وضعیت پرسپولیس ، درآمدهای آسیایی نبود دوام نمی آوردیم

به گزارش مجله فوتبال، مدیر عامل پرسپولیس با بیان اینکه اگر درآمدهای ناشی از بازی های آسیایی نبود این باشگاه دوام نمی آورد گفت کوشش می کنیم تا برانکو را حفظ کنیم ولی موانعی وجود دارد.

وضعیت پرسپولیس ، درآمدهای آسیایی نبود دوام نمی آوردیم

به گزارش ورزش سه، ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تبادل نظر با برنامه ورزش و مردم در خصوص آخرین شرایط این تیم و برانکو گفت: از سفر آقای برانکو با ایشان جلسه داشتیم. در خصوص زمان پرداخت و همینطور برنامه های ایشان برای فصل آینده صحبت کردیم.بعد در خصوص مبلغ صحبت کردیم که همان موارد قبلی بود. در جابجایی موضع اصلی ما پرداخت طلب آقای برانکو است.

او سپس بحث درآمدهای باشگاه را پیش کشید و گفت: بحث درآمدهای باشگاه کاملا معین است و به وسیله یک شرکت خدماتی به دست می آید. این شرکت یک اپراتور تلفن است و به خوبی به تمامی تعهداتش هم عمل نموده است و یک شرکت واسطه هم وجود دارد که اختیار لوگو و برند در دست او است؛ این شرکت تا برج شش قرارداد دارد. شرکت خدماتی هم تا یک فصل دیگر قرارداد دارد. شرکت خدماتی به تعهدات خود عمل نموده ولی شرکت مجری و واسطه به دلایلی این کار را انجام نداده. در واقع ما الان وسط رابطه ای هستیم که نه می توانیم آنرا قطع کنیم و نه می توانیم با این شرایط ادامه دهیم.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص حفظ برانکو اضافه نمود: ما با آقای برانکو یک فصل دیگر قرارداد داریم. باید پول او را آماده کنیم و پرداخت کنیم و کوششمان بدون یک سر سوزن همین است. بحثی که هست اینکه چرا این اتفاقات رخ می دهد. برخی از دوستان ما می گویند که باید این موضوع انجام گردد. ما هم می گوییم باید انجام گردد. شما ببینید درآمد ریالی ما در مجموع 61 میلیارد تومان بوده است و مبلغی که با توجه به نوسانات ارزی باید به بازیکنان باشگاه و مربیان تیم بپردازیم 63 میلیارد تومان. حالا هزینه اردوها، هتل ها، برگزاری مسابقات، بدهی های گذشته و هزینه های جاری بماند. تازه ما سال جاری مبلغی به دلیل حضور تیم در رقابت های آسیایی گرفتیم که این مبلغ به ما یاری کرد تا الان ادامه دادیم. بنابراین با قراردادهای ریالی ثابت نمی توان ادامه داد، چرا که اینها ثابت هستند و هزینه های ما هر سال در حال افزایش.

عرب در همین رابطه اضافه نمود: درآمدهای ریالی ما ثابت، ولی هزینه قراردادها ارزی و صعودی بوده است. ما وقتی که در لیگ برتر قهرمان شدیم به هزینه های مان پنج میلیارد تومان اضافه شد. قرارداد برانکو و کادرفنی اش با دلار پنج هزار و 200 تومان بسته شده است، اما الان باید چند برابر آن رقم را پرداخت کنیم. در حال حاضر یک مبلغی حدود 63 میلیارد تومان بدون در نظر دریافت هزینه های جاری، اردوها، هتل ها و ... هزینه داشته ایم.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر مبلغ قراردادها ظرف دو ماه پرداخت نگردد، طبق قانون قرارداد فسخ می گردد و اینکه آیا قرارداد برانکو هم با توجه به این شرایط فسخ خواهد شد، گفت: وکیل او دو هفته فرصت داده است. البته یکسری جریانات هست که در کشور ما الان باب شده است و قیمت بازیکن را در فضای مجازی خواسته و ناخواسته بالا می برند. خواسته از سوی آنهایی است که خبر اول را منتشر می نمایند و ناخواسته هم از سوی آنهایی است که قیمت را بالا می برند. باشگاه الان احتیاج به آرامش دارد. فحاشی ها و این مسائل که بگویند ماندن برانکو خط قرمز است، درست نیست. بالاخره برای باشگاه هم مهم است که این کار انجام گردد. همه کوشش ما این است که بدهی برانکو پرداخت گردد و بماند، منتها برخی از موضوعات به باشگاه آسیب می رساند.

عرب با اشاره به منبع درآمدی که باشگاه در گذشته داشت و حالا ندارد، بیان نمود: یک زمانی گفتند که شرکت خدمات تلفن پول پرسپولیس را نمی دهد. ما به عنوان طرف قرارداد با اسپانسر می دانستیم که پرداخت شده است، اما همین موضوع باعث شد که طرفداران به 3030 اس ام اس ندهند و درآمد ما کاهش پیدا کند. شما اگر نمودار درآمدی ما را در آن شرکت ببینید، خواهید دید که درآمد ما کاهش یافته است. به طرفداران گفتند که اسپانسر پول نمی دهد و آنها هم اس ام اس ندادند. همین اتفاق و با ایجاد چنین فضای بی اعتمادی درآمد ثابت ما را کاهش داد. ما باید عقلانی و منطقی به مسائل نگاه کنیم. یک درآمد است و یک هزینه که باید با هم تطابق داشته باشند. با فریاد و سروصدا، تخریب و فحاشی هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد و باید با عقلانیت این مسائل را پیگیری کرد.

عرب در پاسخ به پرسشی در خصوص مورد گزینه های احتمالی جانشینی برانکو، گفت: ما اصلاً به این موضوع فکر نمی کنیم و فقط به نگه داشتن برانکو فکر می کنیم. ما در کشورمان طرفدار معنوی داریم. باید یک برنامه ای داشته باشیم که ضمن داشتن طرفدار معنوی یک یاری مالی هم به باشگاه داشته باشند، نه به این شکل که شماره حساب بدهیم، بلکه با ایجاد یکسری اپلیکیشن ها، برنامه ریزی کردیم که درآمد باشگاه را افزایش دهیم، چون تا درآمد باشگاه افزایش پیدا نکند این مسائل حل نمی گردد و با تغییر مدیریت مسئله ای حل نمی گردد. باید تدبیری بیاندیشیم که این درآمدها افزایش پیدا کند.

  • کل مبالغ بلیت فروشی به حساب باشگاه برگشته است

عرب در پاسخ به این سؤال که بلیت فروشی را واگذار نموده اید؟، توضیح داد: کل مبالغ بلیت فروشی به حساب باشگاه برگشته است. مجموع درآمد بلیت فروشی، مجموع درآمدهای تبلیغاتی روی لباس و شرکت خدمات تلفن، همه این درآمدها 61.5 میلیارد تومان می گردد و مبالغی که باید به بازیکنان داخلی و خارجی بدهیم، 63 میلیارد تومان است.

  • شفاف گفتم که درآمدها و هزینه های ما چقدر است

عرب در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از برانکو دوباره مهلت خواسته گردد، بیان کرد: ما یکسری مطالبات داریم که این اتفاق تا شنبه (فردا 18 خرداد) انجام خواهد شد و اقدامات دیگری هم داریم. فردا نیز یک جلسه فوری در هیئت مدیره داریم که این مسئله را پیگیری خواهیم کرد، ولی این طور هم نیست که بگوییم باید بگردد. ما کوشش مان این است که این اتفاق بیفتد. می گویند که من شفاف این موضوعات را بگویم، من شفاف گفتم که درآمدها و هزینه های ما چقدر است. الان هم می گویم که حدود سه میلیارد تومان فقط هزینه سفر ما به ژاپن شد. این عددها را در مجموع که نگاه می کنیم، عدد بزرگی است.

وی با اشاره به شکایت باشگاه پرسپولیس از قلعه نویی، یادآور شد: بله، ما شکایت کردیم. موضوع مهندسی نتایج و مسائلی که مطرح کردند یا ناشی از توهم است یا خرافات. ما باید به قوانین احترام بگذاریم و اعتقاد داشته باشیم که همه چیز در چهارچوب خودش باشد. وقتی مسابقه ای برگزار می گردد داور و ناظر دارد و همه موارد رعایت می گردد و نقل وانتقالات قانونی ثبت می گردد و خیلی از موضوعات که در کشور مرجع قانونی برای اجرا و نظارت دارد. با این شرایط وقتی این مسائل مطرح می گردد، از طرف هر کسی که باشد، درست نیست.

حرف های عرب با تاکید بر اینکه پرسپولیس به دنبال حفظ برانکو است، اینگونه پایان یافت: گزینه اول ما برای سرمربیگری پرسپولیس برانکو، گزینه دوم برانکو و گزینه سوم مان هم برانکو است. تمام پیامک هایی که طرفداران می دهند دلگرم نماینده است، البته باید آنها مواظب باشند که رفتارشان در جهت حمایت از باشگاه باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "وضعیت پرسپولیس ، درآمدهای آسیایی نبود دوام نمی آوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت پرسپولیس ، درآمدهای آسیایی نبود دوام نمی آوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید