آشنایی با ویژگی های واشر سر سیلندر
به گزارش مجله فوتبال، با هر بار باز شدن سر سیلندر، واشر آن نیز تعویض می گردد بنابراین واشرهای آزبستی به دلیل ارزان بودن و داشتن خاصیت تراکم پذیری مناسب کاربرد بیشتری دارد.

واشر خصوصیات مهمی دارد که در این گزارش سعی شده به برخی از آن ها اشاره گردد.
ضریب حرارتی بالا: واشر سر سیلندر مطلوب باید دارای ضریب انتقال حرارتی بالا باشد، تا حرارت را به خوبی انتقال دهد و نسوزد.
تراکم پذیری: واشر باید پستی و بلندی های سطوح سر سیلندر و بلوکه را بپوشاند و با بستن پیچ های سر سیلندر، عمل تراکم پذیری را به خوبی انجام دهد تا نشت بندی کاملی صورت گیرد. واشر سر سیلندر از جنس مس علاوه بر تراکم پذیری، حرارت را نیز به خوبی انتقال می دهد، اما عیب آن، گران تمام شده قیمت واشر است.
ارزان بودن:، چون با هر بار باز شدن سر سیلندر، واشر آن نیز تعویض می گردد بنابراین واشرهای آزبستی به دلیل ارزان بودن و داشتن خاصیت تراکم پذیری مناسب کاربرد بیشتری دارد.
مقاومت در برابر فشار: امروزه بلوکه سیلندرها سبک تر و قابل انعطاف تر از قبل ساخته می گردد. در برخی از موتورها از بلوکه و سر سیلندر آلومینیم و در برخی دیگر از سر سیلندر آلومینیم و بلوکه چدن یا فولادی و بالعکس استفاده می گردد.
موتورهای یاد شده را بای متالی می گویند. در چنین موتورهایی به دلیل این که مقدار انبساط فولاد و آلومینیم متفاوت است، نقش واشر آب بندی اهمیت ویژه ای دارد.
اگر به سر سیلندر حرارت بیش از حد برسد به پیچ های آن فشار وارد می گردد و در نتیجه واشر صدمه می بیند؛ بنابراین جنس واشر باید تحمل انبساط غیر همگون را نیز داشته باشد. برای آن که عمر واشرها افزایش یابد از انواع ترکیبی آن ها استفاده می گردد. پیش از این از واشرهایی، چون آزبستی - مسی، آزبستی - فولادی و آزبستی با حلقه های فولادی بسیار استفاده می شده است.
- میزان