لا پالما، مامن بکر ستاره ها

به گزارش مجله فوتبال، جزیره لا پالما (La Palma)، یکی از جزایر قناری در کشور اسپانیا است. این جزیره به خاطر منظره ها چشم گیر و آسمان صاف و پرستاره اش معروفیت دارد. برای آشنایی بیشتر با این جزیره در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

لا پالما، مامن بکر ستاره ها

لا پالما، پنجمین جزیره بزرگ جزایر قناری، منظرههای نفس گیری دارد؛ سواحل بکر و زیبا، منظره ها فوق العاده، آتش فشان های شگفت انگیز، جنگل های انبوه و آسمانی پرستاره دارد. هرچیزی که برای آرامش به آن احتیاج دارید در این جزیره بکر و زیبا پیدا می گردد. اینجا بهشتی برای عاشقان طبیعت و آسمان شب است.

آسمان صاف و آلودگی نوری اندک، شرایط را برای لذت بردن از تماشای آسمان بی انتهای شب و ستاره های چشمک زن کهکشان، مهیا نموده است.

در سال 2002، یونسکو تمام این جزیره را به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره، برگزیده است. این جزیره آتشفشانی در پوششی سبز از جنگل های انبوه خودنمایی می نماید. در لا پالما می توانید زندگی در دل طبیعت بکر را تجربه کنید، زیر آسمان صاف و پرستاره قدم بزنید، در ساحل استراحت کنید و در دره ها و تپه های سرسبز پیاده روی کنید.

جهتهای پیاده روی جزیره شما را از آبشارها به قله ها راهنمایی می نمایند. وقتی بر فراز قله ایستادید، از تماشای آسمان پرستاره، لذت ببرید؛ منظره شگفت انگیزی که شبیه آن را در کمتر جایی می توانید ببینید.

این جزیره که بیشتر به آفریقا نزدیک است تا اسپانیا، فقط یک پرواز چهار ساعته با انگلستان فاصله دارد. این جزیره مکان خوبی برای پناه بردن به آب و هوای گرم تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. در میان جزایر قناری، تنریف (Tenerife) و لانزاروته (Lanzarote) مشهورتر هستند و بیشتر مورد توجه گردشگران قرار دارند. لا پالما، آرام تر و بکرتر است و کمتر از سایر جزایر قناری، تحت تاثیر توسعه صنعت توریسم قرار گرفته است.

آسمان صاف و حفاظت شده جزیره لا پالما یکی از برترین نقاط جهان برای رصد ستارگان است. دانشمندان زیادی این جزیره را به عنوان مقصد تحقیقات و مشاهدات خود انتخاب می نمایند. عدم آلودگی هوا، آلودگی نوری کم و قله های مرتفعی که بالاتر از ابرها قرار می گیرند، عواملی هستند که این فرصت عالی را برای تماشای آسمان شب فراهم می نمایند.

اگر می خواهید از این فرصت نهایت بهره را ببرید، بهتر است از تورهای همراه با راهنما بهره ببرید. اگر می خواهید نگاهی عمیق تر به اجرام آسمانی داشته باشید، یا منجم حرفه ای و آماتور هستید، می توانید به رصدخانه ای که بر فراز بلندترین قله جزیره یعنی Roque de los Muchachos واقع شده است بروید و از ارتفاع 2420 متری سطح دریا، آسمان را رصد کنید. چندین تلسکوپ بزرگ در این مجموعه در اختیار دوستداران کهکشان واقع شده است. بزرگ ترین تلسکوپ جهان یعنی Gran Telescopio Canarias بر فراز این قله واقع شده است.

تورهای رصد در تمام طول سال برگزار می شوند. در این تورها، امکانات رصدخانه و داخل یکی از تلسکوپ ها به گردشگران نشان داده می گردد.

گردشگری نجومی، یکی از مهم ترین عوامل جذب گردشگران به این جزیره است.

جاذبه های گردشگری لا پالما

جنگل لوس تیلوس (Los Tilos)

این جنگل یکی از مهم ترین جنگل های مجموعه جزایر قناری است. در این جنگل، درختان سرسبز و انبوه و آسمان بی کران به هم پیوند می خورند. پیوند ابرها و درختان، منظره سحرانگیزی است که چشمان هر بیننده ای را خیره می نماید.

جهت آتش فشانی

این جهت زمانی یکی از مهم ترین گذرگاه های جزیره برای پیوند دادن منطقه ها مسکونی مختلف آن بوده است و امروزه به عنوان یکی از زیباترین جهتهای پیاده روی جهان شناخته می گردد. در این منظره رنگارنگ، تضاد زیبایی از رنگ ها را مشاهده خواهید کرد؛ سبزی جنگل های کاج و زردی گل های نیلوفری که بومی این جزیره هستند. این جهت در ارتفاع 1932 متری از سطح دریا واقع شده است و منظرههای زیبایی از کل جزیره را پیش چشمان گردشگران به نمایش می گذارد.

ساحل پرتو نائوس (Puerto Naos)، ساحل شنی سیاه و شگفت انگیز

مشهورترین ساحل شنی سیاه لا پالما، مکانی ایدئال برای استراحت در ساحل و آفتاب گرفتن است. اگر می خواهید منظره متفاوتی از این منظره ببینید، غواصی یا آب چترسواری (parasail) را امتحان کنید. رستوران ها و کافه های زیادی در ساحل، آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

نمک زارهای Fuencaliente

این منظره زیبا تضاد چشم گیری از نمک های سفید و خاک آتشفشانی سیاه را به نمایش می گذارد. آبی دریا و رنگ اخرایی بخار آب، زیبایی این منظره را دوچندان می نماید. بازدید از آثار آخرین فوران آتش فشانی این منطقه را از دست ندهید.

پارک ملی La Caldera de Taburiente

این پارک ملی در واقع یک کاسه آتشفشانی است که میلیون ها سال پیش تشکیل شده است. در این پارک وسیع، جویبارها و آبشارهای متعددی وجود دارند و منظره ها زیبای طبیعی منتظر گردشگران هستند. قله های صخره ای، دایره وار، تپه ای را احاطه نموده اند که دره های عمیق و پوشش جنگلی انبوه دارد.

شهر قدیم سانتا کروس د لا پالما، سفری به گذشته

قدم زدن در خیابان ها و کوچه های مرکز این جزیره یعنی شهر سانتا کروس د لا پالما، شما را به سفری در زمان می برد. بخش قدیمی و زیبای شهر، حالت اصلی خود را حفظ نموده است؛ ملک های اربابی و خیابان های سنگ فرش شده. یک شهر کوچک و دوست داشتنی با حال و هوای شهرهای ساحلی که مقصدی عالی برای استراحت چند روزه است.

تماشای نهنگ ها

یکی از تفریحات دیگری که در این جزیره وجود دارد، سوار شدن در قایق های دوبدنه یا کاتاماران و تماشای نهنگ ها، لاک پشت ها و سایر موجودات دریایی است. دلفین ها در دسته هایی چند تایی در کنار قایق، شنا و در آب جست و خیز می نمایند. منظره ای که به ندرت در طول زندگیتان شاهد آن خواهید بود.

پیاده روی در زیباترین جهتهای جهان

این جزیره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان برای علاقه مندان به پیاده روی در جهتهای طبیعی است. انواع جهتهای پیاده روی برای افراد مختلف با توانایی بدنی گوناگون وجود دارد. حاشیه تپه آتش فشانی یکی از زیباترین جهتهای جهان را در اختیار دارد.

استراحت در ساحل

لا پالما، سواحل زیبایی دارد که در مقایسه با سایر جزایر قناری، آرام تر و خلوت تر هستند. در ساحل Tazacorte، فروشگاه ها و رستوران های متعددی هم وجود دارند که می توانند گردش ساحلی شما را تکمیل نمایند.

طعم لذیذ غذاهای محلی

در لا پالما می توانید برترین غذاهای محلی لذیذ را با قیمت های معقولی بخرید. در منوی همه رستوران ها و کافه ها نام Papas arrugadas را خواهید دید. غذایی که در جزایر قناری تهیه می گردد و نوعی سیب زمینی آب پز است که با سسی مخصوص به نام mojo سرو می گردد. این سس از ترکیب سیر، روغن زیتون، فلفل های محلی و انواع ادویه تهیه می گردد. این سیب زمینی های نمکی و لذیذ را با سس سرو می نمایند یا در کنار غذاهای گوشتی مصرف می نمایند.

منبع: کجارو / mirror.co.uk / hellocanaryislands.com

به "لا پالما، مامن بکر ستاره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لا پالما، مامن بکر ستاره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید