پسوریازیس پوست سر و ریزش مو

به گزارش مجله فوتبال، پسوریازیس پوست سر یک بیماری پوستی است که با تشکیل لکه های قرمز التهابی روی پوست به وجود می آیند. این مقاله اطلاعاتی را مربوط به ارتباط بین پسوریازیس پوست و ریزش مو بیان می نماید.

پسوریازیس پوست سر و ریزش مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

پسوریازیس پوست سر یک بیماری پوستی است که با تشکیل لکه های قرمز التهابی روی پوست به وجود می آیند. این مقاله اطلاعاتی را مربوط به ارتباط بین پسوریازیس پوست و ریزش مو بیان می نماید.

پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است که می تواند قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که روی پوست سر تاثیر می گذارد، به اسم پسوریازیس پوست سر شناخته می گردد، که با لکه های قرمز روی پوست سرکه عموما همراه با خارش، سوزش، و درد همراه است تشکیل می گردد.

عوامل مشارکتی

اعتقاد بر این است که اگر این بیماری پوستی در خانواده باشد، احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است. به علاوه موقعیت ژنتیکی، ممکن است بر افراد مبتلا به سیستم ایمنی آسیب دیده تاثیر بگذارد، به همین خاطر است که به اسم یک اختلال التهابی مصنوعی بیان می گردد. اعتقاد بر این است که این شرایط زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن سرعت فراوری بازسازی سلول های پوست را افزایش می دهد. هنگامی که سلول های پوست با سرعت رشد می نمایند، منجر به انباشت سلول های پوست و افزایش سریع سلول های پوست منجر به تشکیل پوسته ضخیم پوست در پوست سر می گردد. اعتقاد بر این است که استرس، صدمات پوستی، عفونت، نوسانات هورمونی یا استفاده از داروهای خاص می تواند پسوریازیس پوست سر را ایجاد کند. شکل گیری لکه های سفید در ریشه مو اغلب با خارش همراه است.

پسوریازیس پوستی به طور کلی شناخته شده است هنگامی که بیماری درمان گردد مو آغاز به رشد می نماید. اغلب اوقات، ریزش مو نتیجه مستقیم از شرایط التهابی نیست. از آنجا که پسوریازیس باعث تشکیل لکه های قرمز، خارش دار و ملتهب پوست سر می گردد، فرد مبتلا ممکن است به شدت احساس خارش در پوست سر داشته باشد، که به نوبه خود باعث آسیب به فولیکول های مو و باعث ریزش مو می گردد.

درمان

درمان معمولا شامل استفاده از شامپو یا کرم هایی است که دارای اسیدسالیسیلیک یا ذغال سنگ به اسم ماده فعال آنها هستند. این درمان در کاهش علائم بسیار موثر است. درمان ممکن است شامل استفاده موضعی از کورتیکواستروئیدها باشد.

موادی مانند آنترالین، تاکونکس، داونکس و تازوراک ممکن است به درمان این بیماری یاری نمایند. استفاده موضعی از کرمها، شامپوهای دارویی یا سایر محصولات به دلیل حضور مو سخت است، محصولات دارویی که سرشار از ویتامین ها است باعث تغذیه موها می گردد و رشد سریع مو را تسهیل می نماید. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای یک دوره کوتاه مدت برای کنترل این شرایط پوستی موثر است. شما بعلاوه می توانید بعضی از درمان های خانگی را امتحان کنید. استفاده از ژل آلوئه ورا، روغن زیتون یا روغن نارگیل هم ممکن است در تسکین خارش پوست سر یاری کند. شما باید با روغن به آرامی پوست سر ماساژ دهید تا مرطوب گردد.

قرار دادن غذاهای حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 در رژیم غذایی و نوشیدن مقادیر کافی آب هم مفید خواهد بود. هنگامی که شرایط تحت کنترل است، موهای شما قطعا رشد خواهند کرد. ریزش مو دائمی فقط در موارد شدید اتفاق می افتد بنابراین افراد مبتلا به این بیماری التهابی باید از خارش پوست سر خودداری نمایند.

اگرچه درمان دائمی برای این بیماری وجود ندارد، اما می توان با درمان های دارویی از خود مراقبت نمود. رژیم مراقبت از پوست و مو را دنبال کنید و اقدامات احتمالی برای جلوگیری از بیماری ها را انجام دهید.

منبع: راسخون

به "پسوریازیس پوست سر و ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسوریازیس پوست سر و ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید