نیک بین: 80درصد نمایندگان با شعار شفافیت به مجلس آمدند

به گزارش مجله فوتبال، تهران (پانا) - نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه شفافیت ترمز فساد است و عدم شفافیت پدال گاز فساد، گفت حداکثر یک درصد از رأی گیری های مجلس به علت مسائل امنیتی باید محرمانه باشد.

نیک بین: 80درصد نمایندگان با شعار شفافیت به مجلس آمدند

به گزارش فارس، جواد نیک بین، نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: یکی از اهرم هایی که سبب می گردد نمایندگان در مجلس و بحث ها و طرح ها و لوایح فعال تر شوند بحث شفافیت آرای نمایندگان است.

وی درخصوص آخرین جلسه صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه (5 آذر ماه 99) اشاره و تأکید کرد: در جلسه روز چهارشنبه در بعضی از پیشنهاد ات و طرح ها علی رغم این که بیش از 214 نماینده حضور داشتند اما 91 نماینده در رأی گیری مشارکت نمی کردند و فقط 117 نماینده مشارکت داشتند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: طرح شفافیت آراء نمایندگان سبب می گردد که نمایندگان به جای راه رفتن در مجلس پای سیستم ها بنشینند و در رأی گیری ها مشارکت نمایند و موکلان نیز ببینند نمایندگان در بحث ها، پیشنهاد ات، طرح ها و لوایح چگونه رأی می دهند و برای دور بعد تصمیم گیری نمایند.

نیک بین بر این باور است که اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان سبب می گردد که مجلس منظم تر گردد و دیگر شاهد بعضی تجمعات دو الی چند ده نفره در گوشه کنار مجلس نباشیم و تمرکز بر روی مسائلی نیز هسته ای تر می گردد.

وی تأکید کرد: طرح شفافیت آراء نمایندگان علی رغم تمرکز هرچه بیشتر نمایندگان بر روی مباحث مطروحه در صحن سبب می گردد دقت و مطالعه نمایندگان نیز افزایش یابد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما زمانی می توانیم دولت را به شفافیت بکشانیم که خودمان نیز به لحاظ آراء در یک اتاق شیشه ای زندگی کنیم. البته بنده قائل به این هستم که بعضی از آراء ممکن است جنبه امنیتی و ملی داشته باشد و ممکن است که صلاح نباشد عمومی عیان گردد، اما فقط یک درصد از آراء دارای این جنبه هستند و 99 درصد آراء نمایندگان می تواند علنی گردد.

نیک بین با بیان این که شفافیت ترمز فساد است و عدم شفافیت پدال گاز فساد، اعلام نمود: مجلسی می تواند دولت را شفاف کند که خودش هم شفاف گردد و امیدواریم که این طرح در مجلس رأی بیاورد و البته 80 درصد نمایندگان با همین شعار به مجلس آمدند اما فکر می کنم بین 55 تا 60 درصد از نمایندگان به این طرح رأی بدهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نیک بین: 80درصد نمایندگان با شعار شفافیت به مجلس آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیک بین: 80درصد نمایندگان با شعار شفافیت به مجلس آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید