نحوه رتبه بندی تروفی های پلی استیشن تغییر کرد

به گزارش مجله فوتبال، به تازگی، سونی اعلام نموده که سیستم تروفیپلی استیشن با تغییرات جالبی روبه رو خواهد شد. تغییراتی که هم اکنون در ریجن های مختلف شبکه پلی استیشن اعمال شده اند.

نحوه رتبه بندی تروفی های پلی استیشن تغییر کرد

هرچند تروفی های پلی استیشن و اچیومنت های ایکس باکس پاداش هایی واقعی نیستند اما همواره برای هواداران جذابیت خاص خودشان را داشته اند و هواداران را برای دریافت تمامی این پاداش مشتاق نموده اند. این حس که تمامی گوشه های بازی را سرک بکشید و همه کارها و مأموریت های خواسته شده را انجام دهید و رمز و راز های بازی را پیدا کنید تا در نهایت بتوانید تمامی تروفی های یک اثر را دریافت کنید، برای بعضی حس بسیار ویژه ای را القا می نماید؛ ویژگی جالبی که سونی در کنسول پلی استیشن 3 برای اولین آن را در میان کنسول های خود معرفی کرد.

اکنون در آستانه نسل جدید کنسول ها، سونی تصمیم گرفته که تغییرات ریز و درشتی را در سیستم تروفی های خود ایجاد کند. تغییراتی که اکنون در پلی استیشن 4 اعمال شده است و طبیعتا در آینده و در کنسول پلی استیشن 5 هم به همین شیوه جدید خواهد بود. آوکی توشیماسا در بلاگ پلی استیشن فهرستی از تغییرات جدید ظاهری و عملکردی تروفی ها را به هواداران اعلام نموده است.

اولین تغییر عظیم به سطح تروفی ها باز می گردد. در گذشته سطح تروفی ها در دامنه 1 تا 100 قرار داشت اما اکنون این دامنه به 1 تا 999 تغییر یافته است. این یعنی به صورت اتوماتیک سطح تروفی های شما با این دامنه جدید تنظیم می گردد و افزایش می یابد. برای مثال، اگر سطح تروفی شما اکنون 12 باشد، سطح جدید تروفی های شما به چیزی حدود 200 افزایش پیدا می نماید. رقم دقیق به تعداد و درجه تروفی هایی که شما دریافت نموده اید بستگی خواهد داشت.

دومین تغییر به ارزش تروفی های مختلف برنز، نقره ، طلا و پلاتینیوم باز می گردد. از آنجایی که اوایل هر بازی تروفی ها راحت تر کسب می شوند و با پیشروی بیشتر این کار سخت تر می گردد و دریافت تروفی های سطح بالاتر دشوارتر است، در سیستم جدید ارزش آن ها تفاوت هایی بیشتری خواهد داشت. یعنی در واقع تروفی های برنز، نقره و طلا هر کدام سه سطح با دامنه های مختلف دارند که در مجموع آن ها را به 9 سطح مختلف می رساند که ارزش هرکدامشان تفاوت دارد و برای مثال ارزش یک تروفی برنز که در اواسط یا اواخر بازی دریافت نموده اید بیشتر از ارزش تروفی برنزی که در اوایل بازی به راحتی آن را به دست آورده اید، خواهد بود. بیشترین سطح هم در اختیار تروفی پلاتینیوم است که باعث می گردد ارزش و تفاوت این تروفی در سنجش سطح تروفی ها بیشتر تعیین گردد.

تغییر دیگر به آیکون تروفی های مختلف مربوط است که در سیستم جدید هرکدام با ظاهری متفاوت دیده می شوند و کمی نسبت به گذشته تغییر نموده اند. همان طور که در بالا گفته شد، در این سیستم جدید هر سطح برنز، نقره و طلا خود به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام از این دسته ها ظاهر متفاوتی با هم دارند. این در حالی است که در گذشته فقط یک آیکون برای هر سطح وجود داشته است.ظاهر تروفی پلاتینیوم هم دچار تغییراتی شده است.

سونی تأیید نموده که مانند نسل های گذشته، تروفی هایی که تا به امروز در اکانت خود دریافت نموده اید، به صورت اتوماتیک به نسل بعدی کنسول ها منتقل می گردد و می توانید آن ها را در پلی استیشن 5 هم مشاهده کنید. همچنین این تغییرات اجرا شده، در سیستم هایی مثل کنسول های فعلی و قدیمی و همین طور برنامه PS App و سایت My PlayStation که در حال حاضر تروفی ها در آن ها نشان داده می شوند، اعمال خواهند شد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "نحوه رتبه بندی تروفی های پلی استیشن تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه رتبه بندی تروفی های پلی استیشن تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید