قاسمی به وزیر خارجه امارات: به جای متهم کردن دیگران، به فاجعه انسانی یمن نگاه کن

به گزارش مجله فوتبال، سخنگوی وزارت خارجه به وزیر خارجه امارات توصیه کرد به جای متهم کردن دیگران، به اوضاع یمن و فاجعه انسانی ای که با تجاوز نظامی امارات و چند کشور دیگر ایجاد شده، نگاه کند.

قاسمی به وزیر خارجه امارات: به جای متهم کردن دیگران، به فاجعه انسانی یمن نگاه کن

به گزارش گروه سیاست خارجی مجله فوتبال، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در افتتاحیه نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، با ابراز تاسف از بیان چنین اظهاراتی توسط این مقام اماراتی گفت: فلسفه شکل گیری و تکامل سازمان همکاری اسلامی ایجاد وحدت و همگرایی بین کشورهای عضو بوده است و سوء استفاده از نشست های این سازمان و طرح مسائل اختلاف برانگیز و کذب بر علیه دیگر اعضاء، اقدامی نادرست و برخلاف اهداف و فلسفه این سازمان است و آسیب جدی در تعاملات و اعتماد اعضا وارد می نماید.

وی اضافه نمود: اصولا کشورهای عضو در زمانی که میزبان اجلاس ها و نشست های این سازمان هستند باید در جهت تقویت وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی گام بردارند، نه اینکه از این فرصت سوء استفاده نموده و اهداف و سیاست های دیکته شده کشورهایی خارج از دنیا اسلام را طرح نمایند.

قاسمی اضافه نمود: ادعاهای مطرح شده توسط این مقام اماراتی علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهایی کذب و نادرست و تکراری است که متاسفانه بعضی از کشورها برای سرپوش گذاشتن به خسارات هایی که سیاست های آنها در دنیا اسلام ایجاد نموده است، به تکرار اینگونه ادعاها عادت نموده اند.

وی توضیح داد: حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر موضوعی است که به هیچ وجه تردیدی در آن نیست و طرح اینگونه ادعاها تغییر و تاثیری در وضعیت حقوقی این جزایر و تعلق آنها به جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی نماید.

به فاجعه انسانی یمن نگاه کن

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: طرح ادعاهایی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی دیگر کشورها نیز از آن جمله ادعاهای بی پایه و اساس است و به این مقام اماراتی توصیه می کنم به وضعیت یمن و فاجعه انسانی این کشور که با تجاوز نظامی امارات و چند کشور دیگر ایجاد شده است نگاه کند و متوجه معنا و مفهوم واقعی دخالت کشور متبوعش در امور دیگر کشورهای اسلامی و آثار زیانبار انسانی و مادی تجاوز به یمن بشود.

قاسمی در انتها با اشاره به حضور هیأت کشورمان در این نشست گفت: معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در صدر هیأتی سیاسی در این اجلاس حضور دارد که ضمن مشارکت فعالانه در این نشست، واکنش های لازم در مقابل شیطنت ها و اقدامات و رفتارهای غیرسازنده بعضی از کشورها را نیز خواهند داشت.

به گزارش فارس، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات دیروز (آدینه) دهم اسفند در افتتاحیه نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تکرار اظهارات ضد ایرانی گفت: از ایران می خواهیم که در سیاست های خود بازنگری نموده و در امور کشورها دخالت نکند و گسترش هرج و مرج و فرقه گرایی را متوقف کند. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "قاسمی به وزیر خارجه امارات: به جای متهم کردن دیگران، به فاجعه انسانی یمن نگاه کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی به وزیر خارجه امارات: به جای متهم کردن دیگران، به فاجعه انسانی یمن نگاه کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید