بارش های سال جاری رشد 9 درصدی داشته است

به گزارش مجله فوتبال، احد یاغموری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل و نقل، از استقرار یک ایستگاه هواشناسی در فرودگاه برای امنیت هوانوردی اطلاع داد و اضافه نمود: در دانشگاه زنجان یک ایستگاه برای تحقیقات کشاورزی مستقر شده و اداره هواشناسی با دریافت اطلاعات و پایش و تحلیل علمی آن ها، نتایج را به سازمان ها، مردم و سرمایه گذاران ارائه می دهد.

بارش های سال جاری رشد 9 درصدی داشته است

وی ادامه داد: بازه اعتبار پیش بینی هواشناسی بین 12 ساعت تا 7 روز است و در شرایط بحرانی نسبت به صدور اطلاعیه و اخطاریه به کاربران اقدام می نماید. همچنین در زمان کولاک، افت محسوس دما، یخبندان و بارش های شدید هشدارهای لازم را به حوزه حمل و نقل ارسال می نماید.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در میانگین 30 ساله، 73 میلی متر در استان زنجان به ثبت رسیده است. بارش های سال جاری رشد 9 درصدی نسبت به بازه زمانی بلندمدت نشان می دهد.

یاغموی اضافه نمود: با وجود اینکه در حال حاضر شاهد افزایش بارندگی هستیم اما افزایش دمای هوا میزان تبخیر را بیشتر و آب ها را از دسترس خارج می نماید.

وی با بیان اینکه از اول مهرماه تا 20 آذرماه سال جاری 83 میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل 119 درصد افزایش یافته است، اضافه نمود: میزان بارندگی از یک مهرماه تا 20 آذرماه سال جاری 83 میلی متر است و در مدت مشابه سال قبل که درگیر خشکسالی بودیم، 38 میلی متر بارش داشتیم که حاکی از رشد 119 درصدی بارندگی ها است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش های سال جاری رشد 9 درصدی را نسبت به بازه زمانی بلندمدت نشان می دهد.

یاغموری اضافه نمود: میانگین دمای استان زنجان نسبت به 30 سال اخیر 2 درجه گرم تر شده که این موضوع میزان سطح پوشش برف در ماه ها بهمن و اسفند را کم و بارش های مفید را به بارش های رگباری و مخرب تبدیل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بارش های سال جاری رشد 9 درصدی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های سال جاری رشد 9 درصدی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید