لورین آسئو: طعم خوش موفقیت با غذا های ارگانیک

به گزارش مجله فوتبال، لورین آسئو، یکی از جوانانی است که نامش در فهرست کارآفرینان زیر 30 سال مجله فوربس به چشم می خورد. او موسس شرکت Fresh ‘n Lean است؛ عظیم ترین شرکت تهیه و تحویل غذای ارگانیک در آمریکا که بیش از 350 کارمند دارد و عایدی سالانه اش بالای 40 میلیون دلار است.

لورین آسئو: طعم خوش موفقیت با غذا های ارگانیک

به گزارش Thrive Global، لورین افتخار می نماید که پرچمدار انقلاب صنعت غذاست. ماموریت آن ها این است که دسترسی به غذای ارگانیک، آسان و ارزان باشد. حالا کسانی که مشغله دارند و وقت آشپزی ندارند، مجبور نیستند غذا های ناسالم سفارش دهند. آن ها می توانند غذای سالم بخورند. Fresh ‘n Lean، معنای فست فود را تغییر داده. غذا های این شرکت به صورت بسته بندی، یخ زده و آماده طبخ است و ارزش غذایی آن ها بسیار بالاست.

در منوی آن ها برای همه سلیقه ها غذا هست: غذا های پروتئین دار، غذا های گیاهی استاندارد و با کربوهیدرات پایین و غذا های مخصوص رژیم های مختلف از جمله کتو و پالئو.

همه چیز سال 2010 آغاز شد، وقتی لورین فقط 18 سال داشت. او که در دانشگاه، در رشته فراوری پوشاک و مدیریت کسب وکار تحصیل می کرد، آرزو داشت یک روز کسب وکار خودش را در زمینه مد پایدار راه بیندازد. اما ناگهان پدرش که سال ها غذای ناسالم خورده بود و تحرک نداشت، به مرور با مسائل متعددی از جمله کلسترول بالا روبرو شد و جانش به خطر افتاد. لورین یاری کرد پدرش به مرور با کنار گذاشتن غذا های ناسالم و روی آوردن به غذا های ارگانیک و بهبود سبک زندگی، دوباره سلامتی اش را به دست آورد.

همه از تغییر سبک زندگی پدرش شگفت زده شده بودند. آنجا بود که لورین تصمیم گرفت دستور غذاهایش را بنویسد. به مرور، یک طرح کسب وکار در ذهنش شکل گرفت. او سال های جوانی اش را با خرد کردن سبزیجات و غذا درست کردن گذراند درحالی که دوستانش، در میهمانی ها بودند. اما این کوشش ها نتیجه داد. کسب وکارش به سرعت رشد کرد و طبق گفته خودش، طی سه سال اخیر، رشد عایدی 500 درصدی داشته.

او می گوید: کارم را از آپارتمانم آغاز کردم. یک تیم پنج نفره بودیم. روزی 20 ساعت کار می کردم، از نوشتن برچسب ها گرفته تا ظرف شستن و تحویل غذاها. کارمان آسان نبود، چون سرمایه گذار خارجی نداشتیم. اما حالا پس از 10 سال، در یک آشپزخانه صنعتی عظیم کار می کنیم.

او هم مثل بقیه کارآفرینان تازه کار، گاهی مرتکب اشتباهاتی شده که با یادآوری آنها، خنده اش می گیرد. مثلا یک بار، روی برچسب یک سالاد نوشته بود حاوی عدس بلوگا و مشتری فکر نموده بود از گوشت نهنگ بلوگا استفاده شده.

او از این اشتباه، درس عظیمی گرفت: فهمیدیم که باید در نوشتن برچسب ها دقت کنیم و درباره موادی که در ترکیبات غذا ها به کار رفته، بیشتر تحقیق کنیم تا شک و شبهه ای وجود نداشته باشد و غذا، دقیقا مطابق با مشخصات رژیمی اش باشد. مثلا تمام محتویات یک غذای گیاهی، باید کاملا گیاهی باشد. آن ها در فراوری غذا های خود از هیچ مواد فرآوری شده ای استفاده نمی نمایند.

همه چیز ارگانیک است؛ و این، وجه تمایز آنهاست. در ابتدای کار، مردم به مدل کسب وکار آنها، یعنی ارسال بدون واسطه غذا و سفارش به وسیله تلفن، اعتماد نداشتند. اما به مرور زمان، این روش بین مردم جا افتاد، مخصوصا در دوران کرونا. قرنطینه، تعطیلی رستوران ها و شعار در خانه بمانیم باعث شد خیلی از مردم به سفارش آنلاین غذا رو بیاورند و برای افرادی که به سلامت تغذیه خود اهمیت می دادند، Fresh ‘n Lean، گزینه فوق العاده ای بود.

به همین دلیل در دوران کرونا، حجم سفارش های شرکت به طرز چشمگیری افزایش یافت. لورین 28 ساله، چون تجربه کار در همه زمینه ها، از پخت و تحویل غذا تا شست وشوی ظروف را دارد، قدر تک تک کارمندهایش را می داند، نام همه را بلد است و هر کجا یاری احتیاج باشد، دریغ نمی نماید. احتیاج ها و مسائل کارمند ها را درک می نماید و معتقد است که تک تک آن ها در موفقیت شرکت نقش دارند. او طی این سال ها با چالش های متعددی روبه رو بوده، از مسائل مالی گرفته تا تبعیض جنسیتی.

در ابتدای کار، خیلی ها او را به خاطر سن و جنسیتش جدی نمی گرفتند. اما او به مرور یاد گرفت که همهمه ها و انرژی های منفی را دفع کند. او که شکل گیری شرکتش را مدیون تغییر سبک زندگی پدرش است، می گوید که پدرش، برترین معلمش بوده و به او یاری نموده که در عرصه کسب وکار، گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. Fresh ‘n Lean یکی از شرکت هایی است که فعالیت هایش، برهم زننده یا ساختار شکنانه بوده. یعنی دست به نوآوری زده. لورین در این باره می گوید: برهم زدن یعنی تغییر؛ و تغییر، راحت نیست. باید حواستان باشد که تغییر چه زمانی رخ می دهد و چرا.

خیلی از شرکت ها ایجاد تحول را به تعویق می اندازند و به جای رفتن به سمت تغییر، به روش های قدیمی می چسبند، چون همواره جواب داده. در نتیجه به مشکل برمی خورند. بر هم زدن، یاری می نماید هنجار های تازه ایجاد کنید، مثل سرویس های آنلاین تماشای فیلم. مثلا نتفلیکس. قبل از آن، همه ما فیلم اجاره می کردیم. از میان رفتن این روش، باعث تعطیلی بسیاری از کسب وکار ها و از بین رفتن مشاغل شد. این تغییر، سخت است. اما در ازای آن، فرصت های تازهی پیش آمد. حالا تماشای فیلم از هر زمانی آسان تر شده.

او معتقد است که تغییر اجتناب ناپذیر است و اگر خودمان عامل تغییر نیستیم، وقتی تغییر رخ داد، باید به جای مقاومت، خودمان را با آن سازگار کنیم. به اعتقاد او، شرکت هایی موفقند که خود را با تغییرات متعدد، از نحوه مصرف محصولات گرفته تا نوسانات مالی و صنعتی، همگام نموده اند. آن ها هستند که رکود ها، پاندمی ها و جنگ ها را تاب می آورند.

لورین که با برادرش توماس، مدیریت شرکت را بر عهده دارند، به کارآفرینان جوان توصیه می نماید که هیجانات و استرس خود را کنترل نمایند، کارکنان را درک نمایند، شکیبا باشند، متواضع بمانند، برای توانمندسازی کارکنان کوشش نمایند و موقع تصمیمات مهم، آدم های منفی را نادیده بگیرند.

منبع: فرارو

به "لورین آسئو: طعم خوش موفقیت با غذا های ارگانیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لورین آسئو: طعم خوش موفقیت با غذا های ارگانیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید