ضرورت ساختار منسجم و قواعد شفاف برای بررسی کتاب کودک و نوجوان

به گزارش مجله فوتبال، خبرنگاران ، فتح اله فروغی، دبیر انجمن فرهنگی ناشران کتاب و کودک و نوجوان: معاون فرهنگی اخیرا مسئولیت پذیرفته و هم معاونان فرهنگی در دوره های قبل، نگاه به کتاب و ارتقای سطح کیفی و کمّی کتاب را در دستور کار خود داشتند اما اینکه تا چه حد پیروز شدند یا توفیقی در این حوزه به دست آوردند نیازمند بررسی و توجه به نتایج است.

ضرورت ساختار منسجم و قواعد شفاف برای بررسی کتاب کودک و نوجوان

در شرایط حاضر، سرانه مطالعه چندان بالا نیست و از آنجا که سرانه مطالعه بالا نیست به تبع آن تولید کتاب و شمارگان بالایی را شاهد نیستیم. به نظر می رسد نتایجی که در طول زمان لازم است برای رسیدن به هدف حاصل شود، علی القاعده می باید از ابتدای قبول مسئولیت در برنامه و دستور کار مدیران و به ویژه مدیران فرهنگی مشاهده شود تا در گذر زمان محقق و به نتیجه نهایی منجر شود.

در دوره تازه، رویکرد معاونت را می توان تاکید بر جنبه های فرهنگی حوزه نشر دانست که برای تحقق این امر توجه به بدنه نشر و واگذاری مسئولیت های لازم به حوزه های مختلف و تشکل هایی که سابقه و تجربه لازم را در موضوع و حوزه مربوطه دارند به نام یک نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین بسترسازی برای ایجاد تسهیل گری در تامین منابع مورد نیاز کتاب کودک و نوجوان با ویژگی های خاص خودش را می توان مورد انتظار دانست. به نظر می رسد ایجاد رویه و ساختاری منسجم و قواعدی شفاف و قابل اندازه گیری برای بررسی کتاب کودک و نوجوان جهت تامین منابع با کیفیت تولیدی یکی از مواردی است که در رویکرد معاون فرهنگی تازه می توان آن را مشاهده کرد.

توجه جدی معاونت امور فرهنگی به ابعاد آموزشی و نیازهای آموزشی ناشران و وابستگان حوزه نشر در تمامی حوزه ها می تواند یکی از اقدامات موثری باشد که در دوره های گذشته مغفول مانده و اکنون مورد انتظار است که معاون محترم تازه به آن همت گمارد. بدیهی است این همت گماردن در معنای حمایت از موضوع مورد نظر برای اجزای حوزه نشر است.

نکته مهمتر و اساسی ترین مساله به خصوص در حوزه کتاب کودک و نوجوان و در دیگر حوزه ها، یافتن راهکاری برای ایجاد انگیزه بیشتر مطالعه و بهتر خوانده شدن کتاب کودک و نوجوان است که سرمایه های ملی این مرز و بوم محسوب می شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ضرورت ساختار منسجم و قواعد شفاف برای بررسی کتاب کودک و نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ساختار منسجم و قواعد شفاف برای بررسی کتاب کودک و نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید