حضور 111 خیر حقوقی و 49 خیر حقیقی مدرسه ساز در کرمانشاه

به گزارش مجله فوتبال، عصر امروز همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز در زلزله کرمانشاه با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان برگزار گردید.

حضور 111 خیر حقوقی و 49 خیر حقیقی مدرسه ساز در کرمانشاه

در زلزله سال گذشته کرمانشاه، 78 مدرسه با بیش از 400 کلاس درس آسیب دید. برای ادامه آموزش در این مناطق 475 کانکس به همت خیرین تامین شد. همچنین خیرین برای ساخت 135 پروژه با 635 کلاس درس در این مناطق ورود کردند و بالغ بر 90 میلیارد تومان تعهد ساخت فضای آموزشی تقبل کردند.

در این مراسم مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 718 مدرسه در منطقه کرمانشاه داشتیم. از این تعداد مدرسه 78 مدرسه آسیب دیدند و مدارس بسیاری آسیب ندیدند و به عنوان کانون اسکان موقت بودند.

وی ادامه داد: بعد از زلزله ساخت و ساز مدارس جدید مورد توجه نهاده شد و 111 خیر حقوقی و 49 خیر حقیقی وارد عمل شدند و بیشترین مدرسه در منطقه سر پل ذهاب ساخته شد.

رخشانی مهر با بیان اینکه مهرماه سال جاری 59 مدرسه را تحویل دادیم و در طول سال نیز 17 مدرسه احداث شد، اضافه نمود: سرانه فضای آموزشی در این منطقه 6.58 مترمربع بود که به 7.21 متر مربع رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس به خوبی ایمن شدند و در زلزله بعدی در کرمانشاه هیچکدام از مدارس حتی ترک هم ندیدند.

همچنین در این مراسم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: زلزله 7/3 ریشتری کرمانشاه زلزله بزرگی است و در کشور ما بین 15 تا 20 سال یکبار چنین زلزله هایی را داریم.

وی ادامه داد: در این حادثه امداد و نجات در کمترین زمان ممکن انجام شد و 11 هزار نیروی امداد و نجات حضور داشتند. در کمتر از 13 ساعت 9800 نفر را نجات دادیم و این یک رکورد است. استاندار کرمانشاه ادامه داد: در شرایط اضطراری سراغ اردوگاه زدن نبودیم. به همین دلیل جلوی منزل هر کسی اسکان آنها را در نظر گرفتیم. وی بیان نمود: رئیس جمهور نیز36 ساعت بعد از زلزله کرمانشاه به آنجا آمد. حضور وی و 9 وزیر تخصیص اعتبار در جریان زلزله برای بازسازی باعث شد کار با سرعت بالایی توسط بنیاد مسکن پیش برود. به گفته وی 104 هزار واحد مسکونی تخریب و نیازمند تعمیرات بودند و اکنون 77 هزار واحد تمام شده است که 22 هزار واحد مسکونی و 55 هزار واحد تعمیراتی در اختیار خانواده ها گذاشته شده است. استاندار کرمانشاه توضیح داد: 265 میلیارد تومان کالای غیر نقدی مردم یاری کردند. همچنین 62 میلیاردتومان یاری مالی از سوی مردم را هم شاهد بودیم.منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور 111 خیر حقوقی و 49 خیر حقیقی مدرسه ساز در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 111 خیر حقوقی و 49 خیر حقیقی مدرسه ساز در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید