ثبت 5 اثرتاریخی فرهنگی بوشهر در فهرست آثار ملی

به گزارش مجله فوتبال، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر از ثبت ملی 5 اثر تاریخی فرهنگی این استان در فهرست میراث ملی اطلاع داد.

ثبت 5 اثرتاریخی فرهنگی بوشهر در فهرست آثار ملی

به گزارش مجله فوتبال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر، ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی این استان با اعلام این خبر اضافه کرد: ما به منظور سامان دهی بهتر و جلوگیری از دخل و تصرف های خارج از موازین قانونی و تغییر هویت های احتمالی نسبت به ثبت ملی پنج اثر غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی اقدام کردیم و امروز این آثار تحت نظارت مستقیم این اداره کل و سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

مهدی زاده اضافه کرد: این آثار شامل خانه درخشان، خانه مجاب، محوطه تل گنبد، محوطه تل دره قافله کش و خانه زنده پی است که در آینده چنانچه احتیاج به مرمت و بازسازی داشته باشند برابر نظارت و تأییدیه مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و این اداره کل موارد مورداحتیاج انجام می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر در انتها گفت: هدف ما حفظ و حراست از فرهنگ و تاریخ استان است که برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: میراث آریا

به "ثبت 5 اثرتاریخی فرهنگی بوشهر در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 5 اثرتاریخی فرهنگی بوشهر در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید