خبرنگاران معاون استاندار:سهم آلاینده ها از آلودگی هوا در آذربایجان غربی مشخص شود

به گزارش مجله فوتبال، ارومیه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش روزهای آلوده استان در سال جاری گفت: سهم آلاینده ها از آلودگی هوای استان باید تعیین شود.

خبرنگاران معاون استاندار:سهم آلاینده ها از آلودگی هوا در آذربایجان غربی مشخص شود

آیدین رحمانی روز شنبه در جلسه کارگروه استانی آلودگی هوا در آذربایجان غربی با بیان اینکه مسائل و مسائل زیادی در روزهای آلودگی برای سلامتی افراد ایجاد می شود، اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید 19و کاهش تردد وسایل نقلیه، تعطیلی مدارس و کاهش فرایند فعالیت طرح های عمرانی، باید آلودگی هوا نسبت به سال گذشته کمتر می شد ولی متاسفانه شاهد این امر نیستیم.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست باید سهم آلاینده های استان را معین کند تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و کاهش مصرف سوخت های فسیلی از فرایند آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت گزارش گیری از تکالیف دستگاه های اجرایی در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین در روزهای ناسالم اظهار کرد: سازمان محیط زیست باید با جدیت بیشتری اجرای مصوبات کارگروه استانی آلودگی هوا را پیگیری کند.

رحمانی همچنین با قدردانی از مدیرانی که پیگیر دریافت معاینه فنی سامانه های احتراقی و موتورخانه های دستگاه های اجرایی خود هستند، گفت: دستگاه های اجرایی موظف به اجرای این دستور العمل در راستای کاهش آلودگی هوا هستند.

به گزارش مجله فوتبال، طی حداقل 2 هفته گذشته شاهد آلودگی هوا در برخی شهرهای آذربایجان غربی به ویژه ارومیه بوده ایم و حتی در برخی ساعات میزان آلودگی به 123 واحد نیز رسیده که برای بسیاری از اقشار خطرناک است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار:سهم آلاینده ها از آلودگی هوا در آذربایجان غربی مشخص شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار:سهم آلاینده ها از آلودگی هوا در آذربایجان غربی مشخص شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید