نحوه صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی ؛ مراقبت ها و عوارض احتمالی

به گزارش مجله فوتبال، موم انداختن ناحیه تناسلی یکی از ظریف ترین و حساس ترین روش های وکس کردن است و باید با دقت و مهارت کامل انجام گردد. از آن جایی که این بخش از بدن بانوان، بافت پوستی متفاوتی داشته و می تواند عکس العمل های حساسیتی بیشتری نشان دهد، ضروری است که تمامی قواعد و احتیاط ها را مد نظر قرار دهید. در این مطلب غیر از آموزش روش صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی، نکات هدایت برای قبل و بعد از این عمل نیز بیان شده است.

نحوه صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی ؛ مراقبت ها و عوارض احتمالی

آمادگی پیش از موم انداختن ناحیه تناسلی

برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی، باید آمادگی هایی را از پیش داشته و بهترین شرایط را برای دریافت نتیجه ایده آل؛ رقم زده باشید.

به این منظور ضروری است که موارد زیر را رعایت نمایید:

  • از آن جایی که وکس واژن، نسبت به دیگر قسمت های بدن، درد بیشتری ایجاد می نماید؛ می توانید یک ساعت قبل از آغاز به کار یک قرص ایبوپروفن یا یک قرص ضدالتهاب کم ضرر دیگر مصرف کنید. (در این مورد می توانید از پزشک عمومی هدایت های لازم را دریافت نمایید.)
  • موهای روییده در ناحیه تناسلی باید ارتفاع قابل قبولی داشته باشند. موهای بسیار کوتاه، به این روش کنده نشده و تنها درد ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل حتما باید موهای ناحیه تناسلی، به اندازه بیش از نیم سانت ارتفاع داشته باشند.
  • رعایت نظافت و بهداشت نیز پیش از اپیلاسیون ناحیه تناسلی، اهمیت زیادی دارد. خوب است که این قسمت را با یک صابون بدون عطر و یا شامپو بچه شستشو داده و ریسک هر گونه عفونتی را به حداقل برسانید.
  • حتما از یک زیرانداز کاملا تمیز و بهداشتی استفاده نموده و در صورت امکان؛ دستکش جراحی به کار ببرید. (به ویژه اگر ناخن های دست شما بلند باشند، با یاری دستکش جراحی، از خراشیده شدن پوست ناحیه تناسلی؛ جلوگیری به عمل آورده اید.)

روش صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی

اکنون که آماده سازی ها را انجام دادیم؛ نوبت به انجام فرآیند اپیلاسیون واژن می رسد. برای این منظور توصیه می گردد که حتما از موم گرم بهره ببرید. موم های سرد برای کندن موهای ناحیه تناسلی، به خوبی عمل ننموده و تنها درد بیشتری ایجاد می نمایند.

1. پس از گرم کردن موم و ذوب شدن آن، اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت آن مناسب بوده و بیش از حد داغ نباشد. سپس با یک دست خود پوست منطقه مورد نظر را کشیده و با دست دیگر و به یاری کاردک مخصوص، موم را در محل بمالید. (بهتر است که عمل موم انداختن ناحیه تناسلی را از بخش بیرون و نزدیک به ران ها آغاز نموده و سپس به مرکز آن بروید.)

نکته: دقت داشته باشید که ضروری است موم را در جهت رویش بزنید تا عمل کندن موها به خوبی انجام بگیرد. انجام این کار در بخش بیکینی کمی چالش برانگیز می گردد؛ زیرا رویش موها در ناحیه تناسلی مقداری بی نظم بوده و تمام موها در یک جهت نروییده اند. از این رو ناچار می شوید که ناحیه تناسلی را به قسمت های کوچکتری تقسیم نموده و عمل وکس را تکه تکه انجام دهید.

2. با گذشت چیزی نزدیک به 20 تا حداکثر 30 ثانیه و سفت شدن موم روی ناحیه، می توانید کندن آن را انجام دهید. دقت داشته باشید که برای کندن موم، باید در خلاف جهت رویش موها اقدام کنید. برای ایجاد درد کمتر، پوست محل را کاملا کشیده و به یکباره و ناگهانی موم را بکنید. به ویژه در محل بیکینی، حتما باید کشیدن پوست را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است موم به راحتی کنده نشده و درد و خونریزی در پس آن ایجاد گردد.

توجه داشته باشید که انجام اپیلاسیون بیکینی بدون درد و خونریزی احتمالی؛ نیازمند حفظ آرامش و دقت در انجام کار است. به هیچ روی در انجام این کار عجله ننموده و مراحل را با دقت و ظرافت کامل دنبال کنید.

مراقبت های پس از موم انداختن ناحیه تناسلی

اما پس از موم انداختن بیکینی، کار تمام نشده و باید مراقبت های لازم را نیز حتما انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است حاصل کار خوشایند از آب درنیامده و تا رویش مجدد موها، آزاری دائمی را تجربه کنید!

از جمله مراقبت های لازم پس از اپیلاسیون واژن، به توضیح زیر هستند:

  • پس از اتمام اپیلاسیون، محل ناحیه تناسلی را با روغن بچه پاک نموده و از ژل آلوورا یا هر روغن تسکین دهنده و ضدالتهاب دیگری که می شناسید، استفاده نمایید. (توجه داشته باشید که روغن مورد استفاده شما باید فاقد هرگونه اسانس یا عطر و بو باشد.)
  • در مواردی که پوست حساسیت نشان داده و آغاز به قرمز شدن نموده باشد، پماد کورتیزون 1% توصیه می گردد.
  • برای حمام کردن، حداقل بیست و چهار ساعته منتظر مانده و سپس با آب ولرم حمام کنید.
مراقبت های پس از موم انداختن واژن

حتما مطالعه کنید: اپیلاسیون مردان با چه روش هایی قابل انجام است؟

عوارض احتمالی اپیلاسیون واژن

اپیلاسیون واژن یکی از حساس ترین انواع اپیلاسیون به شمار می رود و ممکن است در برخی افراد عوارضی داشته باشد. در صورتی که حین اپیلاسیون خراش هایی روی پوست واژن ایجاد شده و یا بدتر از آن خونریزی به وجود بیاید؛ زمینه ورود میکروارگانیسم ها و میکروب ها فراهم شده و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی تناسلی و یا پوستی، بالا می رود. از جمله این بیماری ها عبارتند از:

مولوسکوم

مولوسکوم نوعی بیماری پوستی است که با وکس نادرست ناحیه تناسلی ایجاد خواهد شد. این عفونت پوستی با تحریک شدید پوست و زخم شدن آن حین انجام وکس اتفاق می افتد. با پاره شدن پوست حین وکس، میکروب ها و ویروس ها، قدرت انتقال سریع به داخل بافت را پیدا نموده و ناحیه تناسلی به یک بستر مناسب عفونت، تبدیل می گردد.

زگیل تناسلی

همین بیماری مولوسکوم، زمینه ساز ابتلا به زگیل تناسلی شده و راه را برای ابتلا به دیگر بیماری های ناحیه تناسلی باز می نماید.

سخن آخر

توصیه می گردد که عمل موم انداختن ناحیه بیکینی را با دقت و وسواس کامل انجام دهید زیرا درست انجام ندادن آن و یا رعایت نکردن موارد بهداشتی، خطراتی همچون خونریزی و بیماری های عفونی ناحیه تناسلی را در پی خواهد داشت. هنگام موم انداختن موهای این ناحیه حتما باید بیش از نیم سانتی متر بلند باشند. استفاده از موم گرم برای وکس ناحیه نتاسلی مناسب تر است. پس از موم انداختن نیز باید مراقبت های ویژه همچون استفاده از ژل آلوورا انجام داد. اگر شما نیز نکات مفیدی برای هر چه بهتر انجام شدن این کار و مراقبت و پیشگیری از عوارض موم انداختن را می شناسید آن را با ما و خوانندگان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "نحوه صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی ؛ مراقبت ها و عوارض احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی ؛ مراقبت ها و عوارض احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید