خلاقیت و ایمنی در کنار هم

به گزارش مجله فوتبال، بی شک یکی از لذت بخش ترین کارهای جهان این است که خودروهای تان را کوک کنید، پشت فرمان بنشینید و برای دیدن جاذبه های طبیعت که کم هم نیستند به جاده بزنید. برای این کار احتیاج اولیه تان یک خودروی خوب، ایمن و مطمئن است. ویژگی هایی که اغلب آن در سوبارو فارستر دیده می گردد و شما می توانید با انتخاب آن دغدغه هایی را که بسیاری از رانندگان دارند برای خودتان برطرف کنید.

خلاقیت و ایمنی در کنار هم

نکات مثبت:

  • یکی از این دغدغه ها ایمنی خودرو است. سوبارو فارستر از نظر ایمنی دارای سیستم یاری راننده Eye Sight است که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز پیش از برخورد، هشدار خروج خودرو از راستا و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است. (به صورت سفارشی نصب شده است.)
  • از نظر طراحی و زیبایی کابین هم این کراس اوور ژاپنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. تریم منحصربه فرد، دوخت های نارنجی و جایگاه های ویژه همراه با طراحی اسپرت و غربیلک فرمان مجهز به پدال شیفترها از ویژگی هایی است که در نگاه اول به کابین فارستر به چشم می آید.
  • فرمان تلسکوپی و امکان ورود بدون کلید از دیگر ویژگی هایی است که مهندسان ژاپنی برای این خودرو در نظر گرفته اند.
  • سوبارو فارستر امکانات رفاهی دیگری مانند سان روف پانورامیک، اسپویلر عقب هم رنگ بدنه و جایگاه برقی راننده با تنظیم در ده جهت، پشت آمپرهای متفاوت با صفحه نمایش رنگی، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی با شش بلندگو و… هم دارد.
  • پکیج آب وهوای چهارفصل هم در این نسخه به صورت استاندارد وجود دارد که دربردارنده جایگاه های جلوی گرم شونده، آینه های کناری گرم شونده و یخ زدای شیشه جلو است.
  • اما مهم ترین نکته در طراحی و فراوری سوبارو فارستر کشیدگی بدنه خصوصاً در قسمت شیشه جلوی خودرو است که باعث شده با خمیدگی ستون مقابل راننده فضای دید او افزایش پیدا کند و نقطه کور رانندگی به قدر زیادی کم شود.
  • نمایش گر اصلی فارستر دقیقاً در وسط داشبورد نصب شده و یک نمایش گر کوچک و عریض هم در بالای داشبورد قرار گرفته است. در این نمایش گرها اطلاعات مهمی چون درجه حرارت محیط و فضای بیرون، راستا حرکت خودرو در سیستم ناوبری و… نمایش داده می شود.
  • سوبارو فارستر برای سفرهای طولانی و جاده ای هم بسیار مناسب است چراکه هر چیزی را که در سفرهای طولانی احتیاج دارید می توانید در صندوق عقب این خودرو جا بدهید. صندوق عقب این شاسی بلند ژاپنی در قسمت کف با سپر بیرونی هم سطح است که باعث می شود جابه جایی اجسام و برداشتن آن ها برای شما راحت تر شود. فضای 975 لیتری صندوق کاملاً راضی کننده است، هرچند شما می توانید با خواباندن جایگاه های عقب، فضای آن را به 2115 لیتر برسانید.
  • جالب ترین آپشن فارستر برمی شود به فن آوری اختصاصی این خودرو به نام SI-Drive. این فن آوری با سه حالت رانندگی مختلف در کنار آپشن های X-Mode برای حرکت در راستاهای سخت و خارج از جاده به کار گرفته می شوند. با فعال سازی سیستم X-Mode توسط راننده، قدرت خروجی پیشرانه با ضریب عملکرد جعبه دنده هماهنگ می شود. به این ترتیب حتی در سرعت و دور موتورهای پایین هم گشتاور خودرو به خوبی کنترل می شود. این فن آوری باعث می شود از هرزگردی یا لیز خوردن چرخ ها هنگام حرکت در راستاهای لغزنده جلوگیری شود. ضمن این که در سربالایی ها و سرازیری هایی با شیب تند، حرکت یا توقف کامل خودرو با این سیستم مدیریت خواهد شد.

نکات منفی:

  • هزینه بالای تعمیر و نگهداری یکی از موارد منفی این خودرو است.
  • قیمت بالا و بازار دست دوم ضعیف هم یکی دیگر از ویژگی های منفی برای این خودرو به شمار می رود.
  • مصرف سوخت بالای فارستر نسبت به رقیبان هم رده اش یکی دیگر از ویژگی هایی است که شاید خیلی ها را از خرید این خودرو منصرف کند.
منبع: دیوار

به "خلاقیت و ایمنی در کنار هم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاقیت و ایمنی در کنار هم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید