شناسایی 240 هزار غیرکارگر که تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند

به گزارش مجله فوتبال، عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی اعلام نمود: از 700 هزار ثبت نام صورت گرفته در سامانه، 240 هزار غیرکارگر با همکاری انجمن های کارگران ساختمانی شناسایی شدند.

شناسایی 240 هزار غیرکارگر که تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند

به گزارش مجله فوتبال، اکبر شوکت رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور در نشست تخصصی کاگران ساختمانی ، تبیین و تشریح عملکرد سازمان تامین اجتماعی و اقدامات آینده که با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برگزار گردید، با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی از سال 85 آغاز شد و در این راستا با مسائل و موانعی از سوی بعضی دستگاه ها روبرو بودیم، گفت: تعداد پنج انجمن کارگری را به 450 تشکل کارگری طی 10 تا 12 سال گذشته رساندیم و امروز بزرگترین تشکل کارگری متعلق به کاگران ساختمانی است.

وی با اشاره به مسائل کارگران ساختمانی گفت: سالانه به طور میانگین 1000 نفر فوتی و 1000 قطع نخاع و قطع عضو با میانگین 10 هزار حادثه شغلی در حوزه کارگران ساختمانی داریم. مسائل کارگران ساختمانی کم نیست، بعضی از آنها حق بیمه 130 هزار تومانی را هم ندارند بدهند.

شوکت ادامه داد: بعضی وزرا هشت سال وزیرند اما یک لایحه به مجلس نمی برند، اما تشکل ها سه قانون از مجلس گرفتند که دو قانون بیمه کارگران ساختمانی و قانون برطرف موانع بیمه کارگران در دست اجراست و تنها حامی ما وزارت کار و تامین اجتماعی بوده اند.

وی با اشاره به افراد من غیرحق که به صورت غیرمجاز تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی درآمده بودند اشاره نمود و گفت: فردی را شناسایی کردیم که ملک مسکونی اش 17 میلیارد تومان ارزش داشت، فرد دیگری واردنماینده خودرو بود و 300 خودرو وارد کشور نموده بود. 30 تا 40 وکیل پایه یک دادگستری در تهران شناسایی کردیم. همچنین مسئولانی داشتیم که آبدارچی و راننده خود را بیمه کارگران ساختمانی میکردند و مدیران ما را در استان ها برای عدم قطع بیمه آن تحت فشار می گذاشتند.

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: از 700 هزار ثبت نام اجرا شده در سامانه 240 هزار غیرکارگر را با همکاری انجمن های کارگران ساختمانی شناسایی کردیم.

وی همچنین گفت: خبر خوش برای کارگران این است آنها که در سامانه پالایش ثبت نام و تایید شده اند، باید تحت پوشش بروند. 200 هزار فرد جدید ثبت نام نموده اند و پیش بینی ما این است که 70 هزار نفرشان چون کارگر نیستند به همین دلیل از ثبت نام فرار می نمایند.

شوکت با اشاره به اضافه کرده شدن ماده 18 به قانون بهبود مستمر کسب و کار به نفع کارگران که پیشتر قانونی کارفرمایی بود گفت: آیین نامه اجرایی ماده 18 را نوشتیم که اگر اجرا شوو تحول بزرگی در نحوه بکارگیری نیرو در بخش کارگران ساختمان بوجود خواهد آورد که باید بر مبنای آن تک تک کارگران را با توجه سابقه، توانایی و کیفیت رتبه بندی و در سامانه ای وارد کنیم تا اگرکارفرماها نیرو بخواهند به وسیله سامانه مربوطه بگیرند ضمن آنکه این امر باعث می گردد خود به خود اتباع بیگانه از این کار خارج شوند و اگر کارفرما از سامانه استفاده نکند پروانه ساختمانی برای او صادر نگردد.

شوکت ادامه داد: این آیین نامه دو سه سال است که در وزارتخانه خاک می خورد و آقای شریعتمداری قول داد که آن را به هیئت وزیران ببرد.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور از تحمیل قوانینی به تامین اجتماعی بدون دیده شدن بار اقتصادی آن نیز گلایه کرد و گفت: مگر قرار نبود 13 و 20 درصد حق بیمه کارفرمایی رانندگان و قالیبافان را دولت بپردازد؟ متاسفانه

بدهی جاری دولت به تامین اجتماعی 30 هزار میلیارد تومان در سال است اما 10 درصد آن را در بودجه می بینند.

شوکت اضافه کرد: طرح تحول سلامت هم اسمش زیبا بود، اما تنها چیزی که اجرا نشد پزشک خانواده و نظام ارجاع بود. 10 هزار میلیارد تومان از اموال سازمان در هر سال مستقیم به جیب جراحان و هتلینگ بیمارستان ها رفت. هیئت مدیره سازمان طرح هایی را برای تسویه بدهی دولت تهیه کرد که بار اقتصادی آنی برای دولت ندارد. مثلا پیشنهاد کردیم که مکران را در قبال بدهی به ما بدهند.

وی با بیان اینکه کارگر ساختمانی باید با 35 سال سابقه بازنشسته گردد در حالی که اقشار دیگر باید 30 سال خدمت نمایند گفت: این در حالی است که بیشترین حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است. ایراد قانونی وجود دارد که برای اصلاح آن پیش نویسی را به مجلس می دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی 240 هزار غیرکارگر که تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 240 هزار غیرکارگر که تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید