خودکفایی 100درصدی ایران در ساخت پالایشگاه، دستیابی به توان ساخت در خارج کشور

به گزارش مجله فوتبال، خبرنگاران : مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از خودکفایی 100 درصدی ایران در اجرای طرح های پالایشگاهی خبر دادو گفت: توان ساخت پالایشگاه در خارج از کشور را هم داریم.

خودکفایی 100درصدی ایران در ساخت پالایشگاه، دستیابی به توان ساخت در خارج کشور

به گزارش مجله فوتبال به نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، فرهاد احمدی با تاکید بر ارتقای دانش فنی در صنایع پالایشگاهی، گفت: اتکا به توان داخلی هم اکنون در بخش مهندسی به 90 درصد، در کالا به 70 درصد و در بخش اجرا به صد درصد رسیده است.

وی درباره طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز گفت: طرح توسعه پالایشگاه شازند بزرگترین طرح مهر ماندگار پالایشی کشور محسوب می شود که تا آخر بهمن ماه در مدار بهره برداری قرارخواهد گرفت.

وی ادامه داد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در سال جهاد اقتصادی 34 پروژه را انتها و به بهره برداری رساند و اکنون در حال احداث 27 پروژه در حوزه های مختلف پالایشگاهی، خطوط لوله و زیربنایی و مقاوم سازی است.

احمدی حجم سرمایه گذاری 27 طرح دردست اجرای این شرکت را 175 هزار و 500 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این پروژه ها شامل 5 طرح پالایشگاهی، 13 طرح خط لوله، 3 طرح اسکله و بنادر و سه طرح ساختمانی و 7 طرح مقاوم سازی است.

به گفته وی، در سال جاری 9 طرح از مجموع این پروژه ها با سرمایه گذاری بیش از 52 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان این که این شرکت امروز به این پتانسیل و توانایی رسیده که پروژه های کلان پالایشگاهی را طراحی، ساخت و اجرا کند گفت: درصدد اجرای پالایشگاه تمام ایرانی با دانش فنی و با تجهیزات ساخت داخل هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با توجه به تجارب طرح افزایش ظرفیت و بهبودکیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، ایران هم اکنون توانایی ساخت پالایشگاه در خارج از کشور را نیز به دست آورده است.

منبع: تسنیم

به "خودکفایی 100درصدی ایران در ساخت پالایشگاه، دستیابی به توان ساخت در خارج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی 100درصدی ایران در ساخت پالایشگاه، دستیابی به توان ساخت در خارج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید