دانشگاه علامه طباطبایی در ارائه مقالات الگوی سایر مراکز باشد

به گزارش مجله فوتبال، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از مراکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:دانشگاه علامه طباطبائی حرف های بسیاری برای گفتن به وسیله مقالات دارد پس باید در این زمینه هم نمونه و الگوی سایر دانشگاه ها باشد.

دانشگاه علامه طباطبایی در ارائه مقالات الگوی سایر مراکز باشد

به گزارش گروه دانشگاه مجله فوتبال، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه با جمعی از مدیران این معاونت از مراکز پژوهشی، مرکز رشد واحد های فناور علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، آزمایشگاه علوم شناختی، موزه، پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات و تحریریه پایگاه خبری عطنا در دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کرد، همچنین جلسه شورای پژوهش دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید.

سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در جلسه شورای پژوهش دانشگاه با اشاره به برگزاری پیروز گردهمایی مجازی نقش علوم انسانی در پژوهش و فناوری به میزبانی این دانشگاه و با همکاری وزارت علوم، گفت: خوشبختانه این مراسم با استقبال دانشگاه های حوزه علوم انسانی و صاحب نظران این رشته روبرو شد که در این زمینه وزارت علوم همکاری خوبی با دانشگاه علامه طباطبائی داشت.

وی ادامه داد: امروز از بعضی از مراکز پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید شد که تمام این مراکز طی سالیان اخیر احداث و راه اندازی شده است. برقراری روابط بین المللی گسترده و مراودات علمی گسترده با سایر کشورها، راه اندازی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد جامع، تاسیس پژوهشکده های جدید، تغییر ساختار معاونت پژوهشی و راه اندازی مراکز رشد از جمله اقدامات مهم پژوهشی در هفت سال اخیر است.

سلیمی در انتها اظهار داشت: با این فرایند رو به رشد دانشگاه، طی دو، سه سال آینده حتماً در رنکینگ های بین المللی قرار خواهیم گرفت.

در ادامه این نشست، رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: قطعاً بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور، حرف های بسیاری برای گفتن در سطح بین الملل دارد. انتقال این حرف ها هم به وسیله مقالات و نشریات بین المللی خواهد بود. پس باید در این زمینه هم دانشگاه علامه طباطبائی نمونه و الگوی سایر دانشگاه ها باشد.

وی ادامه داد: به نظر من شخصی می تواند کتاب جامع و مانعی فراوری کند که حداقل قبل از آن چندین مقاله علمی درخور و مرتبط با آن کتاب تالیف نموده باشد. به همین دلیل انتشار کتاب های علمی جامع هم باید مدنظر قرار بگیرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید نمود: تحقیقات حوزه علوم انسانی برای جامعه بسیار مهم و حیاتی است. در این دانشگاه که فرایند رو به رشدی را طی می نماید، طرح های کارفرمایی نیز باید گسترش پیدا کند. البته گرنت هایی هم که به پژوهش های استادان جهت می دهند نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز رشد در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه توضیح داد: بسیار مسرور شدم که مراکز رشد و نوآوری در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه شکل گرفته است. این دانشگاه ثابت کرد که در حوزه علوم انسانی هم می توان این چنین مراکزی را ایجاد کرد. اهتمام، فکر، اندیشه و ایده باید پشت این مراکز باشد و فرایند رو به رشد آن ها هم بسیار مهم است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در انتها با اشاره به کاهش تعداد داوطلبان آزمون های تحصیلات تکمیلی در سال های اخیر گفت: با توجه به اینکه تعداد داوطلبان تحصیلات تکمیلی رو به کاهش است و این فرایند با پژوهش ها و مقالات ما نیز مرتبط می گردد، باید در زمینه افزایش توان تحقیقاتی، دوره های پسا دکتری، دستیاران پژوهشی و محققان دانشگاهی کوشش بیشتری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه علامه طباطبایی در ارائه مقالات الگوی سایر مراکز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علامه طباطبایی در ارائه مقالات الگوی سایر مراکز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید