کتابخانه هایی که عشق کتاب ها باید ببینند

به گزارش مجله فوتبال، کتابخانه بهشت کتابخوان هاست. بعضی از کتابخانه های معروف دنیا نه مکانی معمولی برای مطالعه و کتاب خواندن که نمونه ای زیبا و خلاقانه از معماری کشورهای مختلف است. این قبیل کتابخانه ها حتی در عصر دیجیتال که می توان کتاب ها را روی صفحه کوچک گوشی های هوشمند خواند، هنوز محبوبیت دارند و مراکز اجتماعی مهمی به تعداد می آیند؛ از کتابخانه ای لابه لای جنگل های پکن گرفته تا کتابخانه ای در مصر که به شکل ساعت آفتابی ساخته شده است. نشریه آمریکایی ای که این مقاله را جمع آوری کرده، معتقد است تمام عشق کتاب های دنیا باید این کتابخانه ها را از نزدیک ببینند. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

کتابخانه هایی که عشق کتاب ها باید ببینند

کتابخانه شهر اشتوتگارت، آلمان

این ساختمان نه طبقه به شکل مکعب با معماری ملهم از پانتئون، معبد رومی تماما سفید است و تنها رنگ هایش از کتاب ها می آید. سوغات آلمان

کتابخانه سلطنتی پرتغال، ریودوژانیرو، برزیل

در قرن نوزدهم ساخته شده و بیش از سیصد و پنجاه هزار اثر و بزرگ ترین مجموعه آثار پرتغالی را در خارج از این کشور در خود جای داده است. بسیاری از کتاب های نایاب این مجموعه به قرن شانزدهم برمی شود.

کتابخانه عمومی نیویورک، ایالات متحده

خانه نزدیک به پنجاه و سه میلیون اثر و سومین کتابخانه بزرگ دنیا زمانی که ساخته شد، یکی از بزرگ ترین سازه های شگفت انگیز آمریکا بود.

کتابخانه سلطنتی کپنهاگن، دانمارک

این ساختمان نئو مدرن که به الماس سیاه معروف است در سال هزار و نهصد و نود و نه به کتابخانه ملی دانمارک اضافه شد.

سردانکن رایس، ابردین، بریتانیا

مجموعه نو دانشگاه ابردین که طراحی قرن بیست و یکی دارد و به سلول های فتوولتائیک تعبیه شده در سقفش که انرژی خورشیدی را مستقیما به برق تبدیل می کند، معروف است.

لیوآن، پکن، چین

این مجموعه یک طبقه را چینی ها در روستایی کوچک بیرون پکن در میان جنگل ساخته اند. نورش از میان راه باریکه های که در سقف و دیوارهاش وجود دارد، تامین می شود.

کتابخانه و مرکز فرهنگی ونسلا، نروژ

طراحی این سازه ملهم از دنده های اسکلت وال است. جاذبه های گردشگری نروژ

ادمانت، اتریش

کتابخانه ای در کوهپایه کوه های آلپ، دومین کتابخانه-صومعه بزرگ دنیاست و سالنش با الهام از معماری اواخر دوره باروک در سال هزار و هفتصد و هفتاد و شش میلادی ساخته شده است. سقف ها را یک نقاش اتریشی متعلق به دوره باروک نقاشی کرده که بیانگر مراحل خرد بشری است.

دانشکده ترینیتی دوبلین، ایرلند

معروف به اتاق طولانی، این جا خانه بزرگ ترین مجموعه کتاب در ایرلند است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "کتابخانه هایی که عشق کتاب ها باید ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه هایی که عشق کتاب ها باید ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید