مال های در حال ساخت دارای پیوست های ترافیکی نیستند

به گزارش مجله فوتبال، سید آرش حسینی میلانی در نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با فعالان حوزه محیط زیست گفت: در طول یک سال گذشته دیدارها و همکاری هایی میان فعالان و سمن های محیط زیستی با کمیته محیط زیست شورای شهر شکل گرفته است که این ارتباطات و همکاری ها با پیگیری هر دو طرف بوده و موجب گردیده تا نمایندگان شبکه تشکل های محیط زیستی به صورت سازمان یافته در جلسات کارگروه های کمیته محیط زیست شرکت نمایند.

مال های در حال ساخت دارای پیوست های ترافیکی نیستند

وی با مهم دانستن در اختیار قرار دادن اطلاعات به سمن ها و افکارعمومی گفت: در اختیار قرار دادن اطلاعات برای مشارکت بیشتر سمن ها، با برخی چالش ها و محدودیت های حقوقی روبه رو است، به طور مثال، کارفرمایان در انتشار اطلاعات دارای حقوقی هستند و گاهی مخالف انتشار آن هستند. در این راستا، سازمان های مردم نهاد می توانند با همفکری، درباره انتشار این دست از اطلاعات کمک نمایند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تراکم بیش از حد پروژه های عمرانی در برخی مناطق توضیح داد: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف شهر تهران داشته ایم، مشاهده می کنیم مال هایی در حال ساخته شدن هستند که این مال ها دارای پیوست های ترافیکی نیستند و می تواند تاثیرات محیط زیستی بر عرصه شهر تهران داشته باشند. در این راستا ضروری است گفت وگوهایی میان بخش های عمومی و بخش های خصوصی صورت بگیرد و در این رابطه سازمان های مردم نهاد می توانند نقش کلیدی ای ایفا نمایند.

حسینی میلانی با اشاره به ظرفیت قانونی سمن ها در شکایت از متخلفان محیط زیستی گفت: هنگامی که از پیمانکاری شکایت می گردد، یک طرف آن بخش خصوصی است و یک طرف آن بخش های عمومی نظیر سازمان محیط زیست و شهرداری است. از آنجایی که در زمینه ضمانت های اجرایی حقوق محیط زیست کمبودهایی داریم در این چارچوب، سمن ها و تشکل های غیردولتی می توانند در تعریف و تبیین حقوق عمومی در عرصه های محیط زیستی نظیر حق هوای پاک، حق آب تمیز، حق پیاده روهای ایمن و... به نهادهای اجرایی در حراست از حقوق عمومی کمک نمایند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نقش سمن های محیط زیستی را در تبیین خطوط قرمز مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: خطوط قرمز موضوعاتی هستند که امکان انعطاف و عقب نشینی وجود ندارد. به طور مثال، یکی از خطوط قرمز شورای پنجم لغو مصوبه برج باغ ها و حفاظت از باغ ها بوده است. در این راستا، سمن ها و تشکل های غیردولتی می توانند خطوط قرمز شهر تهران در عرصه محیط زیستی را تبیین نموده و برای افکار عمومی آستانه ها و خط قرمزها را براساس استانداردها روشن نمایند.

حسینی میلانی پیدا کردن مبناهای گفت وگو میان سمن های محیط زیستی و بخش های پیمانکاری و سازه ای را ضروری دانست و بیان نمود: متاسفانه در اکثریت مواقع میان بخش های عمرانی، سازه ای و پیمانکاری و فعالان محیط زیستی منازعه ای وجود داشته که در این منازعات، منافع مردم حاصل نشده که در این راستا، ضروری است به سازوکارهای برطرف اختلاف توجه جدی بکنیم.

وی با تاکید بر ضرورت انضباط اداری در شهرداری یادآور شد: یکی از ضرورت های امروز ایجاد انضباط مدیریتی در شهرداری تهران و وحدت رویه است. در این راستا، گاهی می شنویم که شهرداری تهران دستورالعملی را درخصوص موضوعی صادر نموده اما برخی مناطق از اجرای آن سرباز می زنند و آن را اجرا نمی نمایند. در این خصوص شورای پنجم حتما موارد تخلف در عرصه محیط زیستی را به مردم معرفی خواهد نمود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اضافه نمود: از شهرداری می خواهم حداقل سه تعهد سازمانی خود در عرصه محیط زیست شهری را اعلام و متعهد گردد که در این سه موضوع تا انتها سال جاری اقدامات جدی انجام خواهد داد.

حسینی میلانی در انتها به ضرورت مشارکت مالی نهادهای غیردولتی در صیانت از محیط زیست شهری اشاره و بیان نمود: یکی از بحث های کلیدی، مشارکت مردم در تامین منابع مالی طرح های حفاظت و صیانت از آثار محیط زیستی شهری است. به طور مثال، نهادهای غیردولتی در لندن حدود 100 سال پیش اولین گام ها را با خریداری باغات این شهر در حراست و ماندگاری آنها در برابر ساخت و سازها برداشتند. حتما با همفکری تشکل ها و فعالان محیط زیستی می توانیم الگوهای متناسب با شرایط تهران را تعریف و پیاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مال های در حال ساخت دارای پیوست های ترافیکی نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مال های در حال ساخت دارای پیوست های ترافیکی نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید