ظرفیت آب بندان ها برای تأمین منابع آبی و اشتغال استفاده می شوند

به گزارش مجله فوتبال، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان که در رشت برگزار گردید با اشاره به اهمیت فعالیت های آب منطقه ای در استان گیلان به دلیل شرایط ویژه و خاص آن، اظهارکرد: استان گیلان دارای 54 رودخانه و حدود 2 هزار آب بندان است.

ظرفیت آب بندان ها برای تأمین منابع آبی و اشتغال استفاده می شوند

وی با بیان اینکه این تعداد رودخانه و آب بندان منابع آب کشاورزی استان را تأمین نموده و نشان دهنده نقش مهم و غیرقابل انکار آب منطقه ای گیلان و فعالیت های آن است، اضافه کرد: استان گیلان دارای منابع آبی فراوانی است.

سالاری با اشاره به اینکه در گذشته بخش قابل توجهی از منابع آب کشاورزی استان گیلان به وسیله سد منجیل تأمین شده است، گفت: به مرور زمان و با توجه به کاهش ظرفیت این سد باید برای تأمین منابع آبی به سایر منابع نیز توجه گردد.

وی با تأکید بر تعامل همه دستگاه ها با آب منطقه ای گیلان برای ساماندهی آب بندان ها، اعلام کرد: لایروبی آب بندان ها از مطالبات کشاورزان است که با آنالیز های انجام شده آب منطقه ای گیلان لایروبی و ساماندهی آب بندان ها را در دستور کار قرار داده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت آب بندان ها علاوه بر تأمین منابع آبی در زمینه ایجاد اشتغال نیز استفاده خواهد شد، توضیح داد: با توافقات انجام شده می توانیم با بهره گیری از این ظرفیت زمینه رونق دوباره روستاها را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برداشت مصالح از بستر رودخانه های استان گیلان، گفت: بر اساس قوانین و مقررات و با اجماع نهادهای ذیربط و در راس آنها آب منطقه ای گیلان، ظرف کمتر از سه سال می توان از منابع آبی استان گیلان بدون لطمه زدن به منابع عمومی بهره گیری کرد.

سالاری همچنین به شرایط خاص استان گیلان نیز اشاره و خواهان توجه و نگاه ویژه در وضع قوانین و مقررات بهره گیری از منابع آبی از سوی نهادهای بالادستی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ظرفیت آب بندان ها برای تأمین منابع آبی و اشتغال استفاده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت آب بندان ها برای تأمین منابع آبی و اشتغال استفاده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید