تشدید پیگیری و نظارت بر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان

به گزارش مجله فوتبال، معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی اطلاع داد.

تشدید پیگیری و نظارت بر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان

به گزارش مجله فوتبال دکتر علی مشکینی درخصوص مساله نظارت بر مطب ها توضیح داد: اتفاقات خوبی در سطح کشور در حال وقوع است. نظارت جامع و هدفمند بر موسسات پزشکی، مطب ها و مراکز با هدف برخورد با متخلفان در حال اجرا است و تاکید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشکی جهت اطلاع دقیق از پروانه های مطب صادره و بازدیدهای منظم قبل و بعد از تاسیس از سوی این دفتر صورت می گیرد. معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: گزارش 28 گانه وقایع ناخواسته درمانی توسط دانشگاه های علوم پزشکی در سامانه مربوطه در حال ارسال است البته این سیستم باید به تمامی مراکز و موسسات تعمیم داده گردد. وی اضافه کرد: سناریوهایی نیز برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری می شوند و ضروری است بازخوانی در کمیته های مربوطه از جمله کمیته خطا در دستور کار قرار گیرد. معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان در مورد شکایات درمانی ثبت گردیده اظهارکرد: حدود 25 هزار و 164 مورد شکایت از اول سال 96 تا امروز در سامانه 190 ثبت گردیده این در حالی است که اطلاع رسانی به مردم و مطلع سازی آنان با سامانه 190 باید در تمامی مراکز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد. مشکینی با اشاره به مساله وجود تخت های VIP از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی اطلاع داد. به گزارش سایت وبدا وی در خاتمه یادآور شد: از سوی دفتر نظارت بر بازدیدهای ادواری اعتباربخشی نیز که نوعی نظارت مستمر بر کیفیت خدمات در بیمارستان هاست همواره تاکید گردیده است. گزارش های دریافتی نیز وضعیت مطلوبی از نظارت دانشگاه ها را نشان می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشدید پیگیری و نظارت بر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید پیگیری و نظارت بر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید