علاوه بر این، بچه ها را باید مدام سرگرم کرد، وگرنه در طول پرواز بی حوصله و کلافه می شوند و باعث آزار و اذیت والدین و سایر مسافران می شوند. البته با راهکارهایی می توان این سفر را لذتبخش تر کرد اما در هر صورت، والدین می بایست برای این سفر خود را آماده نمایند. صرف نظر از نوع کلاس پرواز، والدین باید آمادگی های لازم برای سفر هوایی با کودکشان را داشته باشند. مطمئنا تمام والدین مثل جورج کلونی آنقدر پولدار نیستند که برای تمام مسافران هدفون صداگیر تهیه نمایند.

قانون ایرلاین ها در خصوص ورود بچه ها به پرواز فرست کلاس

بیشتر ایرلاین قانون تعیین و نوشته شده ای در خصوص ورود بچه ها به بخش فرست کلاس ندارند. البته به جز ایرلاین مالزین ایر که ورود بچه ها به بخش فرست کلاس پروازهایش را ممنوع اعلام نموده است! با این حال، بیشتر ایرلاین ها سیاست هایی را برای مقابله با سرو صدای بچه ها در فرست کلاس در پیش می گیرند.

هواپیمایی الاتحاد در پروازهای طولانی مدتش سرویس پرستار بچه را به مسافران ارائه می دهد. این پرستاران همگی مورد تائید کالج آموزش کودکیاری انگلیس هستند و در طول پرواز در نگهداری از بچه ها و سرگرم کردنشان به والدین یاری می نمایند. آن ها می توانند کودکتان را بخوابانند و با اسباب بازی و عروسک، نقاشی، تردستی و … کودک را سرگرم نمایند.

هواپیمایی ایندیگو منطقه ای را به نام منطقه سکوت در کابین فرست کلاس دارد که بچه ها زیر 12 سال اجازه ورود به آنجا را ندارند.

کلاس پروازی مخصوص بچه ها

ریچارد برنسون در مصاحبه ای اعلام نموده که میخواهد کلاس پروازی تازهی به نام کلاس بچه ها در هواپیماهای ویرجین راه اندازی کند. او در این رابطه می گوید: قرار است کابین جداگانه ای برای بچه ها و پرستارانشان ایجاد گردد. اما با مسائلی برای کسب مجوز روبرو شده ایم. ممکن است حضور این همه کودک در یک بخش باعث آشفتگی و بی نظمی هواپیما گردد. به همین علت تا به امروز این کار را عملی ننموده ایم.

با توجه به رشد روزافزون سفرهای هوایی، شاهد آن هستیم که خانواده های بیشتری به همراه بچه ها به سفر می فرایند. امکانات رفاهی ویژه خانواده ها همواره جزء دغدغه های ایرلاین ها بوده است و هر شرکت هواپیمایی کوشش می نماید محیطی خانواده دوست برای مسافران ایجاد کند. شرکت هواپیمایی تامسون ایرویز که سومین ایرلاین بزرگ در انگلستان است فضایی را در هواپیما ایجاد نموده که والدین و بچه ها می توانند روبروی هم و دور یک میز بنشینند.

چاینا ایرلاین بخش ویژه خانواده را در هواپیمای تازه بوئینگ 777 خود ایجاد نموده است. این کابین مشابه سرویس محبوب اسکای کوچ است که ایرنیوزلند به مسافران خود ارائه می نماید. سرویس فامیلی کوچ (Family Couch) یک ردیف شامل سه جایگاه اکونومی است که با یکدیگر فروخته می گردد و مسافران می توانند از این سه جایگاه به عنوان تختخوابی نرم و راحت استفاده نمایند. در این سرویس به خانواده ها پتو، بالش نیز داده می گردد و فضای کافی برای بازی بچه ها وجود دارد.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت

به "آیا بچه ها اجازه ورود به فرست کلاس هواپیما را دارند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بچه ها اجازه ورود به فرست کلاس هواپیما را دارند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید