گلکسی S25 ممکن است با تراشه کاملا اختصاصی عرضه گردد

به گزارش مجله فوتبال، یکی از افشاگران به تازگی مدعی شده که سامسونگ می خواهد در سال 2025 از یک تراشه کاملا اختصاصی برای گوشی های پرچم دار سری گلکسی S رونمایی کند. اگرچه بعضی کاربران فکر می نمایند که تراشه های پرچم دار اگزینوس هم کاملا اختصاصی هستند، اما باید خاطرنشان کنیم این تراشه ها فقط برای سری گلکسی S مورد استفاده قرار نمی گیرند. ضمناً سامسونگ بعضی از این تراشه ها را در اختیار شرکت هایی مانند ویوو و موتورولا قرار می دهد.

گلکسی S25 ممکن است با تراشه کاملا اختصاصی عرضه گردد

خبرگزاری کره ای Inews24 و افشاگری که با نام کاربری Ice Universe در توییتر فعالیت دارد، اعلام نموده اند که مدیران سامسونگ به علت انتقاد های گسترده بابت عملکرد سری گلکسی S22 نگران شرایط پرچم داران خود هستند. بعلاوه گفته می گردد آن ها از مدیریت حرارتی ضعیف تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 هم ناراضی هستند. بنابراین مانند اپل که سال هاست برای آیفون از تراشه های اختصاصی بهره می برد، سامسونگ هم می خواهد برای پرچم داران خود رویکرد مشابهی را اتخاذ کند.

سامسونگ در سال 2016 برای اولین بار در تراشه اگزینوس 8890 از هسته های پردازشی اختصاصی موسوم به Mongoose استفاده کرد. با وجود سرمایه گذاری گسترده سامسونگ، این هسته ها نتوانستند توجهات زیادی را جلب نمایند و با نقدها گسترده ای روبرو شدند. در نهایت سامسونگ در سال 2019 شکست را پذیرفت و توسعه هسته های پردازشی اختصاصی را به طور کامل کنار گذاشت. در عوض مدیران این شرکت تصمیم گرفتند مانند کوالکام و مدیاتک، برای پردازنده موجود در تراشه های خود از هسته های طراحی شده به وسیله Arm بهره ببرند.

روی هم رفته اگر این خبر صحت داشته باشد، آینده جدیدترین تراشه های پرچم دار اگزینوس در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. زیرا به نظر می رسد مدیران سامسونگ به این نتیجه رسیده اند که ادامه دادن رویه فعلی فایده ندارد و در نتیجه ممکن است تا سال 2025 خبری از معرفی تراشه های پرچم دار اگزینوس نباشد. البته این یک خبر خوب برای هواداران گوشی های سری گلکسی S محسوب می گردد. زیرا این کاربران سال هاست که می گویند سامسونگ باید تمام این گوشی ها را در تمام بازارها با چیپست اسنپدراگون راهی بازار کند.

همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های سری گلکسی S هر ساله با دو چیپست مختلف راهی بازار می شوند. یکی از این چیپست ها اگزینوس و دیگری اسنپدراگون است. با توجه به اینکه معمولا چیپست های اگزینوس ضعیف تر از رقیب ساخت کوالکام هستند، همین تفاوت در عملکرد با اعتراضات زیادی روبرو می گردد. به علت همین اعتراضات، سامسونگ تصمیم گرفت با همکاری AMD یک پردازنده گرافیکی قدرتمند را برای تراشه های پرچم دار خود توسعه دهد. اگزینوس 2200 اولین تراشه سامسونگ است که با پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار شد. اما علی رغم تمام امیدهای ایجاد شده، این تراشه هم ناامید نماینده ظاهر شد. به طور معین، مهم ترین تفاوت این تراشه نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 مربوط به پردازنده گرافیکی است. زیرا پردازنده هر دو از هسته های یکسانی بهره می برند.

حقیقت این است که سامسونگ با وجود اینکه یکی از بزرگ ترین سازندگان تراشه در دنیا محسوب می گردد و از این راه عایدی قابل توجهی را کسب می نماید، اما هنوز در زمینه طراحی تراشه نتوانسته رقیب قدرتمندی برای رقبای خود باشد. از سوی دیگر می توانیم به مدیاتک اشاره کنیم که تا همین چند سال قبل به عنوان سازنده تراشه های ضعیف شناخته می شد اما حالا روز به روز سروصدای بیشتری راه می اندازد و سهم بازار آن رو به افزایش است.

در هر صورت اگر این خبر مربوط به کوشش سامسونگ برای تغییر جهت تراشه های اگزینوس درست باشد، احتمالا طی ماه های آینده گزارش ها و شایعات بیشتری در خصوص این موضوع منتشر خواهد شد.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S25 ممکن است با تراشه کاملا اختصاصی عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S25 ممکن است با تراشه کاملا اختصاصی عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید