روستای کندوان، روستایی تاریخی و منحصر به فرد !

به گزارش مجله فوتبال، تنها تو روستاست که می شه فهمید ساده زندگی کردن یعنی چی.

روستای کندوان، روستایی تاریخی و منحصر به فرد !

بین روستاهای ایران که یکی از یکی زیباتر و آرامش بخش تر هستن، روستای کندوان با معماری بی نظیر و شکل صخره ایش، باعث شده هر کنجکاو و ماجراجویی جذبش بشه. به حدی معماری کندوان در تمام دنیا کم نظیرو حیرت آوره که دیگه اهالی روستا از دید و بازدید های گردشگرا کلافه شده و از حضورشون تو روستا گلایه می کنن!

روستای 6000 ساله کندوان که یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقیه، تو دهستان سهند، بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده . این روستای بی نظیر که جزء سه روستای صخره ای دنیاه هنوز ساکن داره و ساکنانش تو دل صخره زندگی می کنن. غارهای دستکن و خانه های کله قندی این روستا که به وسیله اهالی حفاری شدن شگفت انگیرترین آثار تاریخی بشر رو تو تمام دنیا رقم زده . همین جاری بودن زندگی بین صخره ها در دنیا یک استثناست چون در ترکیه و آمریکا، تو روستاهای صخره ایه کاپادوکیه و داکوتا دیگه زندگی جریان نداره و فقط تو روستای صخره ای کندوان تو ایران هنوز که هنوزه زندگی پا برجاست.

700 ساله که مردم روستای کندوان تو دل خونه های فرو رفته در صخره زندگی می کنن. به گفته تاریخ نگارها، اهالی این روستا در قرن هفتم هجری برای در امان موندن از حمله مغول ها به دشت مقابل روستای کندوان فعلی مهاجرت نموده و بعد از گذشت زمان، کم کم حفاری رو آغاز نموده و داخلش پناه گرفتن.

تو دل تپه های این روستا صدها آغل، انبار و اتاقک حفاری شده و خوبه که بدونین کنار خونه های شگفت انگیز، چشمه آب معدنی وجود داره که به گفته اهالی برای درمان بیماری های کلیوی فوق العاده مفیده.

این روستا انقدر جاذبه های طبیعی و زمین شناسی و مردمی داره که حتی اگر یک هفته هم اتراق کنین باز دلتون نمی خواد ترکش کنین.

عکس هایی از روستای صخره ای کندوان ...

منبع: همگردی

به "روستای کندوان، روستایی تاریخی و منحصر به فرد !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای کندوان، روستایی تاریخی و منحصر به فرد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید