طرز تهیه 4 نوع پروتئین بار خانگی، رژیمی و ورزشکاری

به گزارش مجله فوتبال، پروتئین بار خانگی، از سالم ترین میان وعده های موجود است. اگر ورزشکارید یا رژیم غذایی از ارکان جدایی ناپذیر زندگی تان است، حتما با پروتئین بار رژیمی میانه بسیار خوبی دارید؛ اما ممکن است از انواع کارخانه ای آن بهره ببرید و با پروتئین بار خانگی آشنا نباشید. ما قصد داریم شما را با طرز تهیه خانگی این ماده مغذی آشنا کنیم.

طرز تهیه 4 نوع پروتئین بار خانگی، رژیمی و ورزشکاری

با ترکیب چند ماده ساده و در دسترس، می توانید پروتئین بار خانگی خود را درست کنید و از محصولات کارخانه ای بی احتیاج شوید. اما چرا استفاده از پروتئین بار رژیمی مهم است؟ پروتئین، یک ماده مغذی کلیدی برای حفظ، ساخت و ترمیم بافت ها، از جمله عضلات، استخوان ها، پوست و حتی سلول های ایمنی بدن محسوب می گردد.

بعلاوه باعث احساس سیری در بدن می گردد که همین امر، از پرخوری و درنتیجه چاقی جلوگیری می نماید. پس برای تامین احتیاج روزانه خود به پروتئین، در ادامه با طرز تهیه پروتئین بار خانگی همراه ما باشید.

مواد لازم طرز تهیه پروتئین بار خانگی پسته و مرکبات

  • خرما بدون هسته 1 پیمانه
  • پسته 1 و 3/4 پیمانه (بدون پوست)
  • جو پرک 1/3 پیمانه
  • پوست پرتقال رنده شده 1 عدد
  • آب پرتقال 1 قاشق غذاخوری

این اندازه مواد، حدود 8 عدد پروتئین بار خانگی به شما می دهد.

طرز تهیه پروتئین بار خانگی پسته و مرکبات

  1. خرما را حدود 10 تا 15 ثانیه در غذاساز مخلوط کنید تا کاملا خرد گردد.
  2. در مرحله دوم، سایر مواد را به خرما اضافه کنید. آن ها را در غذاساز بریزید تا کاملا مخلوط شوند. سپس، مواد چسبیده به کناره های غذاساز را به مرکز بیارید و 10 ثانیه دیگر مخلوط کنید. ترکیب نهایی باید طوری باشد که تکه های پسته و جو دوسر، هنوز قابل مشاهده باشند.
  3. یک کاغذ مومی را داخل یک قالب بلند مخصوص پخت نان یا یک ظرف گود پهن کنید. کاغذ باید کناره های ظرف را هم بپوشاند. مخلوط را به ظرف منتقل کنید و با دست یا کفگیر فشار دهید تا سفت و یکدست گردد.
  4. ظرف را برای 20 تا 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا ترکیب شما خوب سفت گردد.

    کاغذ مومی را از دو طرف ظرف بگیرید، مخلوط را به سمت بالا بیرون بیاورید و روی یک تخته برش بگذارید. مواد سفت و یکدست شده را به ضخامت دلخواه برش بزنید و بلافاصله آن را سرو کنید. شما می توانید این پروتئین بار رژیمی را به مدت یک هفته در یک ظرف دردار، داخل یخچال نگهداری کنید.

  • تهیه این پروتئین بار، با احتساب زمان قرارگرفتن در یخچال، حدود 30 دقیقه از وقت شما را می گیرد.

پروتئین موجود در این پروتئین بار خانگی، اساسا از پسته است. یک مطالعه منتشرشده در مجله Natural Product Research گفت که در مقایسه با سایر مغزها، پسته دارای کالری کمتری ست؛ اما حاوی بالاترین سطح اسیدهای چرب اشباع نشده، پتاسیم و بعضی از ترکیبات محافظتی و سلامتی ست. به همین علت، اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. ثابت شده است که مصرف پسته، باعث بهبود کنترل قند خون و عملکرد عروق می گردد.

طرز تهیه پروتئین بار خانگی شکلاتی

برای تهیه این پروتئین بار رژیمی خانگی، ابتدا پودر پروتئین، جو دوسر، دانه کتان، پودر کاکائو و آلبالو خشک را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. حال، در یک ظرف مخصوص مایکروویو، کره بادام زمینی و عسل را مخلوط کنید. ترکیب را به مدت 45 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید تا عسل ذوب و کره بادام زمینی شل گردد.

آب و وانیل را به ترکیب کره بادام زمینی گرم شده و عسل، اضافه و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. حال، مواد مایع را داخل مواد خشک بریزید و مخلوط کنید تا ترکیب خمیرمانندی ایجاد گردد. ترجیحا یک قالب مخصوص پخت نان یا یک ظرف گود و کشیده را انتخاب کنید. یک ورق کاغذ مومی داخل ظرفتان قرار دهید و مواد را درون آن بریزید.

ظرف یا قالب را حداقل به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس، پروتئین بار را از ظرف بیرون بیاورید و به قطعات دلخواه برش بزنید. اکنون پروتئین بار خانگی خود را داخل کیسه نایلون یا یک ظرف دردار بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. این پروتئین بار برای چندین هفته درون یخچال دوام می آورد.

پروتئین این میان وعده از پودر پروتئین، جو دوسر، بذر کتان و کره بادام زمینی تامین می گردد. این پروتئین بار، حاوی پودر پروتئین است و می تواند یک جایگزین مناسب برای وعده غذای اصلی شما باشد؛ زیرا محتوای پروتئین این پودرها بسیار بالاست. پروتئین بار رژیمی شکلاتی، برای مواقعی که زمان کافی برای درست کردن غذا ندارید، یک گزینه ایده آل است.

طرز تهیه پروتئین بار خانگی آجیلی

جو دو سر، برگ زردآلو، کره بادام زمینی، آب سرد، عصاره وانیل و پسته را درون غذاساز بریزید. چندین بار (حدود 20 تا 25 مرتبه) مواد را در غذاساز با هم مخلوط کنید تا مواد کاملا خرد و ترکیب شوند. حال با دست های تمیز، مخلوط را به شکل توپ های کوچک درآورید. می توانید پروتئین بار خانگی را بلافاصله سرو کنید.

پروتئین موجود در این پروتئین بار رژیمی، از جو دو سر، کره بادام زمینی و پسته حاصل می گردد. برگ زردآلو، شیرینی طبیعی و مواد مغذی اضافی، از جمله پتاسیم، آهن، ویتامین E و فیبر را به این توپ های خوشمزه اضافه می نماید. می توانید این پروتئین بار را پیش از حاضرشدن شام، قبل از فعالیت هایی که احتیاج به تمرکز ذهنی دارند یا حین دوچرخه سواری و پیاده روی میل کنید.

طرز تهیه پروتئین بار خانگی با جو دو سر

برای طرز تهیه پروتئین بار با جو دو سر، ابتدا کره بادام و عسل را حدود 10 تا 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. سپس جو دو سر و پودر پروتئین را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. حال کره بادام و عسل را که نرم شده اند، به آن ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. اکنون زمان اضافه کردن شکلات چیپسی ست.

مخلوط را در یک قالب بریزید و حدود نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت گردد. پس از این زمان، پروتئین بار شما آماده است.

پروتئین بار چیست؟

پروتئین بار، یک خوراکی محبوب و سالم برای تکمیل رژیم غذایی شما محسوب می گردد. شما می توانید پروتئین بار را هم به عنوان میان وعده و هم بعد از تمرین، میل و به دنیای تناسب اندام سلام کنید. پروتئین بارها اغلب لذیذ، خوش مزه و سرشار از مواد سالم هستند؛ خصوصا اگر از نوع پروتئین بار خانگی باشند.

شما با خوردن پروتئین بار، مواد مغذی و پروتئین لازم را به بدنتان وارد می کنید. مصرف پروتئین بار رژیمی، یک راه عالی برای افزایش مصرف پروتئین روزانه محسوب می گردد.

نکات مهم در رابطه با پروتئین بار خانگی

  • در تهیه پروتئین بار رژیمی، بهتر است از پسته خام یا کم نمک بهره ببرید.
  • آب پرتقال مصرفی برای تهیه پروتئین بار، بهتر است تازه باشد. در این صورت، هم طعم بهتری به پروتئین بار شما می دهد و هم سالم تر است.
  • توجه داشته باشید در مصرف پروتئین بار رژیمی زیاده روی نکنید، تا نتیجه عکس نگیرید.
  • شما می توانید با ترکیب مواد سالم و پروتئین دار، بنا به خلاقیت خود، پروتئین بار خانگی مخصوص خود را درست کنید.
منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه 4 نوع پروتئین بار خانگی، رژیمی و ورزشکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 4 نوع پروتئین بار خانگی، رژیمی و ورزشکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید