ریشی کاپوربازیگر مشهور سینمای هند درگذشت

به گزارش مجله فوتبال، ریشی کاپور از معروف ترین هنرپیشه های سینمای هند در سن 67 ساالگی و بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ریشی کاپوربازیگر مشهور سینمای هند درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، ریشی کاپور بیشتر برای بازی در فیلم های عاشقانه سینمای هند معروف بود و در طول دوران فعالیت خود در بیش از 100 فیلم بلند سیمایی نقش آفرینی نموده بود.

او از دو سال پیش با بیماری سرطان مبارزه می کرد و برای مدتی نیز برای درمان به نیویورک رفت و دوباره به بمبئی بازگشت.

ریشی کاپور در شهر بمبئی و در خانواده عظیم و سرشناس سینمایی کاپور به عنوان اولین خانواده بالیوود به جهان آمد. پدر او راج کاپور بازیگر و کارگردان افسانه ای سینمای هند و پدرعظیمش پریتویراج بازیگر و کارگردان عظیم تئاتر بود. برادران و عموهای ریشی کاپور نیز بازیگر بودند و رانبیر پسر او نیز هم اکنون یکی از ستاره های اصلی بالیوود است.

ریشی کاپور اولین بار به عنوان یک کودک در فیلم پدرش (راج کاپور) به نام ماره نام جوکر (1970) بازی کرد و در سال 1977 برای اولین بار با بازی در فیلم بابی به کارگردانی پدرش در نقش اصلی بازی کرد و خیلی زود به یکی از ستاره های سینمای هند بدل شد.

او که بیشتر برای بازی در فیلم های عاشقانه شناخته شده در طول دوران فعالیت سینمایی خود در بیش از 100 فیلم سینمایی بازی کرد.

پس از چند دهه بازی در نقش های اصلی، ریشی کاپور پس از سال 2000 به بازی در نقش های مکمل روی آورد و تا انتها سال های زندگی خود همچنان فعال بود و حتی در فیلم جدید Not Out 102 پس از سه دهه در کنار آمیتا باچان بازی کرد.

آخرین حضور او مقابل دوربین در سال 2019 و با فیلم بدن رقم خورد.

امیر خان بازیگر معروف هندی در واکنش به درگذشت ریشی کاپور در صفحه توئیتر خود نوشت: ما یکی از عظیمان، یک بازیگر فوق العاده و 100 درصد فرزند واقعی سینما ر از دست دادیم. از تو برای تمامی لذت هایی که به زندگی مان آوردی تشکر می کنیم. برای بازیگر بودن و انسان بودن از تو سپاسگزاریم. دلمان خیلی برایت تنگ می گردد.

آکشای کاپور دیگر بازیگر بالیوود نیز گفت: گویی در یک کابوس به سر می بریم. او یک افسانه و دوست خوب بود.

خبر درگذشت ریشی کاپور در حالی امروز منتشر شد که روز گذشته نیز عرفان خان دیگر بازیگر نامدار بالیوودی در سن 53 سالگی درگذشت.

منبع: فرارو

به "ریشی کاپوربازیگر مشهور سینمای هند درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشی کاپوربازیگر مشهور سینمای هند درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید