سامسونگ و مایکروسافت برای مقابله با اکوسیستم اپل متحد شده اند

به گزارش مجله فوتبال، در مراسم رونمایی از گلکسی نوت 10، در مقایسه با دیگر مراسم های مشابه، شاهد اتفاق نامعمولی بودیم؛ در این مراسم، مدیرعامل مایکروسافت حضور پیدا کرد تا در خصوص شراکت سامسونگ و مایکروسافت توضیحاتی را ارائه بدهد. در این مراسم گفته شد که آن ها می خواهند ارتباط بین گوشی های گلکسی و کامپیوترهای ویندوزی را بهتر نمایند اما معنی نهفته این همکاری مقابله با مهم ترین نقطه قوت محصولات اپل است.

سامسونگ و مایکروسافت برای مقابله با اکوسیستم اپل متحد شده اند

گوشی هوشمند به تنهایی نمی تواند تجربه کاربری جذابی ارائه دهد

اکوسیستم اندروید به داشتن تنوع گسترده شهرت دارد. چندین و چند شرکت سازنده با استفاده از انواع و اقسام سخت افزارها در این اکوسیستم حضور دارند و گوشی های جذاب و ظریف تا گوشی های بسیار با دوام و محکم مختص شرایط سخت در این اکوسیستم حضور دارند. در این میان، شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی نمی توانند اکوسیستم یکپارچه جذابی را به ارمغان بیاورند که مواردی مانند کامپیوترها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و دیگر گجت ها را در بر بگیرد. اگرچه می دانیم که اندروید در تبلت ها هم حضور دارد و گوگل پلتفرم WearOS را برای ساعت های هوشمند توسعه داده، ولی هیچ کدام از این موارد حرف زیادی برای گفتن ندارند.

یکی از مهم ترین ارتباطات بین گجت های مختلف، بین گوشی هوشمند و کامپیوتر است. گوشی هوشمند و کامپیوتر برای بیشتر افراد شاغل روزبه روز اهمیت بیشتری پیدا می نماید و وجود یک ارتباط مناسب بین آن ها، می تواند فرایند کار کردن را بهینه تر کند.

در این حوزه، در حال حاضر اپل حرف اول را می زند. این شرکت سال ها قبل از توسعه آیفون، کامپیوترهای مک را روانهٔ بازار می کرد و اگرچه سهم بازار کامپیوترهای اپل اصلا قابل مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی نیست، ولی در سرتاسر دنیا تعداد زیادی از کمپانی ها صرفا از کامپیوترها یا لپ تاپ های مک استفاده می نمایند. به همین خاطر، بسیاری از کارکنان چنین محیط هایی ترجیح می دهند از آیفون بهره ببرند.

یک شراکت عالی در دنیای تکنولوژی

خب، اگر شما تمایلی برای بهره گیری از اکوسیستم اپل نداشته باشید، از کدام گزینه های جایگزین می توانید بهره ببرید؟ همه ما به خوبی از نتایج کوشش های مایکروسافت برای توسعه سیستم عامل گوشی های هوشمند خبر داریم. در حال حاضر، اندروید صنعت گوشی های هوشمند را تحت سیطره خود دارد و مایکروسافت هم در زمینهٔ کامپیوترها حرف اول را می زند. به همین خاطر همکاری بین این دو سیستم عامل کاملا منطقی جلوه می نماید ولی عملی کردن این ایده، اصلا کار ساده ای نیست.

سیستم عامل اندروید به وسیله صدها سازنده مختلف ارائه می گردد. خوشبختانه، تنها چند مورد محدود از آن ها از بیشترین سهم بازار بهره می برند که در این میان، سامسونگ در رتبه اول قرار گرفته است. سامسونگ چند سال قبل قابلیت DeX را معرفی کرد که گوشی های پرچم دار این شرکت را به نوعی کامپیوتر دسکتاپ تبدیل می نماید؛ ولی این مشخصه با استقبال چندانی روبرو نشده است. به همین خاطر، سامسونگ به وسیله همکاری با مایکروسافت می خواهد یکپارچگی گوشی های گلکسی با برنامه های مایکروسافت مانند Your Phone، Outlook و One Drive را افزایش دهد و علاوه بر این می توانید برای بهره گیری از قابلیت DeX، گلکسی نوت 10 را مستقیما به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید.

چنین کوشش هایی حرکت در جهت درستی محسوب می شوند. طبیعتا در این میان بعضی از کاربران برای بهبود ارتباط بین کامپیوتر و گوشی هوشمند تمایل چندانی به بهره گیری از راهکارهای مایکروسافت ندارند ولی در نهایت شرکت ها در این زمینه با گزینه های محدودی روبرو هستند. گوگل همچنان مشغول توسعه Chrome OS است و اگرچه روزبه روز به شمار لپ تاپ های مبتنی بر آن افزوده می گردد حتی تعدادی از آن ها را سامسونگ می سازد، ولی این سیستم عامل برای رقابت با ویندوز راه طولانی در پیش دارد. به همین خاطر، سامسونگ فعلا ترجیح داده به همکاری با مایکروسافت روی بیاورد، ولی این همکاری تا چه حد وسیع خواهد بود؟

آیا در آینده شاهد گوشی سامسونگ دارای قابلیت بوت دوگانه خواهیم بود؟

توان گوشی های هوشمند مرتبا افزایش پیدا می نماید و فاصله آن ها نسبت به لپ تاپ ها کمتر می گردد و همین موضوع قابلیت های زیادی را امکان پذیر می نماید. سامسونگ با معرفی قابلیت DeX تا حدی کوشش کرد تجربه کاربری کامپیوترهای دسکتاپ را در گوشی ها ارائه کند ولی شاید بتوان از این هم فراتر رفت و سیستم عامل ویندوز را در گوشی ها برای کاربران به ارمغان آورد.

تصور کنید در حال استفاده از گلکسی نوت 11 هستید و وقتی به محل کار می رسید، این گوشی را به وسیله کابل USB-C به مانیتور یا داک مخصوص وصل می کنید و با محیط سیستم عامل ویندوز و برنامه های موجود در آن روبرو می شوید. اگرچه این موضوع شاید تا چند سال پیش غیرممکن به نظر می رسید، ولی با توجه به پیشرفت های اخیر، چندان هم دور از ذهن به حساب نمی آید. البته برای بعضی از کارهای سنگین به ناچار باید از کامپیوتر بهره برد ولی بسیاری از کاربران از سیستم خود برای کارهای ساده استفاده می نمایند.

چرا انتخاب بین ویندوز و macOS هنوز اهمیت دارد؟

اما چرا برای چنین کاری اصلا باید از ویندوز استفاده کرد؟ اول از همه باید آشنا بودن محیط نرم افزاری آن اشاره کنیم. میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا با ویندوز آشنایی دارند و به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. دوما، این رویکرد به کاربران اجازه می دهد علاوه بر اندروید، به اکوسیستم غنی ویندوز هم دسترسی پیدا نمایند. یک گوشی هوشمند پیشرفته در آیندهٔ نه چندان حداقل برای بعضی از کاربران می تواند جایگزین کامپیوتر دسکتاپ گردد. زمانی که پیش زمینه های مربوط به این موضوع فراهم گردد، مطمئنا مایکروسافت می خواهد به وسیله همکاری با بزرگ ترین شرکت سازنده گوشی های هوشمند در دنیا، در این فرایند نقش مهمی داشته باشد.

کاملا واضح است که در حال حاضر این موضوع یک سناریو فرضی محسوب می گردد. ولی در هر صورت مایکروسافت در زمینهٔ موبایل تجربه زیادی دارد و آن قدر ثروتمند است که برای این موضوع می تواند بودجه بسیار زیادی را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص دهد؛ به همین خاطر ارائهٔ نسخه ای از ویندوز مختص گوشی های سامسونگ برای این غول نرم افزاری غیرممکن نیست و در هر صورت ارائهٔ نسخه ای از ویندوز در یک گوشی می تواند اپل را به صورت جدی به چالش بکشد.

آینده جذابی پیش روی ما است

آیا یک گوشی ساز اندرویدی دیگر همکاری خود را با مایکروسافت شروع می نماید؟ هواوی در حال حاضر برای فراوری لپ تاپ های میت بوک با مایکروسافت همکاری می نماید و اگر جنگ تجاری آمریکا و چین جلوی آن ها را نگیرد، شاید این دو شرکت همکاری خود را وسیع تر نمایند. یا شاید هم گوگل در آیندهٔ نزدیک بتواند سهم بازار لپ تاپ های مبتنی بر Chrome OS را تا حد زیادی افزایش بدهد. در هر صورت، در این زمینه می توان سناریوهای جذابی را عنوان کرد و باید ببینیم در چند سال آینده این شرکت ها به کدام سمت حرکت می نمایند.

ویندوز 32 بیتی و 64 بیتی چه تفاوت هایی دارند؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ و مایکروسافت برای مقابله با اکوسیستم اپل متحد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ و مایکروسافت برای مقابله با اکوسیستم اپل متحد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید