صدور کارنامه احراز شایستگی برای معلمان ، معلمان چگونه فوق العاده رتبه بندی دریافت نمایند؟

به گزارش مجله فوتبال، معلمانی که پس از ارزیابی نخست حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذی ربط برای مدت یک سال از فوق العاده رتبه آموزشیار معلمی برخوردار خواهند شد.

صدور کارنامه احراز شایستگی برای معلمان ، معلمان چگونه فوق العاده رتبه بندی دریافت نمایند؟

به گزارش مجله فوتبال، رتبه بندی معلمان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد و با پیگیری مرکز فناوری وزارت آموزش و پرورش، سامانه رتبه بندی معلمان به آدرس rtb.medu.ir نیز فعال شد.

معلمان با توجه به زمان بندی اعلام شده باید اطلاعات خود را در سامانه رتبه بندی به آدرس rtb.medu.ir بارگذاری نمایند.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره فرایند ارزیابی معلمان در فرآیند رتبه بندی گفت: آموزش ارزیابان با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی انجام می گردد، این آموزش به صورت خودخوان، حضوری و غیرحضوری است و هم اکنون ثبت نام و اعلام فرایند مرحله خودخوان در حال اجرا است.

به گفته او؛ از 5 شهریورماه آموزش حضوری ارزیابان شروع می گردد و پس از تکمیل فرایند آموزش، افرادی که گواهینامه دریافت می نمایند به عنوان ارزیاب معرفی می شوند و آنالیز معلمان را انجام می دهند. ارزیابان از بین معلمان انتخاب شده اند و این مرکز وظیفه آموزش آنها را به عهده دارد. کارنامه ای بر اساس ارزشیابی ها در قالب یک داشبورد در اختیار معلمان قرار می گیرد تا از نقاط قوت، ضعف و شایستگی ها آگاه شوند و توصیه هایی در جهت رشد به آنها ارائه می گردد تا برای پیشبرد و توسعه شایستگی ها برنامه هایی داشته باشند.

زارعی متذکر شد: معلمان هر استان به وسیله ارزیابان آن استان آنالیز می شوند، آنالیز شایستگی ها به وسیله ارزیابان انجام می گردد و مشخص و رتبه به عهده هیئت های ممیزه شهرستان و استان و در رتبه های بالاتر ستاد است؛ اگر معلم به رتبه مشخص شده اعتراض داشت سازوکار اعتراض در سامانه مشخص شده است و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش براساس مستندات ارائه شده رسیدگی به اعتراض را انجام می دهد.

بعلاوه در شیوه نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان آمده است:

1. رتبه بندی معلمان مطابق ضوابط مقرر در قانون اجرایی می گردد.

2. این شیوه نامه ناظر برمرحله استقرار نظام رتبه بندی معلمان بوده و مرحله ارتقای رتبه معلمان با رعایت ماده 21 آیین نامه عملیاتی خواهدشد.

تمام مراحل رتبه بندی به صورت الکترونیک

3. معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای فرآیند رتبه بندی معلمان برای طراحی و استقرار سامانه رتبه بندی به وسیله مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات اقدام نموده به نحوی که تمام فرایندهای دریافت مدارک و مستندات مشمولان، ارزیابی و سنجش معلمان، اعمال امتیاز ازسوی هیئت ممیزه ذی ربط و دریافت اعتراضات و رسیدگی به آن به صورت الکترونیک و به وسیله این سامانه انجام می گردد.

4. مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با توجه به نقش و مسئولیت ارزیابان حرفه ای در فرایند سنجش و ارزیابی مشمولان حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این شیوه نامه با ارسال اطلاعیه ای نسبت به شناسایی و معرفی افراد صاحب نظر جهت آموزش به مرکز آموزش مدیریت دولتی اقدام و در صورت طی کردن دوره آموزشی و دریافت گواهی نامه ارزیابی آنها را ساماندهی و بر عملکردشان نظارت کند.

5. با توجه به ضرورت تشکیل هیئت های ممیزه، احکام اعضای هیئت ممیزه مرکزی و رؤسای هیئت ممیزه استانی از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر می گردد. احکام اعضای هیئت های ممیزه استانی و رؤسای هیئت های ممیزه شهرستان به وسیله مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس آموزش و پرورش صادر می گردد.

فرایند پاسخگویی به اعتراضات

کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به اعتراضات با مسئولیت مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و با عضویت نمایندگان دفتر حقوقی و هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و نیز متناظر با آنها صرفاً در سطح استان تحت نظر هیئت ممیزه ذی ربط تشکیل می گردد.

6. فرایند جمع آوری، آنالیز اسناد و مستندات مشمولان، امتیازدهی و نهایتاً تأیید رتبه آنها به وسیله سامانه رتبه بندی انجام می گردد.

7. هیئت های ممیزه ذی ربط با یاری سایر مراجع ارزیابی نماینده می توانند صحت و اعتبار مدارک و مستندات ارائه شده به وسیله مشمولان را به نحو مقتضی و با استعلام از مراجع ذی صلاح و قبل از تأیید نهایی رتبه استحقاقی معلم احراز نمایند.

8. مشمولان با در نظر گرفتن مفاد جداول ماده 4 آیین نامه اجرایی و متناسب سازی با امتیازات کسب شده مندرج در جداول زیر با تأیید هیئت ممیزه ذی ربط در یکی از از رتبه های 5 گانه قرار خواهند گرفت؛

9. حداقل امتیاز موردنیاز برای احراز هر یک از رتبه های مشمولین براساس سهم امتیازات کسب شده در جدول شماره 5 است.

شرط برقراری فوق العاده رتبه بندی

10. برقراری فوق العاده رتبه بندی برای هر یک از رتبه ها و بعلاوه شرایط احراز هریک از آنها منوط به کسب حداقل امتیاز مربوط به شایستگی های عمومی همان رتبه خواهد بود.

11. آن دسته از مشمولانی که پس از ارزیابی نخست حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب ننمایند از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذی ربط برای مدت یک سال از فوق العاده رتبه آموزشیار معلمی برخوردار خواهند شد این معلمان می توانند در فرصت یک ساله با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد و با تأیید هیئت ممیزه ذی ربط در رتبه استحقاقی قرار گیرند در صورت عدم کسب امتیاز لازم در فرصت اعطایی یک ساله، فوق العاده رتبه آموزشیار معلمی در خاتمه یک سال قطع خواهد شد.

12. نحوه صدور حکم کارگزینی افراد مشمول بعد از طی مراحل قانونی، مشخص و تأیید به وسیله هیئت ممیزه از سوی امور اداری انجام می گردد و به ذی نفع و واحد آموزشی وی اعلام می گردد.

13. رسیدگی به اعتراضات احتمالی مشمولین در زمینه نحوه رسیدگی، ارزیابی و مشخص رتبه آنها به وسیله هیئت ممیزه و با استفاده از ظرفیت کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به اعتراضات انجام می گردد.

14. مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش موظف است پس از اجرای دوره ارزیابی برای هر یک از شرکت نمایندگان کارنامه احراز شایستگی با محتوای نقاط ضعف و قوت صادر و همراه با الزامات و توصیه های آموزشی و برنامه های توانمندسازی در قالب سامانه رتبه بندی و جهت رشد معلم به آنها ارائه کند، شرکت در ارزیابی دوره های بعدی ارتقای رتبه منوط به طی موفقیت آمیز الزامات مندرج در این شیوه نامه از سوی ارزیابی شوندگان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "صدور کارنامه احراز شایستگی برای معلمان ، معلمان چگونه فوق العاده رتبه بندی دریافت نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور کارنامه احراز شایستگی برای معلمان ، معلمان چگونه فوق العاده رتبه بندی دریافت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید