موتورولا شاید گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی و شارژ 125 واتی بسازد

به گزارش مجله فوتبال، این طور که به نظر می رسد موتورولا می خواهد سال جاری از یک گوشی پرچم دار دیگر با دوربین 200 مگاپیکسلی، شارژر 125 واتی و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کند.

موتورولا شاید گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی و شارژ 125 واتی بسازد

موتورولا سال جاری اولین شرکتی بود که نماینده خود را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی و راهی بازار کرد. این شرکت آن قدر در این زمینه عجولانه عمل کرد که گوشی خود را در همان سال 2021 به بازار فرستاد اما همین عجله باعث شد میزان زیادی نقد منفی به گوشی موتو اج X30 وارد گردد چرا که گویا اسنپدراگون 8 نسل 1 در مرحله آزمون و خطای خود قرار داشت. متأسفانه نماینده موتورولا قربانی شد تا مدل های بعدی بهتر و بهینه تر فراوری شوند.

اما این طور که به نظر می رسد، موتورولا می خواهد از یک پرچم دار دیگر مجهز به این تراشه رونمایی کند. این محصول طبق شایعه های مختلف با نام رمز Frontier شناخته شده و در دست ساخت هم قرار گرفته است. موتورولا به احتمال بسیار فراوان می خواهد این گوشی را به عنوان جانشین موتو اج X30 طراحی و راهی بازار کند چرا که آن گوشی اصلا تجربه خوبی نبود. حال این شرکت امیدوار است با این محصول تازه و قابلیت های مجذوب کنندهی که گفته می گردد قرار است درون آن ببینیم، ذهنیت مثبتی را برای خود ایجاد کند.

از مشخصات جالب توجه این گوشی می توان به نمایشگر 6.67 اینچی آن اشاره نمود که از دو طرف انحنا داشته و وضوح تصویر آن به +FHD می رسد. البته علت خوبی برای بهره مند نبودن از وضوح +QHD وجود دارد و آن هم رفرش ریت بسیار بالای 144 هرتز است که حتی در حالت عادی هم شارژ بسیار بالایی را از باتری مصرف می نماید چه برسد اگر با چنین کیفیتی همراه گردد. این نمایشگر پنلی از جنس OLED دارد که به نظر نمی رسد تفاوتی با نمونه بکار رفته در اج X30 داشته باشد.

این طور که به نظر می رسد، این گوشی دیگر قرار نیست دقیقا با همان تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار گردد. آن تراشه ای که به عنوان قلب تپنده در موتو اج X30 بکار گرفته شده به وسیله سامسونگ ساخته شد اما گویا کوالکام نظر خود را تغییر داد و به TSMC برای ساخت تراشه های خود متوسل شد. موتورولا هم فرصت را مناسب دید تا یک پرچم دار دیگر مجهز به این تراشه 4 نانومتری فراوری کند.

اولین باری نیست که شاهد چنین تغییراتی در فرایند ساخت یک تراشه هستیم. گویا سامسونگ نمی خواهد فکری به حال بخش فراوری تراشه خود کند چون چندسالی است که هر تراشه ای که این شرکت فراوری می نماید به خاطر مشکل داغی بیش از حد کاربران را آزار می دهد. البته منبع خبر که معتقد است این تراشه اصلا یک تراشه تازه با نام SM8475 است و شاید حتی اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد اما می دانیم چنین چیزی ممکن نیست چرا که عرضه این تراشه به بازار حدود یک سال دیگر رخ خواهد داد، مگر اینکه موتورولا بخواهد در آن موقع از این گوشی رونمایی کند که بعید به نظر می رسد. گوشی تازه موتورولا اما در دو مدل با ظرفیت حافظه داخلی و حافظه رم 8/128 و 12/256 گیگابایت راهی بازار می گردد.

موتورولا Frontier اما به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین قابلیت های خود از دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ که تحت عنوان S5KHP1 شناخته می گردد استفاده خواهد نمود. در کنار آن هم یک سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود که آن هم ساخت سامسونگ بوده و S5KJN1Q03 نام دارد. بعلاوه یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با نام IMX663 هم در کنار این مجموعه حضور خواهد داشت که البته مورد سوم همانطور که از نامش پیداست ساخت سونی خواهد بود.

این مجموعه عکاسی و فیلم برداری فوق العاده به نظر می رسند. به خصوص اینکه موتورولا برای دوربین سلفی هم از سنسور 60 مگاپیکسلی OmniVision OV60A استفاده نموده است که در اج X30 هم شاهد آن بودیم. اگر واقعا از چنین سنسورهایی در نماینده تازه موتورولا استفاده گردد و شرکت هم بتواند از تمام پتانسیل آن ها بهره ببرند قطعا شاهد یکی از برترین گوشی های هوشمند 2022 در زمینه عکاسی و فیلم برداری خواهیم بود.

در نهایت اما می رسیم به یکی دیگر از فاکتورهای مجذوب کننده این گوشی که شارژر آن است. این طور که به نظر می رسد این گوشی را می توان با شارژر سیمی با سرعتی نزدیک به 120 وات شارژ کرد که پیشرفتی فوق العاده به نسبت آنچه که اکنون شاهد هستیم به شمار میرود. بعلاوه امکان شارژ بی سیم گوشی با سرعت بسیار بالای 50 وات هم فراهم است.

در رابطه با تاریخ رونمایی، عرضه، نام، قیمت و بعلاوه بازار عرضه این گوشی هنوز خبری منتشر نشده است. بنابراین به نظر می رسد باید منتظر بمانیم ببینیم طی روزها یا حتی هفته های آینده چه اطلاعاتی از آن منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "موتورولا شاید گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی و شارژ 125 واتی بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا شاید گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی و شارژ 125 واتی بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید