شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم روزآمد می شود

به گزارش مجله فوتبال، رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال روزآمدسازی است.

شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم روزآمد می شود

به گزارش گروه دانشگاه مجله فوتبال، محمدجواد دهقانی رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در جلسه ویدئو کنفرانس با دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال روزآمدسازی است، گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فعالیت هایی مانند رصد تولید علم در ایران و کشور های اسلامی، رتبه بندی نشریات، دانشگاه ها، همایش ها، و شناسایی پر تالیف ترین نویسندگان انجام می دهد.

دهقانی از اعلام آمادگی جهت تاسیس شاخه رایسست در دانشگاه رفسنجان، انتشار نشریات و چاپ کتاب های آن دانشگاه، حمایت از کنفرانس های دانشگاه رفسنجان، استفاده از پایگاه داده های مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، استفاده از مرکز همایش های بین الملل جهت برگزاری مشترک همایش های ملی و بین المللی، به کارگیری پژوهشگر غیر مقیم، همکاری در زمینه های در حوزه های روابط بین الملل، ارتباط بین گروه های پژوهشی و برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان بخشی از فعالیت های مشترک خبر داد.

این جلسه با حضور مسئولین مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از جمله محمدجواد دهقانی رئیس رایسست و سرپرست ISC معاونان و مدیران این مرکز و همچنین مسئولان دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان از جمله حسن رنجبر عسکری رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان و مدیران این دانشگاه برگزار گشت.

در این جلسه مقرر شد مسئولین دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان نسبت به ارسال آخرین فهرست نشریات معتبر خود به همراه لینک مرتبط به منظور ارزیابی و ورود این نشریات به سامانه Master Journal List پایگاه استنادی اقدام کنند.

همچنین مقرر شد پس از معرفی نشریات با کیفیت برتر دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان، رایسست در انتشار و توزیع این نشریات با دانشگاه همکاری و دو طرف جهت عقد تفاهم نامه همکاری های علمی-پژوهشی و فناوری اقدام کنند.

پیشنهاد برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس در بازه زمانی سه ماهه به منظور بررسی پیشرفت ها و دستاورد های دوره ای در عملیاتی سازی تفاهم نامه توسط دو طرف مطرح شد.

دانشگاه، ولی عصر (عج) در سال 1369 تاسیس شده است و با پذیرش دانشجو از سال تحصیلی 71-70 فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 8 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه، ولی عصر (عج) مشغول به تحصیل هستند و بیش از 270 عضو هیات علمی در مرتبه استادی، دانشیاری، استادیاری و مربی کار تدریس و آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.

این دانشگاه دارای 6 دانشکده علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و اقتصاد و مدیریت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم روزآمد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم روزآمد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید