عبدی: 80 درصد از بازیکنان رده سنی نوجوانان ایران را رصد کردیم، در بعضی موارد تنها حق انتخاب بین بد و بدتر را داریم

به گزارش مجله فوتبال، حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد، در قالب دو تیم در تورنمنت های محبت آمیز چین و تاجیکستان شرکت می نمایند.

عبدی: 80 درصد از بازیکنان رده سنی نوجوانان ایران را رصد کردیم، در بعضی موارد تنها حق انتخاب بین بد و بدتر را داریم

به گزارش مجله فوتبال و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی گفت: اهداف ما در تیم نوجوانان و اردوهای برگزار شده شامل چند بخش بوده است. اول اینکه بازیکنان را به کمپ بیاوریم و در یک پروسه انتخابی بتوانیم بازیکنان مدنظرمان را انتخاب کنیم. پس از انتخاب بازیکن، مرحله بعدی کار ما بررسی وضعیت بازیکن در شرایط تمرینی است. هیچ کدام از بازیکنان را با 20 یا 30 دقیقه تمرین انتخاب نکردیم و بازیکنان حداقل سه روز در اردو بودند در اوایل اردوهای استعدادیابی و این اواخر هم چند اردوی بلند مدت را برنامه ریزی کردیم و در حال اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: در نهایت تعداد بازیکنان را به 49 بازیکن تنزل دادیم. در این مرحله هیچ کدام از این بازیکنان نه خط می خورند و نه انتخاب شده تلقی می شوند, بلکه به نسبت احتیاجهای مان این بازیکنان را به کار خواهیم گرفت. حتی این امکان را مقدور کردیم که بازیکنان جدید هم بتوانند به کمپ ما ملحق شوند و مورد بررسی قرار گیرد، اما چیزی که می توانم آن را تأیید کنم این است که حدود 80 الی 90 درصد از بازیکنان این رده سنی را رصد کردیم. ممکن است در بعضی انتخاب ها دچار اشتباه شده باشیم، اما نهایتاً در یکی دو مورد خواهد بود و از نظرم بعید است که در انتخاب بازیکنان در بخش کلی دچار اشتباه فاحش شده باشیم تا حدی که از بخش انتخاب بازیکنان به شخصه احساس خوشایندی دارم.

سرمربی تیم نوجوانان ایران گفت: هدف اصلی ما در آینده این است که 23 بازیکن را راهی مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا کنیم، اما به این معنی نیست که آن 23 نفر بازیکنان اصلی باشند. به طور واضح باید تأکید کنم که از حدود 49 بازیکن حاضر در اردوی فعلی هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد بلکه 23 بازیکن با توجه به شرایط انتخاب خواهند شد و بازیکنان دیگر کاملاً این امکان را دارند که در چند ماه آینده شرایط بهتری از بازیکنان مرحله مقدماتی پیدا نمایند.

وی درباره دلیل برگزاری اردوی حدود 20 روزه برای تیم نوجوانان توضیح داد: ما زمان زیادی در اختیار نداشتیم و در واقع کارمان از اوایل فروردین امسال شروع شد. در اردیبهشت و خرداد هرکدام یک اردو داشتیم و پس از آن هم سه اردوی بلندمدت داریم. در این سنین نمی توان بازیکنان را در اختیار باشگاه ها قرار داد، بلکه برای هماهنگ سازی بازیکنان مجبور هستیم آنها را به اردو بیاوریم و آموزش های لازم را به آنها بدهیم. البته بعضی دوستان نگران (Over training - تمرین زدگی) و یا (Homesick - دوری از خانه) شدن بازیکنان هستند، اما ما چاره ای جز انتخاب بین بد و بدتر نداریم. باید واقع بین باشیم که این موارد بدتر است یا ضعیف شدن بازیکن از نظر فنی. هوم-سیک شدن بازیکن را با ایجاد سرگرمی یا چند روز استراحت می توان جبران کرد، اما آیا زمان کافی برای کار روی بخش های تاکتیکی و تکنیکی داریم؟ در تیم ملی تنها باید بازیکنان را انتخاب کرد، اما ما باید آموزش های لازم را هم بدهیم به همین منظور این ریسک را می پذیرم. در واقع حجم کارمان را با تمام سختی هایش افزایش دادیم، چراکه خودمان را برای ساختن نسل آینده فوتبال ایران مسئول دانستیم.

سرمربی تیم زیر 16 سال ادامه داد: از سوی کافا دعوت نامه ای دریافت کردیم و پیرو آن 34 بازیکن را به اردو فراخواندیم تا در نهایت 18 نفر را برای حضور در این تورنمنت انتخاب کنیم. به فاصله کمی پس از آن هم یک دعوت نامه از چین جهت حضور در تورنمنت محبت آمیز دیگری به فدراسیون رسید و موقعیتی را داشتیم تا بازیکنان را به دو تورنمنت اعزام کنیم تا چند بازی بین المللی داشته باشند. در واقع کار ما در کادرفنی بسیار سنگین شد و در این اردوی 20 روزه دو نوبت در صبح و دو نوبت در عصر با حدود 49 بازیکن درحال پیگیری تمرینات هستیم. خیلی کار سختی داریم، اما امیدواریم تا نهایت با این کار تجربه بازیکنان افزایش پیدا کند.

عبدی درباره حضور بازیکنان در دو تورنمنت محبت آمیز چین و کافا در تاجیکستان گفت: برای تورنمنت چین حدود 23 بازیکن می توانند همراه ما باشند. در تورنمنت کافا که اتفاقاً سنگین هم خواهد بود نیز احتیاج داریم تا بازیکنان بیشتری را همراه ببریم تا کارایی و تجربه لازم را بدست بیاورند. الان معین نیست که کدام یک از بازیکنان به چین می روند و کدامشان به تاجیکستان و نهایتا هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری می کنیم. اعزام بازیکنان به هرکدام از این دو تورنمنت فارغ از بحث اولویت یا اصلی و فرعی بودن بازیکنان است و اصلاً چنین معیاری را درنظر نداریم, چون در نهایت حدود 32 نفر از مجموع این دو گروه انتخاب خواهند شد تا در آینده از میان آنها 23 بازیکن برای مسابقات مقدماتی آسیایی انتخاب شوند.

وی ادامه داد: وقتی گروه نخست برای حضور در چین اعزام گردد، تیمی که قرار است راهی تاجیکستان گردد باید در تهران تمریناتش را ادامه بدهد. به دلیل اینکه بازیکنان باید با همان فلسفه تمرینی این چند ماه اخیر کار خود را ادامه بدهند، به همین دلیل مهدوی در تهران می ماند و تمرینات را با سایر تمرینات پیش می برد.

وی با اشاره به حضور ویلموتس در اردوی قبلی تیم نوجوانان گفت: حضور ویلموتس باعث شد تا بازیکنان انگیزه زیادی بگیرند. حضور تاج و سایر مدیران ارشد فدراسیون در تمرینات نشان می دهد که آینده فوتبال ایران تا چه میزان برای این نفرات مهم است. آینده فوتبال ایران همین بازیکنان هستند و حتی اگر پنج بازیکن از این تیم در آینده به تیم ملی بزرگسالان برسند هم نشان از اهمیت، سرمایه گذاری فوق العاده مالی و منطقی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبدی: 80 درصد از بازیکنان رده سنی نوجوانان ایران را رصد کردیم، در بعضی موارد تنها حق انتخاب بین بد و بدتر را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدی: 80 درصد از بازیکنان رده سنی نوجوانان ایران را رصد کردیم، در بعضی موارد تنها حق انتخاب بین بد و بدتر را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید