آماده سازی مرکز داده برای حمایت از پیغام رسان ها و جستجوگرها

به گزارش مجله فوتبال، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از آخرین مراحل آماده سازی مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات اطلاع داد. مرکز داده ای که بیشترین تمرکز را روی حمایت از پیغام رسان ها و موتورهای جستجو دارد.

آماده سازی مرکز داده برای حمایت از پیغام رسان ها و جستجوگرها

حمید فتاحی در توئیتر خود از آخرین مراحل آماده سازی مرکز داده مادر ⁧شبکه ملی اطلاعات⁩ اطلاع داد و گفت:این مرکز داده توسط همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت در حال طی شدن است.

وی اضافه کرد: این مرکز داده در فاز اول با ظرفیت 100 رک، خدمات ابری ویژه پیغام رسان ها، جستجوگر و سایر خدمات پایه شبکه ملی را فراهم می آورد.

به گزارش ایرنا، توسعه خدمات و شبکه های نسل آینده در کشور لازم است در آینده بسیار نزدیک مراکز داده (دیتاسنتر) محلی شوند، بنابراین احداث حداقل یک مرکز داده در هر مرکز استان ظرف پنج سال آینده از واجبات مهاجرت به نسل جدید فناوری های ارتباطی است.

تمام جهان در حال برنامه ریزی برای گذر از عصر شبکه های 4G به 5G هستند و به همین واسطه تنوع خدمات دیجیتال افزایش پیدا می نماید. با اضافه شدن انواع خدمات دیجیتال نوین به ویژه خدماتی که احتیاج به پهنای باند زیاد و تاخیر کم دارند، موضوع نزدیک کردن منابع پردازشی و ذخیره سازی داده ها به کاربران نهایی به یک ضرورت تبدیل شده است. این به معنی توسعه مراکز داده ابری توزیع شده در داخل کشورها است.

مراکز داده در گذشته در نقاط خاصی از جهان مانند آمریکا و اروپا که مراکز تبادل ترافیک و ذخیره سازی اطلاعات اینترنت بودند، توسعه پیدا می کرد؛ اما زمانی که حجم داده ها و تنوع خدمات زیاد شد احداث مراکز داده در نقاط دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته و به سرعت رشد پیدا کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آماده سازی مرکز داده برای حمایت از پیغام رسان ها و جستجوگرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی مرکز داده برای حمایت از پیغام رسان ها و جستجوگرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید